Gå til innhold

Hjelp til Z-906

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Okei.

Jeg har også et annet spørsmål ang Z906 som jeg ikke har funnet noen tråd på.

Hvordan går det om jeg plugger 2 front høyttalere i en utgang bag på sub'en. (samme med de 2 bak-høyttalerne) Grunnen til at jeg spør er fordi jeg har kjøpt en slik: http://www.lydogbilde.no/test/pinell-dac-mini-2

Og når jeg bruker denne funker ikke høyre foran og høyre bak av en eller annen merkelig grunn. Så for at jeg skal kunne kjøre på 4.1 må jeg gjøre som nevnt over. Kommer fantastisk lyd, men lurer bare på om det kan på en eller annen måte "skade" anlegget.

Noen som har peiling?

Lenke til kommentar

Det er rart, det burde jo heller bare kommet på de 2 foran. Min viss du stiller det inn på 2,1 da ? er jo 2,1/4,1 og 5,1 du kan velge imellom. Er det sånn at venstre foran blir venstre og venstre bak blir høyre lyd? Eller omvendt ? Vis det er sånn kan du jo koble høyre bak og høyre foran til en utgang. men er det ikke bedre og få det til og spille på høyttalerne foran, når du skal høre på musikk ?

Jeg tror ikke det skader forsterkeren, den blir varm bak det er fakta, forrige i serien (z-5500) hadde kjøleribbe og litt større element og kasse. Men den nye har ikke kjøleribbe, sikkert for og spare penger.

Vil jo bare dele effekten ut på 2 høyttalere istedenfor en.

Lenke til kommentar

På z906 kan du velge mellom 3D, 4.1 og 2.1. Når jeg har alle speakerne koblet i sine utganger og spiller på 3D fungerer alle utenom høyre foran. Setter jeg den på 4.1 funker venstre foran og venstre bak, og setter jeg den på 2.1 funker kun venstre foran. Jeg har ikke veldig peiling når det kommer til lyd, men jeg hører at det kommer bedre lyd når det spilles på 4.1, istedenfor 3D og 2.1.(nå snakker jeg om musikk)

(skrev feil i det forrige innlegget. Dette er slik jeg har plugga inn)

Venstre foran/venstre bak i "front left" samt høyre foran/høyre bak i "rear left" Da får jeg kjørt musikk på 4.1 med dacen slik som jeg vil. Derfor jeg lurte på om det hadde noe å si? regner med at det ikke har det i og med det er like på watt på alle utgangene? eller?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...