Gå til innhold

Sony Xperia Z1 compact. ikke medfølgende hodetelefoner?

Anbefalte innlegg

Hei!

Fikk min nye Sony Xperia Z1 Compact i posten i dag. I esken var følgende:

-telefonen

-ladeadapter

-ladeledning

-bruksanvisning

Det var med andre ord ikke med hodetelefoner. Skal det ikke medfølge hodetelefoner som standard? Telefonen er kjøpt gjennom telenor. På mine tidligere telefoner som nå er flere år gamle, var hodetelefoner medfølgende som standard.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har butikken du kjøpte hos sagt at det følger med hodetelefoner så kan du klage. Hvis ikke så er det du som har blitt feilinformert.

Har ikke blitt lovet noe, men trodde at det var vanlig at det fulgte med noen helt enkle ørepropper/hodetelefoner slik at man kan høre på musikk/radio. Fulgte med når jeg kjøpte s2 for 3 år siden og iphone for 5 år siden

Lenke til kommentar

Jobber som mobilforhandler og ble selv overasket over at det ikke følger med headset på den modellen. Hvertfall ikke i noen av de partiene vi har fått inn. Innhold i esken er ofte region basert.

Endret av esoteric
Lenke til kommentar

Underlig politikk hos Sony dette..

Jeg kjøpte først Z1like etter lansering og fikk med det man forventer i salgsesken til en vanntett modell:

Mobil

Original skjermbeskytter

Ladekrybbe (viktig for ikke å slite ut gummiproppen til vanlig ladeinngang)

USB-kabel-lade/data

Ladehode-230V

Headset med 3 sett med forskjellige gummier

Start-up guide

Kjøpte så en Z1 til nylig, denne fra samme kjede, og jeg reagerte med en gang på den lille salgsesken:

Mobil, USB-kabel m/ladehode og Start-up guide.

Dette er for dårlig, spesielt siden det ikke har vært generelt prisfall på Z-modellene, bortsett fra Z Ultra hvor alt nevnt utstyr fremdeles følger med..

Men så lenge de skriver lader, kabel og bruksanvisning som tilbehør i spesifikasjoner, er det ikke lett å komme i ettertid. Det snodige er at noen nettbutikker fremdeles skriver at ladekrybbe følger med Z1.