Gå til innhold

Sony Xperia Z1 compact. ikke medfølgende hodetelefoner?

Anbefalte innlegg

Hei!

Fikk min nye Sony Xperia Z1 Compact i posten i dag. I esken var følgende:

-telefonen

-ladeadapter

-ladeledning

-bruksanvisning

Det var med andre ord ikke med hodetelefoner. Skal det ikke medfølge hodetelefoner som standard? Telefonen er kjøpt gjennom telenor. På mine tidligere telefoner som nå er flere år gamle, var hodetelefoner medfølgende som standard.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har butikken du kjøpte hos sagt at det følger med hodetelefoner så kan du klage. Hvis ikke så er det du som har blitt feilinformert.

Har ikke blitt lovet noe, men trodde at det var vanlig at det fulgte med noen helt enkle ørepropper/hodetelefoner slik at man kan høre på musikk/radio. Fulgte med når jeg kjøpte s2 for 3 år siden og iphone for 5 år siden

Lenke til kommentar

Jobber som mobilforhandler og ble selv overasket over at det ikke følger med headset på den modellen. Hvertfall ikke i noen av de partiene vi har fått inn. Innhold i esken er ofte region basert.

Endret av esoteric
Lenke til kommentar

Underlig politikk hos Sony dette..

Jeg kjøpte først Z1like etter lansering og fikk med det man forventer i salgsesken til en vanntett modell:

Mobil

Original skjermbeskytter

Ladekrybbe (viktig for ikke å slite ut gummiproppen til vanlig ladeinngang)

USB-kabel-lade/data

Ladehode-230V

Headset med 3 sett med forskjellige gummier

Start-up guide

Kjøpte så en Z1 til nylig, denne fra samme kjede, og jeg reagerte med en gang på den lille salgsesken:

Mobil, USB-kabel m/ladehode og Start-up guide.

Dette er for dårlig, spesielt siden det ikke har vært generelt prisfall på Z-modellene, bortsett fra Z Ultra hvor alt nevnt utstyr fremdeles følger med..

Men så lenge de skriver lader, kabel og bruksanvisning som tilbehør i spesifikasjoner, er det ikke lett å komme i ettertid. Det snodige er at noen nettbutikker fremdeles skriver at ladekrybbe følger med Z1.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Hva er problemet? Flertallet av hodetelefonene som følger med er RTD (Ready To Discard, kast før bruk) produkter. Lader er vel strengt tatt ikke nødvendig å legge ved, heller. Alle møblerte hjem har vel en eller flere micro-USB ladere liggende...

Lenke til kommentar

Problemet er at Sony(Ericsson) har hatt rykte på seg for å sende med brukbare headset til toppmodellene sine, og man forventer å finne utstyr i salgsesken som gjør at man kan høre på mobilen.

Hvor mange møblerte hjem har ladekrybber som passer de ytre ladepunkter på alle de forskjellige Z-modeller? Jeg vet det finnes billige løsninger på dette på nettet, men når mobilen er bygd med ytre ladepunkter for ladekrybbe, er det dårlig når denne ikke medfølgerfølger. Spesielt siden dette gjelder vanntette modeller hvor man ved vanlig lading må ut og inn med den vanntette proppen i ladeporten hver gang man lader.

Lenke til kommentar

Over til noe annet vedrørende zi compact; er det å anbefale å kjøpe et "shield" til skjermen? har vært innom elkjøp og de anbefalte det og var villig til å hjelpe med monteringen. Jeg spurte om en slik skjermbeskytter vil påvirke hanskefunksjonen på vinteren, men selgeren hadde ikke et svar på dette. Har dere et svar?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...