orodreth Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 har et msi kt3 ultra 2 hovedkort og amd xp 2000+ prossesor, men da jeg skal klokke går det dritt! jeg kan skru fsb opp til 145, men noe høyre så resetter pcen seg. hovedkortet støtter jo ikke høyre enn 2000+, og den låser seg rett før 2100+ hastigheten tror jeg. tempen er aldri over 60 grader, må jeg flashe biosen for å støtte høyre prossesor? Lenke til kommentar
Aquabat Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 Du har en CPU med Palominokjerne, og det skal vanskelig gjøres å finne prosessorer som klokker værre en de, og i kombinasjon med at KT333 kort som ikke har AGP/PCI-lock stiller du beklagelivis fryktelig svakt. Jeg har liten tro på at du får noe særlig høyere FSB enn 145. Lenke til kommentar
orodreth Skrevet 14. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2003 ok, da er den drømmen knust! får vel kjøpe demokort og 2500 barton da, blir jo bare en 1500 kroner! Lenke til kommentar
bureaucrator Skrevet 25. oktober 2003 Del Skrevet 25. oktober 2003 Hovedkortet ditt støtter strengt tatt alle AMD-prosesorene opp til Barton XP3000. Men du trenger sannsynligvis ny bios. Jamf. http://www.msi.com.tw/program/support/bios...ail.php?UID=341 Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 jeg har en amd xp 1800+ (palominio) og den har jeg klokket fra 1530MHz til 1925Mhz med en fsb på 166MHz, det som stort sett er feilen er at prosessoren er for varm til å klokkes opp noe mere (selv om den bare holder 40 grader) , jeg fikk heller ikke høyrere fsb enn 150MHz helt til jeg kjøpte VapoChill, da ble det andre boller... men jeg får ikke høyere fsb enn 166 MHz pga chipsettet som ikke går høyere... i tillegg har jeg også oppdatert BIOS så den støtter en XP 3000+ MSI hk'ene har en automatisk innstilling av PCI/AGP hastighet så det er ikke der det butter.. fordi MSI hk'ene er bygd for overklokking. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå