Gjest Slettet+45613274 Skrevet 20. mai 2014 Del Skrevet 20. mai 2014 Så istedenfor skatt, betaler du en del forsikringer for forskjellige ting? Hvor mye er dette sett opp mot normal skatt i Norge? Og har du et tilsvarende vern? Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 20. mai 2014 Del Skrevet 20. mai 2014 Så istedenfor skatt, betaler du en del forsikringer for forskjellige ting? Hvor mye er dette sett opp mot normal skatt i Norge? Og har du et tilsvarende vern? Ja enten betaler du forsikring, eller så betaler du cash. Jeg vil si jeg har ett adskillig BEDRE helsevesen enn det som er tilbudet i Norge, og det koster vel omtrent 20 000 i året. Man trenger ALDRI stå i kø, og man får alltid kvalifiserte leger. Skal vel bemerkes at man er mer involvert selv i avgjørelsene om behandling (eller ikke), man blir ikke behandlet som en umyndig kjøttbit men som en kunde som man prøver som best mulig å tilfredstille. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274 Skrevet 20. mai 2014 Del Skrevet 20. mai 2014 Så istedenfor skatt, betaler du en del forsikringer for forskjellige ting? Hvor mye er dette sett opp mot normal skatt i Norge? Og har du et tilsvarende vern? Ja enten betaler du forsikring, eller så betaler du cash. Jeg vil si jeg har ett adskillig BEDRE helsevesen enn det som er tilbudet i Norge, og det koster vel omtrent 20 000 i året. Man trenger ALDRI stå i kø, og man får alltid kvalifiserte leger. Skal vel bemerkes at man er mer involvert selv i avgjørelsene om behandling (eller ikke), man blir ikke behandlet som en umyndig kjøttbit men som en kunde som man prøver som best mulig å tilfredstille. NB! Nå går jeg utifra at du betaler "nesten 0" i skatt, som du skrev på forrige side. Om dette ikke stemmer, gjerne korriger dette da det har mye å si for totalbeløpet. Okay. Kan du peke konkret på hva som er bedre? Du står aldri i kø sier du, det er jo flott, men det høres litt for godt ut til å være sant. Kvalifiserte leger er også flott, men er de mer kvalifiserte enn i Norge? Konkrete faktorer jeg tenker på: -Tilgang på nødhjelp, luftambulanse, utrykning -Behandling på sykehus (alle utgifter inkludert) -Psykisk helsevern -Integrering i arbeidslivet, HMS-krav, BHT osv. -Dekking av tapt arbeidstid -Pensjonsopptjening -Langtidssykemelding -Alle fordelene som forelder (nå vet jeg ikke om det er spesielt relevant i ditt tilfelle) (Dette er de jeg kommer på i farta) Ved å si at du har bedre helsevesen der du nå bor, må alle (eller summen) av disse faktorene representere noe bedre enn det i Norge. Nå blir det selvfølgelig rom for personlig tolkning, hva som er viktig osv. men er likevel interessert i å høre din betrakning. Det er jo tross alt du som har prøvd begge helsevesene, ikke jeg. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 20. mai 2014 Del Skrevet 20. mai 2014 (endret)   Så istedenfor skatt, betaler du en del forsikringer for forskjellige ting? Hvor mye er dette sett opp mot normal skatt i Norge? Og har du et tilsvarende vern?Ja enten betaler du forsikring, eller så betaler du cash. Jeg vil si jeg har ett adskillig BEDRE helsevesen enn det som er tilbudet i Norge, og det koster vel omtrent 20 000 i året. Man trenger ALDRI stå i kø, og man får alltid kvalifiserte leger. Skal vel bemerkes at man er mer involvert selv i avgjørelsene om behandling (eller ikke), man blir ikke behandlet som en umyndig kjøttbit men som en kunde som man prøver som best mulig å tilfredstille. NB! Nå går jeg utifra at du betaler "nesten 0" i skatt, som du skrev på forrige side. Om dette ikke stemmer, gjerne korriger dette da det har mye å si for totalbeløpet. Okay. Kan du peke konkret på hva som er bedre? Du står aldri i kø sier du, det er jo flott, men det høres litt for godt ut til å være sant. Eh, vel det hender at jeg må vente ett kvarter ute på venteværelse. Kvalifiserte leger er også flott, men er de mer kvalifiserte enn i Norge?Ja, jeg kan dra til enhver lege i verden som jeg skulle anse som best for meg selv (inkludert Norge). Konkrete faktorer jeg tenker på: -Tilgang på nødhjelp, luftambulanse, utrykning Dekket-Behandling på sykehus (alle utgifter inkludert)Dekket-Psykisk helsevernHar ikke sett på det, men tror det er også dekket. -Integrering i arbeidslivet, HMS-krav, BHT osv.Aner ikke hva HMS, BHT etc er for noe -Dekking av tapt arbeidstidEgen risiko, men man kan selvfølgelig kjøpe en forsikring på det også om man vil. -PensjonsopptjeningEgen ordning, har intet mes sykeforsikring å gjøre -LangtidssykemeldingEgen risiko, ditto over -Alle fordelene som forelder (nå vet jeg ikke om det er spesielt relevant i ditt tilfelle)I akkurat min forsikring er to barn inkludert om du måtte ha slikt, om du har mer enn to må man betale litt ekstra. (Dette er de jeg kommer på i farta) Ved å si at du har bedre helsevesen der du nå bor, må alle (eller summen) av disse faktorene representere noe bedre enn det i Norge.Ja i sum. Klart jeg har bemerket det jeg har valgt å IKKE forsikre, men det kan man ta til mye mindre penger. Nå blir det selvfølgelig rom for personlig tolkning, hva som er viktig osv. men er likevel interessert i å høre din betrakning. Det er jo tross alt du som har prøvd begge helsevesene, ikke jeg.Vel, man må sannsynligvis ta en vurdering over livsløp for å komme til en helhetsvurdering. Tross alt er de meste av kostnader i det norske helsevesenet nok konsentrert omkring folk som er noe eldre enn meg selv, mens alle inntektene kommer fra folk i min aldersgruppe. Det skal vel også bemerkes at til slutt vil din "dekning" bli avsluttet i begge systemene, og du vil dø uansett hvilket system man bruker. Endret 20. mai 2014 av Skatteflyktning Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 20. mai 2014 Del Skrevet 20. mai 2014 Jeg vil si jeg har ett adskillig BEDRE helsevesen enn det som er tilbudet i Norge, og det koster vel omtrent 20 000 i året.Høres veldig dyrt ut. Det har ikke jeg råd til. Om jeg hadde levd i ditt samfunn ville jeg stått helt uten sikkerhet. Om jeg ble alvorlig syk eller skadet ville jeg kanskje ikke overlevd. I Norge får jeg alt du gjør uten å måtte betale for det. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 21. mai 2014 Del Skrevet 21. mai 2014 (endret)   Jeg vil si jeg har ett adskillig BEDRE helsevesen enn det som er tilbudet i Norge, og det koster vel omtrent 20 000 i året.Høres veldig dyrt ut. Det har ikke jeg råd til.Da kan du kjøpe en billigere forsikring, kanskje en på ett lavere kvalitetsnivå, som f.eks. det du får i Norge? Om jeg hadde levd i ditt samfunn ville jeg stått helt uten sikkerhet. Om jeg ble alvorlig syk eller skadet ville jeg kanskje ikke overlevd.Jeg kan garantere deg at du ikke kommer til å overleve i "ditt" samfunn. I Norge får jeg alt du gjør uten å måtte betale for det.Det stemmer ikke med virkeligheten. Endret 21. mai 2014 av Skatteflyktning Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 21. mai 2014 Del Skrevet 21. mai 2014 Jeg kan garantere deg at du ikke kommer til å overleve i "ditt" samfunn.Det har jeg allerede gjort, uten å betale for det. I Norge får jeg alt du gjør uten å måtte betale for det.Det stemmer ikke med virkeligheten. Jo det gjør det. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 21. mai 2014 Del Skrevet 21. mai 2014 (endret) Jeg kan garantere deg at du ikke kommer til å overleve i "ditt" samfunn.Det har jeg allerede gjort, uten å betale for det. Offentlig skolegang har tydeligvis påført deg endel vansker med å forstå grammatisk tid. http://no.wikipedia.org/wiki/Tempus Endret 21. mai 2014 av Skatteflyktning Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 21. mai 2014 Del Skrevet 21. mai 2014 Jeg kan garantere deg at du ikke kommer til å overleve i "ditt" samfunn.Det har jeg allerede gjort, uten å betale for det.Offentlig skolegang har tydeligvis påført deg endel vansker med å forstå grammatisk tid. http://no.wikipedia.org/wiki/Tempus Begge to har feil. Samfunnet har ingen betydning utenom levetid per idag. Det er ikkje gitt at noen overlever i noen samfunn. For i alle samfunn vil vi dø :-) Det har med kvaliteten i tiden vi har i livet å gjøre. Det er kun dem som kan måles. Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 21. mai 2014 Del Skrevet 21. mai 2014 Da er det bestemt, jeg flytter fra Norge. Gidder ikke å bo i dette hølet lenger. Folk her er så kyniske, da på det personlige nivå, noe de forhåpentligvis ikke er andre steder. Kvinnfolka her blir i lag med de samme mennene, slik at mange ikke får stiftet familie. Og er generelt sett vemmelige mennesker. Staten stjeler alle pengene mine. Nei, nok er nok. Ved fullført mastergrad går jeg rett til nærmeste utenlandske jobb, kanskje i Storbritannia eller et annet slikt land. Dette landet gidder jeg ikke å bo i, med all ærlighet. Håper jeg har vert en god leech på samfunnet Noen som har planer om det samme her? "If you run into an asshole in the morning, you ran into an asshole. If you run into assholes all day, you're the asshole." -Raylan Givens 2 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 21. mai 2014 Del Skrevet 21. mai 2014 (endret) Begge to har feil. Samfunnet har ingen betydning utenom levetid per idag. Det er ikkje gitt at noen overlever i noen samfunn. For i alle samfunn vil vi dø :-) Det har med kvaliteten i tiden vi har i livet å gjøre. Det er kun dem som kan måles. Hyggelig at du gir meg rett, selv om du ikke klarer [ innrømme det Endret 25. mai 2014 av LiamH Pyramide-sitat fjernet. Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 21. mai 2014 Del Skrevet 21. mai 2014 Lykke til i utlandet. Du kan vel alltid dra til Asia. I Asia er engelsktalende menn veldig populære. Han hadde visst planer om å dra til England. Da får vi håpe at hans master er god nok til ikke å ende som skopusser for den engelske overklassen. Ender han opp i England, vil han få oppleve hva klassetilhørighet er, mye sterkere enn i Norge. Ooooh, så fælt! Så fælt engelskmenn må ha det.... Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 22. mai 2014 Del Skrevet 22. mai 2014 (endret) Hyggelig at du gir meg rett, selv om du ikke klarer [ innrømme det Du har mer rett enn Abigor, men bakgrunnen for påstanden om overlevelse er grunnløs. Endret 25. mai 2014 av LiamH Pyramide-sitat fjernet. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå