The_Lobster Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 Hei! Går på en skole, vi har visst 8mbit internett. Men selv om ingen andre bruker nettet, virker det sykt tregt. Kommer ingen vei om man ikke bruker Mozilla fremfor IE.. lol... Hvertfall, alle pc'ene er satt med om Novell Board Manager. Veldig festlig er det når du får: "Enhancing Your Internet Experience Novell Board Manager HTTP-error Status : 504 Gateway Time-Out" Lol.. egentlig.. ("Enhancing your internet experience") uansett, andre med vegringer angående din skoles nettverkssystem? Og noen som kan forklare meg hvorfor det går så sykt treigt selv om ingen gjør noe untatt en? Takk i forveien... Har forresten tatt den "supre" datalæreren i å skrive cash i stedet for cache på en harddisk.. Dreit han ut forran hele 2. klasse (VGS)... lol... (jeg går i 9.) Jocke Lenke til kommentar
Tim Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 Cach istedenfor cache er ikke noe å pese over da! Få som bryr seg tror jeg! Mulig nerder syntes det er utrolig morro at noen faglerte bommer av og til... Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 Mener du treigt og laste ned? På skolen min har vi SDSL... Men og laste nedting funker ikke Bortsett fra de gammle... Men lasting av sider osv går speedy Lenke til kommentar
Tim Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 Forresten, kjør speedometeret på www.itavisen.no, da finner du ut om det er veldig treigt eller ikke.. Kan være en server som begrenser linja for hver maskin.. Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 speedometeret på www.itavisen.no er stengt Men står alternativer der da... Eller ta og test på dinside.no Lenke til kommentar
Cyphe[R] Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 De alternativene som er på itavisen funker bra... Lenke til kommentar
boza Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 Hei! Går på en skole, vi har visst 8mbit internett. Men selv om ingen andre bruker nettet, virker det sykt tregt. Kommer ingen vei om man ikke bruker Mozilla fremfor IE.. lol... Hvertfall, alle pc'ene er satt med om Novell Board Manager. Veldig festlig er det når du får: "Enhancing Your Internet Experience Novell Board Manager HTTP-error Status : 504 Gateway Time-Out" Lol.. egentlig.. ("Enhancing your internet experience") uansett, andre med vegringer angående din skoles nettverkssystem? Og noen som kan forklare meg hvorfor det går så sykt treigt selv om ingen gjør noe untatt en? Takk i forveien... Har forresten tatt den "supre" datalæreren i å skrive cash i stedet for cache på en harddisk.. Dreit han ut forran hele 2. klasse (VGS)... lol... (jeg går i 9.) Jocke Skjønner ikke helt klaginga/eller spørringa di? Selvom en skole har 8 mbit inet, betyr det ikke at du som eleve får "hele" linja, admin kan feks benytte 1 mbit til elever, eller at admin faktisk laster ned updates/patch sikkerhets moduler etc etc... eller Mp3)(!). Og hvorfor poste det her, inet oppsettet ditt er kanskje standard og ikkeno som du kan gjøre, vil at inet går fortere. kan hende at du sitter på en 10mbit half Duplex hub, og 5 andre sitter og verfører store filer imellom seg, noe som går på bekostning av inet linja di som er nesten like rask som HUB'n, og den er flaskehals. SPAM! Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 får 220 kb/s på nedlasting på skolen 8) Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 tror det har noe med pc-en på skolen din å gjøre også. Tror neppe internett blir raskt uten en rask pc. Det er min mening ivertfall Lenke til kommentar
OscarWoHA Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 får 220 kb/s på nedlasting på skolen 8) På min skole får jeg 13Mbit. Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 Rogaland Fylkeskommune har brukt flere millioner (? usikker på beløpet :? ) på en løsning der vi kobler oss opp mot Oslo eller noe vha. Metaframe. Det går sykt tregt, og fungerer svært dårlig. Det eneste positive med dette systemet er at maskinkravene er ganske så beskjedne, men dette blir jo mer sløseri da skolen har ganske så nye PCer (1Ghz+++ tror jeg) Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 tror det har noe med pc-en på skolen din å gjøre også. Tror neppe internett blir raskt uten en rask pc. Det er min mening ivertfall På skolen min er det veldig få maskiner som har mer enn 166 MHz. Det tar ca. 2 minutter å laste Netscape! Lenke til kommentar
El-Hadji Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 rogaland kobler seg opp mot en server i oslo. På vår skole har vi 50Mbit internett... Metaframe, populært kalt metaLAME lagger noe sykt. veldig irriterende. Som i dag når vi skulle jobbe med en oppgave på nettet, monget hele metalame og ingen fikk gjort noe. Veldig dårlig løsning spør du meg.... Lenke til kommentar
El-Hadji Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 vi har pcer fra 333mhz til 2 datarom og et studieverksed med 2.4Ghz pentium 4 og flatskjermer(på studieverkstedet) Det eneste som er søppel er metalame.. Lenke til kommentar
P|zZa Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 off..har bare 155 Mbit på våres skole vi går så _treigt_! treige maskiner har vi også... Lenke til kommentar
Daehli Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 tror det har noe med pc-en på skolen din å gjøre også. Tror neppe internett blir raskt uten en rask pc. Det er min mening ivertfall På skolen min er det veldig få maskiner som har mer enn 166 MHz. Det tar ca. 2 minutter å laste Netscape! JJ, Lov å overdrive Jørgen. Tror det var noen med 350MHz, rekorden min på skolen er ca. 30sec :o Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 tror det har noe med pc-en på skolen din å gjøre også. Tror neppe internett blir raskt uten en rask pc. Det er min mening ivertfall På skolen min er det veldig få maskiner som har mer enn 166 MHz. Det tar ca. 2 minutter å laste Netscape! JJ, Lov å overdrive Jørgen. Tror det var noen med 350MHz, rekorden min på skolen er ca. 30sec :o Såvidt jeg vet, er det ikke mer enn 5 maskiner som er tilgjengelig for elever som er raskere enn 166 MHz. Netscape 7.1 tar 2 minutter å laste på maskinene med 166 MHz. Grunnet nettverksfeil er det nesten umulig å bruke Netscape 4.0. 4.0 tar ca. 30 sek. å laste. PS: Har du sett "net send"-meldingene som popper opp på datarommet? Lenke til kommentar
moshpit Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Vitsen med å skryte av internetten på skolen? Det er jo skolen sin og ikke din som du har på rommet. Lenke til kommentar
durabit Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Metaframe er en god løsning hvis det gjøres riktig og hvis maskinpark/linjekapasitet står i forhold til antall brukere. rogaland kobler seg opp mot en server i oslo. På vår skole har vi 50Mbit internett...Metaframe, populært kalt metaLAME lagger noe sykt. veldig irriterende. Som i dag når vi skulle jobbe med en oppgave på nettet, monget hele metalame og ingen fikk gjort noe. Veldig dårlig løsning spør du meg.... Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 RFK har ikke gjort det riktig (de har et merkelig shell istedet for windows, og mye fungerer ikke (f.eks. høyreklikking og tastatursnarveier)). Vet ikke om det er linja eller maskinparken, men det går enormt tregt av og til. Skolen skulle bare kunne utnyttet de PCene vi har... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå