toreae Skrevet 19. mai 2014 Del Skrevet 19. mai 2014 Skatteflyktning er selvfølgelig mere fornøyd med et system hvor han må jobbe 3 timer for et godt måltid, men slipper å dele, enn et system hvor det er nok å jobbe 0,5 time, og få et godt måltid etter skatt. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 19. mai 2014 Del Skrevet 19. mai 2014 Det er en pussig innstilling den typen flyktninger har - her får de leve opp i det som kalles ett av verdens beste land, og så får de det for seg at de selv er så lite verdt, selv om vi har kastet ressursene etter dem under hele oppveksten, at de rømmer og sitter å kritiserer oss på avstand. I tillegg ser man alle de ekte flyktningene som er overlykkelig og bruker alle mulige knep for å få bli en del av "oss", men de skyver vi heller litt fra oss .. de mangler liksom utdannelse, og er ikke helt brukbare osv - går vi glipp av den store motivasjonen som bor i ønskene deres, og ved å aktivere den energien, så er så kalt god utdanning ikke så veldig essensielt for output? Kan vi kanskje få i stand en flyktningbytte-avtale med noen av deres opphavsland - det er jo gjerne veldig liberalt hos endel av disse utmerkede statene, nesten til å daue av, har jeg hørt - så da kan vi faktisk få til mange vinn vinn situasjoner .. jeg får nesten frysninger av meg selv .. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 19. mai 2014 Del Skrevet 19. mai 2014 (endret) Skatteflyktning er selvfølgelig mere fornøyd med et system hvor han må jobbe 3 timer for et godt måltid, men slipper å dele, enn et system hvor det er nok å jobbe 0,5 time, og få et godt måltid etter skatt.Feil for min del i alle fall. Ute jobber jeg ikke engang 0,5 timer for ett godt måltid uten at jeg trenger å gi byråkrater halve måltidet, mens jeg nok måtte ha jobbet 3 timer i Norge, men kun fått spise halvparten av mitt måltid. Det er en pussig innstilling den typen flyktninger har - her får de leve opp i det som kalles ett av verdens beste land, og så får de det for seg at de selv er så lite verdt, selv om vi har kastet ressursene etter dem under hele oppveksten, at de rømmer og sitter å kritiserer oss på avstand. I tillegg ser man alle de ekte flyktningene som er overlykkelig og bruker alle mulige knep for å få bli en del av "oss", men de skyver vi heller litt fra oss .. de mangler liksom utdannelse, og er ikke helt brukbare osv - går vi glipp av den store motivasjonen som bor i ønskene deres, og ved å aktivere den energien, så er så kalt god utdanning ikke så veldig essensielt for output? Kan vi kanskje få i stand en flyktningbytte-avtale med noen av deres opphavsland - det er jo gjerne veldig liberalt hos endel av disse utmerkede statene, nesten til å daue av, har jeg hørt - så da kan vi faktisk få til mange vinn vinn situasjoner .. jeg får nesten frysninger av meg selv .. Du lurer ikke på hva det er som gjør at Norge tiltrekker seg fattige uten utdanning, og frastøter rike og velutdannede? Endret 19. mai 2014 av Skatteflyktning Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 19. mai 2014 Del Skrevet 19. mai 2014 Kan det være "takknemlighet"? Uansett var mitt poeng å utnytte kapasiteten til de som VIL være her. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 19. mai 2014 Del Skrevet 19. mai 2014 Impliserer du at det er påtvunget å kjøpe ting i Norge? Du kan fint fiske din egen fisk, bo i telt i fritt område og lavær å ute noe til noen. Det går helt fint i Norge.Hvorfor trakk du frem gjennomsnittlig skattesats? Impliserer du at det er påtvunget å jobbe i Norge? Fordi at det er den som er relevant for inntektetsskatten? Lenke til kommentar
toreae Skrevet 19. mai 2014 Del Skrevet 19. mai 2014 Skatteflyktning er selvfølgelig mere fornøyd med et system hvor han må jobbe 3 timer for et godt måltid, men slipper å dele, enn et system hvor det er nok å jobbe 0,5 time, og få et godt måltid etter skatt.Feil for min del i alle fall. Ute jobber jeg ikke engang 0,5 timer for ett godt måltid uten at jeg trenger å gi byråkrater halve måltidet, mens jeg nok måtte ha jobbet 3 timer i Norge, men kun fått spise halvparten av mitt måltid. Meget spesiell jobb du har da, om du måtte jobbet 6 timer i Norge for å få råd til et godt måltid etter skatt. 1 Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 19. mai 2014 Del Skrevet 19. mai 2014 (endret) Fordi at det er den som er relevant for inntektetsskatten? Påstanden til SF var at man i Norge blir frastjålet halvparten av det man tjener. Man kan tolke det til at skatt på inntekt er 50 %, eller man kan tolke det til at (minst) 50 % av bruttolønn tilfaller staten. At SF mente det siste kommer klart frem av at diverse andre skatter og avgifter blir nevnt i oppfølgingsinnlegget. Hvorvidt man forbruker avgiftsbelagte goder eller ikke er like frivillig som det er å ha eller ikke ha inntekt. Hvis man ikke skal ta med slike ting i en oversikt over hvor mye penger staten tar inn, så ser jeg ikke hvorfor man skal ta med inntektsskatten heller. Endret 20. mai 2014 av Sheasy Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 20. mai 2014 Del Skrevet 20. mai 2014 Hvorfor trakk du frem gjennomsnittlig skattesats? Impliserer du at det er påtvunget å jobbe i Norge? Fordi at det er den som er relevant for inntektetsskatten? Påstanden til SF var at man i Norge blir frastjålet halvparten av det man tjener. Man kan tolke det til at skatt på inntekt er 50 %, eller man kan tolke det til at (minst) 50 % av bruttolønn tilfaller staten. At SF mente det siste kommer klart frem av at diverse andre skatter og avgifter blir nevnt i oppfølgingsinnlegget. Hvorvidt man forbruker avgiftsbelagte goder eller ikke er like frivillig som det er å ha eller ikke ha inntekt. Hvis man ikke skal ta med slike ting i en oversikt over hvor mye penger staten tar inn, så ser jeg ikke hvorfor man skal ta med inntektsskatten heller. Ja, det er selvfølgelig frivillig og ha en inntekt. Det er frivillig og kjøpe varer og tjenester. Så poenget hannes faller i grunn litt bort siden det han sier er for de fleste rein løgn. Skatteflyktning er selvfølgelig mere fornøyd med et system hvor han må jobbe 3 timer for et godt måltid, men slipper å dele, enn et system hvor det er nok å jobbe 0,5 time, og få et godt måltid etter skatt.Feil for min del i alle fall. Ute jobber jeg ikke engang 0,5 timer for ett godt måltid uten at jeg trenger å gi byråkrater halve måltidet, mens jeg nok måtte ha jobbet 3 timer i Norge, men kun fått spise halvparten av mitt måltid. Meget spesiell jobb du har da, om du måtte jobbet 6 timer i Norge for å få råd til et godt måltid etter skatt. Ett bra restaurant måltid koster jo fort 1500 kroner, det er mange som overraskende nok finner seg selv i jobber der det er det dem har netto i løpet av en dag. Mange har til og med mindre enn dette. Lenke til kommentar
toreae Skrevet 20. mai 2014 Del Skrevet 20. mai 2014 Hvorfor trakk du frem gjennomsnittlig skattesats? Impliserer du at det er påtvunget å jobbe i Norge? Fordi at det er den som er relevant for inntektetsskatten? Påstanden til SF var at man i Norge blir frastjålet halvparten av det man tjener. Man kan tolke det til at skatt på inntekt er 50 %, eller man kan tolke det til at (minst) 50 % av bruttolønn tilfaller staten. At SF mente det siste kommer klart frem av at diverse andre skatter og avgifter blir nevnt i oppfølgingsinnlegget. Hvorvidt man forbruker avgiftsbelagte goder eller ikke er like frivillig som det er å ha eller ikke ha inntekt. Hvis man ikke skal ta med slike ting i en oversikt over hvor mye penger staten tar inn, så ser jeg ikke hvorfor man skal ta med inntektsskatten heller. Ja, det er selvfølgelig frivillig og ha en inntekt. Det er frivillig og kjøpe varer og tjenester. Så poenget hannes faller i grunn litt bort siden det han sier er for de fleste rein løgn. Skatteflyktning er selvfølgelig mere fornøyd med et system hvor han må jobbe 3 timer for et godt måltid, men slipper å dele, enn et system hvor det er nok å jobbe 0,5 time, og få et godt måltid etter skatt.Feil for min del i alle fall. Ute jobber jeg ikke engang 0,5 timer for ett godt måltid uten at jeg trenger å gi byråkrater halve måltidet, mens jeg nok måtte ha jobbet 3 timer i Norge, men kun fått spise halvparten av mitt måltid. Meget spesiell jobb du har da, om du måtte jobbet 6 timer i Norge for å få råd til et godt måltid etter skatt. Ett bra restaurant måltid koster jo fort 1500 kroner, det er mange som overraskende nok finner seg selv i jobber der det er det dem har netto i løpet av en dag. Mange har til og med mindre enn dette. Tenkte overhode ikke på resturang. Koke potet og steke koteletter kan vel alle? Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 20. mai 2014 Del Skrevet 20. mai 2014 (endret) Ja, det er selvfølgelig frivillig og ha en inntekt. Det er frivillig og kjøpe varer og tjenester. Så poenget hannes faller i grunn litt bort siden det han sier er for de fleste rein løgn. Jeg kan kun konkludere med at du tror "de fleste" hverken har inntekt eller kjøper noe, eller at det var en "rein løgn". Tenkte overhode ikke på resturang. Koke potet og steke koteletter kan vel alle?Vi har tydeligvis helt forskjellig oppfattning av hva som kvalifiserer som "et godt måltid". Dog, det er vel litt på kanten av hva som diskuteres her, eller? Endret 20. mai 2014 av Skatteflyktning Lenke til kommentar
toreae Skrevet 20. mai 2014 Del Skrevet 20. mai 2014 Tenkte overhode ikke på resturang. Koke potet og steke koteletter kan vel alle?Vi har tydeligvis helt forskjellig oppfattning av hva som kvalifiserer som "et godt måltid". Dog, det er vel litt på kanten av hva som diskuteres her, eller? Når du selv ikke klarer å lage deg et måltid du er fornøyd med, kan man jo skjønne at du måtte forlate landet. Har du prøvd med margarin? I følge reklamen skal jo det hjelpe. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 20. mai 2014 Del Skrevet 20. mai 2014 Tenkte overhode ikke på resturang. Koke potet og steke koteletter kan vel alle?Vi har tydeligvis helt forskjellig oppfattning av hva som kvalifiserer som "et godt måltid". Dog, det er vel litt på kanten av hva som diskuteres her, eller? Når du selv ikke klarer å lage deg et måltid du er fornøyd med, kan man jo skjønne at du måtte forlate landet. Har du prøvd med margarin? I følge reklamen skal jo det hjelpe. Har ikke spist margarin siden jeg forlot Norge er jeg redd, det går nok mest på skikkelig smør ute i den store verden. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 20. mai 2014 Del Skrevet 20. mai 2014 Ja, det er selvfølgelig frivillig og ha en inntekt. Det er frivillig og kjøpe varer og tjenester. Så poenget hannes faller i grunn litt bort siden det han sier er for de fleste rein løgn. Jeg kan kun konkludere med at du tror "de fleste" hverken har inntekt eller kjøper noe, eller at det var en "rein løgn". Tenkte overhode ikke på resturang. Koke potet og steke koteletter kan vel alle?Vi har tydeligvis helt forskjellig oppfattning av hva som kvalifiserer som "et godt måltid". Dog, det er vel litt på kanten av hva som diskuteres her, eller? Eneste jeg påpekte var at påstanden din om tyveri var feil og at det var mulig å unngå å betale skatt. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 20. mai 2014 Del Skrevet 20. mai 2014 Hva er galt med at han flytter fra denne siden av den oppfunnede linjen til en annen side med en annen oppfunnet linje? Land er ikke noe mer enn et område en gruppe folk hersker over uansett. Ting fungerer forskjellig innenfor forskjellige linjer. Linjene er ikke bare der uten betydning for noe, de har en reell påvirkning på livet til de som bor innenfor/utenfor. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 20. mai 2014 Del Skrevet 20. mai 2014 Norge er ett land der det er forutsigbart at du vil bli frastjålet halvparten av det du tjener (av Staten) Hvor mye av det du tjener stjeler staten der du bor nå da? Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 20. mai 2014 Del Skrevet 20. mai 2014 Norge er ett land der det er forutsigbart at du vil bli frastjålet halvparten av det du tjener (av Staten) Hvor mye av det du tjener stjeler staten der du bor nå da? Tja nesten 0, men advokater og bokførere koster jo litt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274 Skrevet 20. mai 2014 Del Skrevet 20. mai 2014 Hva skjer om du blir syk da? Eller havner i en ulykke? Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 20. mai 2014 Del Skrevet 20. mai 2014 Hva skjer om du blir syk da? Eller havner i en ulykke? Da drar du til legen/sykehus. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274 Skrevet 20. mai 2014 Del Skrevet 20. mai 2014 Hva skjer om du blir syk da? Eller havner i en ulykke? Da drar du til legen/sykehus. Hvor mye betaler du for det da? Har du opplevd noe sånt? Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 20. mai 2014 Del Skrevet 20. mai 2014 Hva skjer om du blir syk da? Eller havner i en ulykke?Da drar du til legen/sykehus. Hvor mye betaler du for det da? Har du opplevd noe sånt? Joda, hva du betaler kommer an på hva du kjøper av tjenester. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå