NERV Skrevet 8. mai 2014 Del Skrevet 8. mai 2014 Etter en windows oppdatering får jeg en blue screen med feilmelding critical process died. Har forsøkt og rulle tilbake til et tidligere tidspunkt, det virker ikke. http://www.reviversoft.com/blog/2013/04/critical-process-died/ Jeg går bare i en loop. Spørsmålet mitt er; Hvordan kan jeg ta en backup av Min datamaskin mappen/Hente ut filene fra maskinen når jeg ikke kommer inn i windows, slik at jeg kan reinstalere? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 8. mai 2014 Del Skrevet 8. mai 2014 Er flere muligheter. Man kan ta ut disken og koble den til en annen PC. Enten internt eller med et USB adapter. Eller man kan boote fra en CD / minnepinne, typisk en Linux variant, og kopiere filene over til et annet lagringsmedium. Lenke til kommentar
NERV Skrevet 9. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2014 Høres ut som om boote fra en minnepinne ville være det sikreste. Hva er den enkleste måten og lage en oppstartsminnepinne på? Lenke til kommentar
NERV Skrevet 10. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2014 Har forsøkt og lage en USB oppstart http://www.pendrivelinux.com/ men jeg får ikke tilgang til filene på HD. Når jeg velger ACER så kommer det ingen filer, og computer er USB oppstartsfil. Lenke til kommentar
NERV Skrevet 10. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2014 Ï tillegg så falt oppstart ut på start på HD etter jeg startet fra minnepinne, slik at jeg ikke får en winlogo som ikke starter, det blir bare helt svart. Dermed så har jeg ikke mulighet til å velge å installere på nytt osv. Ser ut som om jeg må forsøke og skru ut hd og koble på en annen maskin. Lenke til kommentar
NERV Skrevet 10. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2014 Når jeg kobler til HD til en annen maskin får jeg ikke tilgang til det som da heter H: Feilmelding: Datafeil (sirkulerende overflødighetskontroll) CRC Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 10. mai 2014 Del Skrevet 10. mai 2014 CRC feil kan tyde på at disken er defekt. Det er antagelig derfor oppdateringen feilet. https://www.google.com/#q=hdd+crc+error Men sjekk med en annen SATA kabel, en dårlig kabel gir slik feil. Lenke til kommentar
NERV Skrevet 10. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2014 Ser ut til at hd er defekt. Kjører chkdsk i ledetekst og får melding 0 percent complete. 0 of file records processed) Deleted corrupt attribute list entry. With type code 128 in file 1616. An unspecified error occurred (726166696c652e63 239) Tok backup for ca 6 måneder siden, så det er et halvt år med bilder jeg skulle hatt hentet ut. Lenke til kommentar
Scopperloit Skrevet 10. mai 2014 Del Skrevet 10. mai 2014 Hmm, dette er no dritt. Unngå å bruke harddisken før du er helt sikker på hva du skal gjøre, for hvis den først er skakkjørt så blir det bare verre og verre jo mer den spinner. Kan være verdt å ta en titt her: http://www.wikihow.com/Access-a-Damaged-Hard-Drive Hvis ikke dette hjelper så må du nok dessverre innse at dette er en tapt sak... (Med mindre du er villig til å bruke ~30.000,- kr på gjenoppretting hos spesialister) Lenke til kommentar
NERV Skrevet 11. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2014 (endret) Takke for hjelpen. Skal forsøke et par ting. Skal forsøke og kopiere hele harddisken (har en USB HD sak med tre plasser som kan kopiere en HD til en annen med en knapp) og se om jeg får tilgang til data gjennom det. Feilmelding har også byttet mellom FAT og RAW så dersom ikke kopi virker så kanskje noe slikt: Det er ikke noen klikkelyd i HD'n så jeg tror ikke det er fysisk. Edit: På den andre side så har jeg forsøkt linux uten at den fant maskinen, og i egenskaper for disk så står det at det er 0 gb på hd og 0 brukt, så kanskje den er helt død. Så kjøper jeg en ny HD og setter i kabinettet. Endret 11. mai 2014 av NERV Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå