tysknorsk Skrevet 8. mai 2014 Del Skrevet 8. mai 2014 (endret) Hei alle sammen! Jeg heter Sofie (18) og jeg kommer fra Tyskland. Min norsk er veldig dårlig, unnskyld meg. Jeg vil begynne et profesjonellt språkkurs snart. Min venn/kjæreste kommer fra Norge og han ønsker å bo i Norge og ikke i Tyskland. Jeg elsker min norsk venn og Norge, derfor ønsker jeg også å bo i Norge! Det er land av drømmene mine. Jeg skal snart studere økonomi (her i Tyskland). Nå har jeg et viktig spørsmål: Har jeg en sjanse å få en jobb i Norge med disse studium/kvalifikasjon? (selvølgelig med mye mye bedre norsk i et par årene). Jeg spørrer det, fordi jeg er utlending og Norge trenger ikke min arbeidskraft. Det vil vare lenge (5 årene) til jeg er ferdig med studium og kan emigrere, men jeg er nysgjerrig. Skal jeg studere noe annet eller har jeg en sjanse med studium økonomi? Tusen takk! Endret 8. mai 2014 av tysknorsk Lenke til kommentar
Star Fox Skrevet 8. mai 2014 Del Skrevet 8. mai 2014 Mit einem Master in Wirtschaft, sollte es kein Problem sein einen Job zu bekommen. Du kannst zudem Deutsch sprechen, dass ist ein großer Vorteil. Wenn du Norwegisch gelernt hast, glaube ich, dass es einfach sein sollte einen Job zu bekommen. Vorausgesetzt, dass du gute Noten bekommen hast. ------- Så lenge du har en master bør det ikke være noen problem med å få seg jobb. At du snakker tysk vil være en stor fordel foran norske kandidater, såfremt du snakker bra norsk selv. Alt dette forutsatt at du har gode karakterer. Lenke til kommentar
BaronSlask Skrevet 9. mai 2014 Del Skrevet 9. mai 2014 Hvis du prater like bra norsk som du skriver kan jeg ikke tenke meg at du vil få problemer med å få jobb pga. språket. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå