GLN Skrevet 8. mai 2014 Del Skrevet 8. mai 2014 Jeg kjøpte en Macbook Air 13" ifjor til skolearbeid. Men til høsten skal jeg begynne på en ingeniørlinje hvor det kommer til å bli mye design med diverse programmer. Vil tro det blir noe liknende AutoCad/desk osv. Vil en MBA klare å kjøre disse design/3D-programmene, eller bør jeg gå over til Macbook pro? Lenke til kommentar
dbass Skrevet 8. mai 2014 Del Skrevet 8. mai 2014 Spesifikasjoner:http://knowledge.autodesk.com/support/autocad/troubleshooting/caas/sfdcarticles/sfdcarticles/System-requirements-for-AutoCAD-2014.html Dagens MBA:http://www.apple.com/no/macbook-air/specs.htmlUt ifra det jeg klarer å finne, så skal AutoCad være kjørbart unntatt "large datasets, point clouds, and 3D modeling (all configurations)", da du ikke har støttet skjermkort. Hvor bra det vil fungere er jeg noe usikker, men jeg kan umulig se for meg at det går spesielt bra med en 2-kjerner på 1,4GHz og 4GB RAM. Jeg ville ikke satset på at det fungerer til bruk under studietiden. Lenke til kommentar
Speider-gutten Skrevet 8. mai 2014 Del Skrevet 8. mai 2014 Se hvordan det går, vist det ikke går så kjøper du bare en ny maskin 1-4 uker inn i semesteret. Du vet ikke før du har prøvd Men vist det går på 3D modelering og slike store oppgaver vil jeg tro at du kommer til å slite... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 9. mai 2014 Del Skrevet 9. mai 2014 Du kan jo begynne først, det er jo ikke sikkert du begynner med de tunge programmene før 2 eller 3 semester uansett? Og så kjøpe maskin deretter. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 9. mai 2014 Del Skrevet 9. mai 2014 Nå har ikke jeg brukt AutoCAD mye, men bittelitt, og det gikk helt greit på min MBP med enkle tegninger. Forøvrig er det skrekkelig å jobbe på en liten laptop med slike programmer, så vi brukte bare et eget datarom hvor dataene var kraftige og hadde store skjermer og alle programmene. Lenke til kommentar
Trig8 Skrevet 9. mai 2014 Del Skrevet 9. mai 2014 Jeg har gått ingeniørutdanning selv og anbefaler deg det samme som over - vent med å kjøpe noe nytt til studiet har kommet i gang og behovet viser seg. Jeg ville synes det er rart om utdanningsstedet krever at alle studentene holder seg med egne maskiner og programvarelisenser på såpass krevende programmer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå