Gå til innhold

Nå skrur Netflix opp prisen

Anbefalte innlegg

Synes det er helt greit. Det er fremdeles en ganske god pris med tanke på hva du får.

Er det, det? Netflix har liten katalog, får filmer seint, kan variere i streaminga og koster nesten 100,- i måneden. I sammenligning tilbyr torrents den største katalogen som er å finne (ja, den har faktisk alt du finner av DVDer, Blu-Ray, VHS og whatnot), du får filmer og TV-serier lansert på timen de er ute på markedet (og veldig ofte lanseres Blu-Ray filmer 1-2 uker før de lanseres i butikkene). Når det gjelder kvalitet, får du også den beste som eksisterer for det gitte produktet. Ikke bare har du flere alternativer (DvDrip, BRRip, 720p, 1080p, etc.), men du vil nesten alltid finne den best mulige kvaliteten på filmen (8 GB eller større 1080p-filer gir deg som regel den samme kvaliteten som en Blu-Ray-disk). Alt du trenger å gjøre er å lese info på filen du laster ned.

Og glemte jeg å fortelle deg at alt dette er GRATIS? Og at du kan se filmen din offline?

Hvis du i så fall leter etter en Netflix-variant, kan jo du bare se på noe som Popcorn Times. Her klarte noen få mennesker på bare dager av lanseringen tilby en tjeneste som ga bedre strømming og større og mer oppdatert katalog enn det Netflix noensinne har gjort, eller noen annen leverandør noensinne vil gjøre -- på grunn av det idiotiske systemet de har grunnlag i.

Nå er det jo sånn at torrents er langt fra perfekt. Klart du har godt utvalg og alt er gratis, men på den andre siden så er det ulovlig og problematisk på lang sikt. Jeg vil jo at det skal forsettes å produseres god film og TV og da må noen betale for det. Netflix gir deg en god mulighet til akkurat det, betale for serier og filmer du liker å se på.

Hvis du tror at et system der alle får alt gratis ville fungere er du litt naiv.

Nei men bransjen kan selge Avi / MKV versjoner av sine serier med glede for min del.

Og utvalget blir ikke bra før vi blir kvitt noen overflødige mellommenn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Utvalget blir ikke bra før man blir kvitt tradisjonell TV. Det er der problemet ligger. TV selvskaper kjøper rettigheter til å sende serier og film i sine land og derfor har tilbydere som Netflix vanskelig for å få et perfekt utvalg.

Det som holder på å skje nå og det som gjør netflix viktig er at flere og flere bytter sine TV vaner. Flere og flere vil strømme og det vil gi endringer. Enda en grunn til å bruke netflix.

En annen faktor er at vi fortiden har sykt god TV, de er mye penger som går inn i å lage TV serier og vi får fantastiske resultat. Noe som er mulig på grunn av at folk betaler penger for å se på det og at andre TV stasjoner kjøper rettigheter. Det er mange her som kommer med kjappe løsninger, men det kan virke som om alle ikke helt har tenkt over hele problemstillingen.

Lenke til kommentar

legg merke til at Netflix har faket en "technical difficulties" like etter nyheten om prisjustering kom opp for å hindre folk i å kansellere abonnementet sitt. Ja jeg vet at eksisterende kunder ikke er påvirket, men det er negativt uansett og jeg f.eks som allerede er kunde, velger å kansellere abonnementet nå fordi jeg ikke mener det er verd det jeg betaler, og i alle fall ikke den nye prisen så nå er det nok. Men det får jeg ikke lov til fordi dem vet at prisjustering skaper negativ trend og faker tekniske problemer til stormen har lagt seg.

Jeg betaler med Entropay som er en grei løsning. Hvis jeg ikke vil ha Netflix lenger, går jeg bare inn på Entropay og trykker "Delete" på det virituelle Visa-kortet jeg har brukt på Netflix, og vips så har ikke Netflix noe Visakort å trekke beløpet fra. ;) Som sagt....grei løsning.

Og neste gang du skal bli abonnent, så må du betale kr 89,- istedetfor å beholde kr 79,- i to år fram i tid. Så bra en strategi du kommer med!

Nå var det vel utifra om han ville avslutte, og ikke bli medlem igjen. Tenk før du svarer.

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...
Gjest Slettet+9871234

Hvis du i så fall leter etter en Netflix-variant, kan jo du bare se på noe som Popcorn Times. Her klarte noen få mennesker på bare dager av lanseringen tilby en tjeneste som ga bedre strømming og større og mer oppdatert katalog enn det Netflix noensinne har gjort, eller noen annen leverandør noensinne vil gjøre -- på grunn av det idiotiske systemet de har grunnlag i.

Popcorn times ble omtalt i dagens dagsrevy sending:

http://tv.nrk.no/serie/dagsrevyen/nnfa19012715/27-01-2015

Nettflix ville ikke uttale seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...