tKila Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 En leverandør har gjort følgende jobb for meg: Byttet hovedkort på maskin. Leverandøren tok enkelt å greit å flyttet over Pentium 4 2,4 prosessoren (478) uten å fjerne pasta (originaltype). I tillegg har vi funnet denne pastaen i selve sokkelen (mengde på størrelse med en fingerbredde). Kan denne pastaen i sokkelen ha bidratt til at maskinen har vært fryktelig ustabil og til tider nektet å starte opp? Samt at integrert nettverkskort har variert å fungere. Pastaen er vel bra strømledende (med tanke på varmeledende fra cpu til vifte). Vi har fått analysert pastaen, og den inneholder store mengder sølv og kobber som er strømførende (og sink+silikon). Lenke til kommentar
Npt Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 Det kan definitivt være en årsak, ja. Lenke til kommentar
Dazem Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 TJA det er VELDIG godt mulig azzå. Det er jo da pasta som ikke leder strøm og hvis det er i sokklen så må du bytte det mot et nytt hovedkort! *pirk* LOL til den personen som bytta det for deg *pirk* Lenke til kommentar
Calm Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 Høres jo ikke ut som de har gjort en bra jobb da? Hvilken "leverandør" var det her, og til hvilken pris gjorde de jobben? edit: glemte visst helt selve topic'en: hvis pastaen er strømførende, og det ligger rester av den på selv sokkelen så kan det jo være at en eller flere pinner har kommet i kontakt med hverandre (gjennom pastaen) og det vil jeg jo absolutt tro kan føre til ustabilitet - det ville på en måte forundre meg om det ikke gjorde det. Kan jo prøve når jeg kommer hjem fra jobb å kline litt Artic Silver på sokkelen og se hva som skjer Lenke til kommentar
Tim Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 Kan du fortelle hvem som gjorde denne jobben for deg?! Sånn at ingen andre leverer hos de! Eller?! Lenke til kommentar
tKila Skrevet 13. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2003 Det er en liten lokal bedrift utenfor Oslo, så jeg tror nok ikke dere er potensielle kunder der. Har ikke lyst til å rakke ned på de om vi evt. finner en løsning -og ting fungerer. Er det noen som har erfaringer med tilsvarende situasjon? (pasta i sokkelen) Lenke til kommentar
okidoki Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 Det er en liten lokal bedrift utenfor Oslo, så jeg tror nok ikke dere er potensielle kunder der. Har ikke lyst til å rakke ned på de om vi evt. finner en løsning -og ting fungerer. Er det noen som har erfaringer med tilsvarende situasjon? (pasta i sokkelen) Kommer vel egentlig helt ann på hvilken type pasta det er snakk om. Sølte en gang AS3 i socketen på et KG7-raid. Da plukka jeg bare socketen i biter og renset den med sprit først, så elektro- rens. Og til spørsmålet ditt om dette kan ha bidratt til at maskinen er veldig ustabil... Siden du skriver at pastaen er analysert og innholder store menger metall må bare svaret bli ja. Hadde lignende problemer med PC'en min etter kjølepasta i socketen. PC'en kunne bare plutselig dø, så nekte å starte i en stund for å så senere bare plutselig starte.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå