Gå til innhold

Har det skjedd en utvikling mellom unge og eldre?

Anbefalte innlegg

Hvordan går det egentlig med de unge og de gamle nå?

Jeg hørte nylig en kristenfundamentalist si at utviklingen i Eurovision var av hedensk og djevelsk karakter. At unge frie mennesker spiller musikk og danser på tv var et steg imot drap og tortur som underholdning.

Er det noe grunnlag i en slik holdning?

Var det ikke Sokrates som var så oppgitt over datidens unge og deres mangel på respekt og moral?

Er dette en evig syklus med jamring eller har vi en reell forandring idag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hørte nylig en kristenfundamentalist si at utviklingen i Eurovision var av hedensk og djevelsk karakter. At unge frie mennesker spiller musikk og danser på tv var et steg imot drap og tortur som underholdning.

Var det ikke Sokrates som var så oppgitt over datidens unge og deres mangel på respekt og moral?

Tror det alltid vil eksistere da eldre alltid vil ha vanskeligheter med å forstå at yngre gjør ting annerledes. Sære ubegrunnede holdninger vil nok det bli mindre av i informasjonsalderen. Tror samfunnet generelt blir mer og mer liberalisert og åpent så tror det blir mindre slike holdninger etterhvert.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er nok ikke noe grunnlag i slike holdninger. Vi sier ofte at de eldre alltid vil bekymre seg over ungdommen. Det stemmer nok i en viss grad. Men jeg vil si at også mange unge oppfører seg og tenker som eldre og mange eldre er mer unge i sitt sinn. Derfor tror jeg aldre ikke nødvendigvis gjenspeiler holdninger.

Så om vi har en forandring i dag, det er jeg ikke sikker på. Bortsett fra at enkelte unge har blitt mer konservative. Slikt sies å gå i bølger i samfunnet. I dag er det inn å være ordentlig. Enkelte har påstått at de unge mangler engasjement og er lite i opposisjon.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Bare med utseendet har det skjedd store endringer. Ta for eksempel krigsgenerasjonen, og de som er unge i dag. Det har blitt en trend blant de unge i dag å ha piercinger, tatoveringer og et utseende som er mer i retning av en afrikansk stammekriger.

I tillegg er det jo ekstreme utslag av feminisme, og nye musikktyper som har oppstått.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Ja

Det eneste jeg finner djevelsk med mye av underholdningen i dag, er at den er djevelsk drepende kjedelig ..

Noe annet djevelsk får jeg ikke øye på

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...