Gå til innhold

Da er det bestemt, jeg flytter fra Norge etter fullført mastergrad.

Gjest medlem-141789

Anbefalte innlegg

Den norske modellen er bygd på at man skal ta fra noen og gi til andre, ikke på at Staten Norge skal tjene grovt på ALLE undersåttene.

Du snakker vel bare om ca halvparten av modellen .. For at det i det hele tatt skal være noe å ta fra noen, forutsetter vel av noen har hatt betingelser for å skape ett overskudd - og for å skape ett overskudd, trengs det vel gode rammer og forutsigbar trygghet. Så da er det vel greit at denne "noen" skal gi tilbake noe til de andre som var selve grunnlaget for for at det kunne skapes i utgangspunktet. Altså, mynten har to sider, og begge sidene må til for at mynten skal ha verdi i seg selv

litt mye kaffe .. puh :wee:

La meg se om jeg har forstått deg riktig?

Du prøver å si at Staten skaper "gode rammer og forutsigbar trygghet"?

Om så, lurer jeg på hvordan du har fått denne ideen? Har du noen observasjoner som tyder på noe slikt? Var dette grunnlaget for Hårfagres dannelse av Norge kanskje?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-239845

Good riddance!

Jeg har det i hvert fall flott i Norge. Flotte kvinner og flotte mennesker.

Om du har en innstilling om at folk er generelt vemmelige, så skal jeg garantere deg at de kommer til å være det uansett hvor du reiser. Du kommer nok til å få deg noen overraskelser som ikke er av positiv art.

Lykke til på reisen!

Lenke til kommentar

Det er vel flere enn meg som ser det ironiske i tittelen her?

Du har blitt båret opp og frem, og når du endelig skal bidra tilbake, ja da stikker du av. Fordømte sutreunge.

Jeg syns ikke alltid det er så gøy å betale skatt, og jeg tror vi kunne vært mer effektive, men jeg hadde aldri hatt mastergrad og god jobb uten at folk betalte skatter og gav meg den muligheten. Min familie kunne ikke sendt alle tre på skole uten videre.

Du må forresten forandre på kvinnesynet ditt. Ikke spill offer mer.

En annen ironi er at han som er imot innvandring blir innvandrer i et fremmed land

• Liker 6
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Den norske modellen er bygd på at man skal ta fra noen og gi til andre, ikke på at Staten Norge skal tjene grovt på ALLE undersåttene.

Du snakker vel bare om ca halvparten av modellen .. For at det i det hele tatt skal være noe å ta fra noen, forutsetter vel av noen har hatt betingelser for å skape ett overskudd - og for å skape ett overskudd, trengs det vel gode rammer og forutsigbar trygghet. Så da er det vel greit at denne "noen" skal gi tilbake noe til de andre som var selve grunnlaget for for at det kunne skapes i utgangspunktet. Altså, mynten har to sider, og begge sidene må til for at mynten skal ha verdi i seg selv

Om så, lurer jeg på hvordan du har fått denne ideen? Har du noen observasjoner som tyder på noe slikt? Var dette grunnlaget for Hårfagres dannelse av Norge kanskje?

Ja, jeg sier at staten skaper trygge nok rammer til at noen kan tjene såpass godt at de kan betale for den forutsigbarheten som tryggheten skaper. Men vi blir nok aldri enige om hva som er "godt nok" .., og det er helt greit, for da har vi begge noe å strekke oss mot. Og hvis du vil vite hvor jeg har snappet opp den geniale symbiosen, så er det så enkelt at det har jeg observert i mange større og mindre sammenhenger, hvor to eller flere personer skal samarbeide for å skape de beste muligheter for vinn vinn-situasjoner. Hva angår norrøn historie og mytologier, så var jeg dessverre syk og dermed fraværende, den ene timen vi hadde sånt på timeplanen på framhaldskolen, sorry .. :)

Lenke til kommentar

Da er det bestemt, jeg flytter fra Norge. Gidder ikke å bo i dette hølet lenger. Folk her er så kyniske, da på det personlige nivå, noe de forhåpentligvis ikke er andre steder. Kvinnfolka her blir i lag med de samme mennene, slik at mange ikke får stiftet familie. Og er generelt sett vemmelige mennesker. Staten stjeler alle pengene mine. Nei, nok er nok. Ved fullført mastergrad går jeg rett til nærmeste utenlandske jobb, kanskje i Storbritannia eller et annet slikt land. Dette landet gidder jeg ikke å bo i, med all ærlighet.

Håper jeg har vert en god leech på samfunnet :p Noen som har planer om det samme her?

Haha, nei du vil forbli i Norge fordi du har et unyansert syn på resten av verden. Tror du engelske kvinner er noe bedre, eller at de er snillere. Staten tar pengene dine i England også, men lønningene er lavere og de offentlige systemene er verre. Og ikke bare det, men det er langt vanskligere å få seg en jobb fordi det er mange som kan engelsk og det er mange arbeidsløse.

Norge er et av de beste landene i verden, også for høyrevridde fordi det er ikke så mange andre gode alternativer. Hadde du sagt f.eks. Australia, USA eller Singapore så kunne jeg ha forstått deg, men når du sier Storbritania så vet jeg at du ikke har tenkt veldig langt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, jeg sier at staten skaper trygge nok rammer til at noen kan tjene såpass godt at de kan betale for den forutsigbarheten som tryggheten skaper.

Du forveksler forutsigbarhet og trygghet.

Norge er ett land der det er forutsigbart at du vil bli frastjålet halvparten av det du tjener (av Staten), det medfører ikke at Norge er ett trygt land, tvert imot.

Og hvis du vil vite hvor jeg har snappet opp den geniale symbiosen, så er det så enkelt at det har jeg observert i mange større og mindre sammenhenger, hvor to eller flere personer skal samarbeide for å skape de beste muligheter for vinn vinn-situasjoner.

Joda, men når tredjemann blander seg inn og med voldelige midler tilegner seg halvparten av deres gevinst så har man den sedvanlige win-lose, selv om tredjemann hevder at han kun beskytter de to mot hverandre og (slike som) ham selv. ;)

Hva angår norrøn historie og mytologier, så var jeg dessverre syk og dermed fraværende, den ene timen vi hadde sånt på timeplanen på framhaldskolen, sorry .. :)

Det er den samma storyen overalt, men det er neppe på timeplanen i ett offentlig skoleverk. ;) Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

Ja, jeg sier at staten skaper trygge nok rammer til at noen kan tjene såpass godt at de kan betale for den forutsigbarheten som tryggheten skaper.

Du forveksler forutsigbarhet og trygghet.

Norge er ett land der det er forutsigbart at du vil bli frastjålet halvparten av det du tjener (av Staten), det medfører ikke at Norge er ett trygt land, tvert imot.

Og hvis du vil vite hvor jeg har snappet opp den geniale symbiosen, så er det så enkelt at det har jeg observert i mange større og mindre sammenhenger, hvor to eller flere personer skal samarbeide for å skape de beste muligheter for vinn vinn-situasjoner.

Joda, men når tredjemann blander seg inn og med voldelige midler tilegner seg halvparten av deres gevinst så har man den sedvanlige win-lose, selv om tredjemann hevder at han kun beskytter de to mot hverandre og (slike som) ham selv. ;)

Hva angår norrøn historie og mytologier, så var jeg dessverre syk og dermed fraværende, den ene timen vi hadde sånt på timeplanen på framhaldskolen, sorry .. :)

Det er den samma storyen overalt, men det er neppe på timeplanen i ett offentlig skoleverk. ;)

Du blir ikkje frastjålet halvparten av det du tjener. Det er feil. Gjennomsnittelig skattesats er nok på rundt 37.5 prosent

http://e24.no/makro-og-politikk/dette-betaler-norge-i-skatt/20208749

• Liker 2
Lenke til kommentar

Du blir ikkje frastjålet halvparten av det du tjener. Det er feil. Gjennomsnittelig skattesats er nok på rundt 37.5 prosent

Hva er gjennomsnittelig moms, arbeidsgiveravgift, toll, bil- og bensin-avgift, etc etc? Som du da må legge til dine 37.5%.

Det er helt frivillig å kjøpe ting i Norge. Så det stemmer ikke.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Hva er gjennomsnittelig moms, arbeidsgiveravgift, toll, bil- og bensin-avgift, etc etc? Som du da må legge til dine 37.5%.

Overlater til leserne her å vurdere sannhetsgehalten i den påstanden. ;)
Lenke til kommentar

Overlater til leserne her å vurdere sannhetsgehalten i den påstanden. ;)

Impliserer du at det er påtvunget å kjøpe ting i Norge? Du kan fint fiske din egen fisk, bo i telt i fritt område og lavær å ute noe til noen. Det går helt fint i Norge.

Endret av Priim
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Du blir ikkje frastjålet halvparten av det du tjener.

I et demokratisk samfunn der flertallet er enige om at man skal betale skatter og avgifter, er det tyveri å ikke betale pålagte skatter og avgifter.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Du blir ikkje frastjålet halvparten av det du tjener.

I et demokratisk samfunn der flertallet er enige om at man skal betale skatter og avgifter, er det tyveri å ikke betale pålagte skatter og avgifter.

Det er korrekt, men dersom du ikke har noe å skatte av kan dem ikke beskatte deg for det heller.

Dersom du derav ikke kjøper varer beskattes du ikke der heller. Du kan fint leve med rettigheter i Norge uten å betale ei krone i skatt. Du får bare ett ufattelig begredelig liv.

Endret av Priim
Lenke til kommentar

Impliserer du at det er påtvunget å kjøpe ting i Norge? Du kan fint fiske din egen fisk, bo i telt i fritt område og lavær å ute noe til noen. Det går helt fint i Norge.

Hvor fikk du fiskeutstyr, båt og telt fra?

Jeg tok en pinne i fra ett tred, lagde tråd av klær pelsen til dyr jeg fanget selv, krok av spikket tre og meitemark i fra bakken.

Eller jeg kan ha fått den i gave, kjøpt den i utlandet, eller bare funnet den ligge å slenge :-)

Telt kan jeg ha laget av dyr som jeg har fanget innenfor jaktsesongen ved å spørre grunneier om lov, båt trenger man ikke for å fiske, men den kan selvfølgelig lages.

Endret av Priim
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Lykke til i utlandet. Du kan vel alltid dra til Asia. I Asia er engelsktalende menn veldig populære.

Han hadde visst planer om å dra til England. Da får vi håpe at hans master er god nok til ikke å ende som skopusser for den engelske overklassen. Ender han opp i England, vil han få oppleve hva klassetilhørighet er, mye sterkere enn i Norge.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Lykke til i utlandet. Du kan vel alltid dra til Asia. I Asia er engelsktalende menn veldig populære.

Hvorfor det?

Lenke til kommentar

Hvorfor trakk du frem gjennomsnittlig skattesats? Impliserer du at det er påtvunget å jobbe i Norge?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...