DippyDawg Skrevet 10. mai 2014 Del Skrevet 10. mai 2014 Kan du åpne panseret og filme? Og med lyd... Skal se hva jeg får til. Enn så lenge har jeg funnet ut at tomgangsventilen kan være full av møkk. Skal prøve å rense denne og ev. justere litt.Tenker det gjør susen... Lenke til kommentar
KinderLinda Returns Skrevet 10. mai 2014 Del Skrevet 10. mai 2014 Har du sjekket at motorfestene er som de skal? Lenke til kommentar
Lektor Skrevet 10. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2014 Har du sjekket at motorfestene er som de skal? Nei. Må gå over dem. Kan det stemme at motorfestene er dårlige når det rykker i girspaken når jeg slipper gassen etter akselerasjon? Dårlige motorfester vil vel også kunne produsere vibrasjon. Det rister/vibrerer i hele bilen (rattet, dashbordet osv.). Lenke til kommentar
DippyDawg Skrevet 10. mai 2014 Del Skrevet 10. mai 2014 Hvis gearstangen leer mye på seg, kan det være motorfeste. Lenke til kommentar
Lektor Skrevet 10. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2014 Da har jeg en jobb å gjøre. Tusen takk for alle innspill! Dere er skikkelig hjelpsomme Lenke til kommentar
KinderLinda Returns Skrevet 10. mai 2014 Del Skrevet 10. mai 2014 Har du sjekket at motorfestene er som de skal? Nei. Må gå over dem. Kan det stemme at motorfestene er dårlige når det rykker i girspaken når jeg slipper gassen etter akselerasjon? Dårlige motorfester vil vel også kunne produsere vibrasjon. Det rister/vibrerer i hele bilen (rattet, dashbordet osv.).Ja! Dårlige/skeive/ødelagte motorfester kan og gjøre girspaken skeiv/den forandrer stilling. Da har jeg en jobb å gjøre. Tusen takk for alle innspill! Dere er skikkelig hjelpsomme Omg jeg var hjelpsom i en tråd om bil! :O 2 Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 11. mai 2014 Del Skrevet 11. mai 2014 Har du peilet oljen da? Jeg har en A6 som er ikke helt tett rundt toppdekselet og følgelig bruker litt olje. Nå peiler jeg relativt ofte etter beste evne, men ved 2-3 anledninger har det hendt at den har "plutselig" gått tom. Ergo går bilen helt fint til jeg setter den fra meg, inkludert på tomgang, så står den noen dager og når jeg vrir om nøkkelen så er det på grensa til en ristemaskin. Da er det ut og peile oljen for å finne ut at det ikke er mye igjen. Regner med at ristingen kommer av økt motstand i motoren som senker omdreiningene på tomgang en liten smule og dermed treffer en frekvens som får bilen til å riste. Er ikke sikkert det er tilfellet hos deg, men tar ikke langt tid å sjekke og å få peilet oljen i ny og ne er vel uansett greit. Lenke til kommentar
Lektor Skrevet 16. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2014 (endret) E.C: Peiler oljen innimellom, ja. Skifter hver 10k. Her er et bilde av det ene motorfestet. Det andre er litt mer gjemt. Ser det OK ut? https://www.dropbox.com/s/ede5e9a4n0ow7lr/IMG_0719.JPG Endret 16. mai 2014 av Lektor Lenke til kommentar
DippyDawg Skrevet 20. mai 2014 Del Skrevet 20. mai 2014 Såg da vel bra ut det... Du får prøve å bryte litt på det med et kubein for å se om vulkinga på bolten er gått opp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå