nor50 Skrevet 8. mai 2014 Del Skrevet 8. mai 2014 (endret) Når jeg skal rename eller slette filer, for det meste på NAS, så får jeg ikke gjort det og får beskjed om at filen er åpen i et annet program, hvilket den ikke er... Hvordan bli kvitt det problemet? (Win 8.1/Utforsker) Endret 8. mai 2014 av nor50 Lenke til kommentar
SteinarN Skrevet 8. mai 2014 Del Skrevet 8. mai 2014 (endret) Nå har jeg ikke mye greie på NAS og W8. Men har vært borti det problemet du beskriver i andre sammenhenger hos meg. F.eks, hvis jeg har ei fil lagret på ei felles plassering, f.eks Google drive, åpner den med et program på en maskin, og det programmet ikke lukker ned fila korrekt, dvs programmet eller maskinen krasjer, mister forbindelsen osv, så kan jeg ikke etterpå forandre navn eller på annen måte redigere den fila inntil jeg på nytt åpner og så lukker ned fila korrekt med den maskinen og programmet jeg sist ikke lukket den ned korrekt med. Så derfor, har du hatt disse filene åpen på en annen maskin/annet program som deretter ikke har blitt avsluttet på normal måte? I såfall, åpne og avslutte gjeldende filer med denne maskinen/programmet først for å frigjøre filene. Endret 8. mai 2014 av SteinarN Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 8. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2014 De er ikke åpne noe andre steder. Jeg skulle nå døpe om 40-50 filer i ei mappe. Begynner ovenfra, og noen går og andre går ikke an å oppdatere ved første forsøk. Så kan jeg gå tilbake til ei fil/mappe jeg ikke har fått renamet igjen etter å ha prøvd 2-3 andre, og da tillater den at jeg gjør det. Lenke til kommentar
SteinarN Skrevet 8. mai 2014 Del Skrevet 8. mai 2014 Nå mente jeg ikke om de VAR åpen andre steder men om de HADDE vært åpen andre steder. Men, uansett så ser det ut til at ditt problem er et annet enn det problemet jeg beskriver. Så da får W8 ekspertene hoppe inn her Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 9. mai 2014 Del Skrevet 9. mai 2014 Prøv å restart NAS'en og evt pc'en. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå