Gå til innhold

Hvem selger PCI-E SFF skjermkort? (Feilinfo fra Komplett)

Anbefalte innlegg

Hjelper en venn som har en Acer kompakt stasjonær PC. Da skjermkortet har takket for seg trengs et nytt.

Så problemet: Kortet er av typen med smal bredde på bakplaten der kontaktene er. Komplett og MPX (de er jo samme bedrift) kunne ikke hjelpe.

Vet noen om et rimelig kort som selges av nettbutikke her i landet. Kravet er kun å spille Blu-ray film og HD video, ikke noe spill o.l. Må være hdmi ut.

PCI-E kort med smal bredde på "bakplaten". Det kan heller ikke være dobbel høyde.

Har lett på både prisjakt og prisguide, men de ingen gir mulighet til å sile ut kort som har smal bredde på bakplaten der kontaktene er. Har googlet etter beste evne uten å bli klokere på kort her i landet.

Endret av plankeby
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmmm... Jeg valgte å stole på Chat supporten til Komplett/MPX. De skrev at de ikke har kort til SFF stasjonær. Når jeg nå tok søk der så har de flere kort.
Jeg tenkte det var greit å spørre chatten der, da jeg rgnet med raskere hjelp enn at jeg bladde igjennom alle skjermkort.

Dette var dårlig av de på Chat, men Komplett/MPX har kanskje tapt seg kraftig på kompetanse når man spør om hjelp, i forhold til da de var en mer rendyrket datasjappe? Han på Chatten forstod hva jeg mente og var klar på de har ikke kort som passer. Merkelig at jeg da fant flere kort på deres nettside.

Da har jeg lært å ikke bruke Chat hos Komplett fremover, da man ikke kan stole på svaret.

Spørsmålet var jo ikke av urimelig type, som hva er fargen på vifta :-)

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

Kortet er ikke mindre enn lavprofil kort, det er bare at braketten på baksiden av kortet ikke er like bred som standard. Det er ganske mange PCer i markedet nå som er av slik kompakt type (ikke gaming maskiner).

Prisjakt og prisguide gir ikke mulighet til å sortere ut kort som har kort brakett på baksiden.

Jeg fant ut av det selv ved leting på Komplett, bare rart Chatten der avviste de hadde det, da han forstod hva jeg mente.

SFF maskiner har det jo vært mye av de siste 5 årene, det ryker jo skjermkort på dem også..

De maskinene er vel litt utenfor målgruppen til forumbrukere her :-)

Ja, det er an Aspire x maskin, husker ikke nummeret, da det er for en venn.

post-56342-0-57990700-1399624471_thumb.jpg

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

Alle lavprofilkort har vel med den lille ekstra bracketen?

Ja, det er jo nesten hele poenget med at det er lavprofil, og derfor de alltid kommer med en avtakbar VGA-tilkobling. :hmm:

Har vurdert selv å kjøpe lavprofil, så det sjokkerer om dette ikke hadde fulgt med. :eek:

Endret av Andrull
Lenke til kommentar
Gjest Slettet 5XCjQMaD

Har vurdert selv å kjøpe lavprofil, så det sjokkerer om dette ikke hadde fulgt med. :eek:

Nei den ekstra braketten var ikke med på lavprofilkortet jeg først kjøpte. Så det må du sjekke ved kjøp.

Minner om saken er løst for min del.

Endret av Slettet 5XCjQMaD
Lenke til kommentar

Ja, det er jo nesten hele poenget med at det er lavprofil, og derfor de alltid kommer med en avtakbar VGA-tilkobling. :hmm:

Det er flere lavprofilkort som kommer uten avtakbar VGA-tilkobling. Her er et eksempel https://www.komplett.no/sapphire-radeon-r7-250-1gb-gddr5/808309#!tab:extra
Ahh, joda. Mente bare at de alle hadde mulighet til å ta i bruk den mindre bracketen. Dermed kunne den ikke hatt en fast kontakt der. My bad.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...