madsst Skrevet 8. mai 2014 Del Skrevet 8. mai 2014 Hei! Fikk min nye Sony Xperia Z1 Compact i posten i dag. I esken var følgende: -telefonen -ladeadapter -ladeledning -bruksanvisning Det var med andre ord ikke med hodetelefoner. Skal det ikke medfølge hodetelefoner som standard? Telefonen er kjøpt gjennom telenor. På mine tidligere telefoner som nå er flere år gamle, var hodetelefoner medfølgende som standard. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 8. mai 2014 Del Skrevet 8. mai 2014 Har butikken du kjøpte hos sagt at det følger med hodetelefoner så kan du klage. Hvis ikke så er det du som har blitt feilinformert. Lenke til kommentar
madsst Skrevet 8. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2014 Har butikken du kjøpte hos sagt at det følger med hodetelefoner så kan du klage. Hvis ikke så er det du som har blitt feilinformert. Har ikke blitt lovet noe, men trodde at det var vanlig at det fulgte med noen helt enkle ørepropper/hodetelefoner slik at man kan høre på musikk/radio. Fulgte med når jeg kjøpte s2 for 3 år siden og iphone for 5 år siden Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 8. mai 2014 Del Skrevet 8. mai 2014 Sony earbuds skal medfølge. Var esken åpnet / forseglingen brutt? Lenke til kommentar
madsst Skrevet 8. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2014 Sony earbuds skal medfølge. Var esken åpnet / forseglingen brutt? Ja. det var ikke antydning til at det har vært forsegling på esken Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 8. mai 2014 Del Skrevet 8. mai 2014 Etter en rask/tilfeldig sjekk hos Lefdal og MPX, så ser det ut som at det kun følger med lader og USB-kabel i esken... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 8. mai 2014 Del Skrevet 8. mai 2014 Kanskje spesielt for enkelte markeder? Jeg googlet "xperia z1 compact in the box" før jeg skrev forrige innlegg. På http://www.androidauthority.com/sony-xperia-z1-compact-unboxing-346280/ står det Included in the box are screen protectors, a micro-USB cord, the AC adapter plug, a USB OTG adapter, the instruction manual, and finally, the welcome inclusion of earphones. Lenke til kommentar
madsst Skrevet 8. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2014 Jeg får ta kontakt med Telenor i morgen å høre om det stemmer at det ikke skal medfølge øretelefoner. Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 9. mai 2014 Del Skrevet 9. mai 2014 (endret) Jobber som mobilforhandler og ble selv overasket over at det ikke følger med headset på den modellen. Hvertfall ikke i noen av de partiene vi har fått inn. Innhold i esken er ofte region basert. Endret 9. mai 2014 av esoteric Lenke til kommentar
Xmir Skrevet 9. mai 2014 Del Skrevet 9. mai 2014 Fulgte ikke med på Z1 fra telenor heller. Lenke til kommentar
jaczdani Skrevet 9. mai 2014 Del Skrevet 9. mai 2014 Jeg fikk heller ikke med noen når jeg kjøpte hos Lefdal. Trodde først at dette var et produkt som hadde blitt levert inn igjen på fornøyd garanti, men fant ut fra youtube filmer at det følger ikke med.. Lenke til kommentar
gt550 Skrevet 10. mai 2014 Del Skrevet 10. mai 2014 Underlig politikk hos Sony dette.. Jeg kjøpte først Z1like etter lansering og fikk med det man forventer i salgsesken til en vanntett modell: Mobil Original skjermbeskytter Ladekrybbe (viktig for ikke å slite ut gummiproppen til vanlig ladeinngang) USB-kabel-lade/data Ladehode-230V Headset med 3 sett med forskjellige gummier Start-up guide Kjøpte så en Z1 til nylig, denne fra samme kjede, og jeg reagerte med en gang på den lille salgsesken: Mobil, USB-kabel m/ladehode og Start-up guide. Dette er for dårlig, spesielt siden det ikke har vært generelt prisfall på Z-modellene, bortsett fra Z Ultra hvor alt nevnt utstyr fremdeles følger med.. Men så lenge de skriver lader, kabel og bruksanvisning som tilbehør i spesifikasjoner, er det ikke lett å komme i ettertid. Det snodige er at noen nettbutikker fremdeles skriver at ladekrybbe følger med Z1. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 10. mai 2014 Del Skrevet 10. mai 2014 Hva er problemet? Flertallet av hodetelefonene som følger med er RTD (Ready To Discard, kast før bruk) produkter. Lader er vel strengt tatt ikke nødvendig å legge ved, heller. Alle møblerte hjem har vel en eller flere micro-USB ladere liggende... Lenke til kommentar
gt550 Skrevet 10. mai 2014 Del Skrevet 10. mai 2014 Problemet er at Sony(Ericsson) har hatt rykte på seg for å sende med brukbare headset til toppmodellene sine, og man forventer å finne utstyr i salgsesken som gjør at man kan høre på mobilen. Hvor mange møblerte hjem har ladekrybber som passer de ytre ladepunkter på alle de forskjellige Z-modeller? Jeg vet det finnes billige løsninger på dette på nettet, men når mobilen er bygd med ytre ladepunkter for ladekrybbe, er det dårlig når denne ikke medfølgerfølger. Spesielt siden dette gjelder vanntette modeller hvor man ved vanlig lading må ut og inn med den vanntette proppen i ladeporten hver gang man lader. Lenke til kommentar
madsst Skrevet 11. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2014 Over til noe annet vedrørende zi compact; er det å anbefale å kjøpe et "shield" til skjermen? har vært innom elkjøp og de anbefalte det og var villig til å hjelpe med monteringen. Jeg spurte om en slik skjermbeskytter vil påvirke hanskefunksjonen på vinteren, men selgeren hadde ikke et svar på dette. Har dere et svar? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå