Gå til innhold

LiPo som byggemateriale

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror ikke han mener å plassere batterier PÅ taket, men rett og slett bruke batteriet som et byggemateriale. Dette trenger ikke øke vekten i alt for stor grad, men ser ikke helt for meg hvordan du får festet batteriene sammen på en god måte, uten å måtte bruke metallplater som da uansett vil stå for selve styrken på strukturen. (og dermed sparer du ikke vekt som Karl Skapeland nevnte)

Skulle du eventuelt brukt batteriene som byggemateriale så måtte vel batteriene lages/"støpes" med den formen, og det går jeg ut fra er 110 % uaktuelt.

For ikke å snakke om at det ville vært rimelig farlig. Er jo vanlig å beskytte batteriene mot fysiske påkjenninger, og om de hadde blitt lagd som selve byggematerialet/stått for styrken i et tak, så ville de blitt meget utsatte, både med tanke på form, men også fordi de vil være rimelig ubeskyttede.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Hvis du leser svaret mitt en gang til, så vil du se at det ikke er noe i veien med min forståelse av trådstarters innlegg.

Vel, så bra. Men som jeg nevnte i mitt eget innlegg så vil det ikke nødvendigvis føre til noen særlig merkbar endring i vekt kontra et normalt ståltak. Ja, hvorfor skulle det det? Begrenset hvor mye ekstra vekt selve batteridelen har, som ikke tilfører noe styrke på batteriet, samt hvor mange batteriet du får plass om de blir brukt som "plater".

Går ut fra at litt av ideen er å få lavere totalvekt, og/eller bare ekstra kapasitet, som da fortsatt inkluderer det meste av batteriene i bunn.

Lenke til kommentar

Beklager dårlig forklaring, ble skrevet litt i farten. Bilen skal ikke fysisk lages, men det skal være mulig å gjøre det. Kan godt være gulvet som er laget av ett stort LiPo-batteri hvis mulig. Så det jeg egentilg lurer på om man kan lage ett stort batteri som kan brukes som byggemateriale i en bil.

Lenke til kommentar

En kan fint lage et karosseri av LiPo. Det er jo bare å bruke sølvtape for å holde batteripakkene sammen også lodder du på lengre kabler.

Hvorvidt dette er en god løsning er en helt annen diskusjon.

Du spør et såre enkelt spørsmål men du mangler helt å fortelle hva du ønsker å oppnå med å bruke LiPo som byggematerialet av selve bilen.

Endret av Hansien
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...