seie Skrevet 8. mai 2014 Del Skrevet 8. mai 2014 (endret) Hei, jeg har fått oppsigelse der jeg bor nå ! og skal flytte ut til helgen før siste mnd må jeg betale siste mnd uansett om jeg ikke bor der? Dette skriv huseigeren. "Opphør av leieavtale.. Da du leigde leilighet hos meg sa du at du ville bo her fast. men slik har det ikkje blitt. Siden jeg er alene, ønsker jeg folk i huset fastboende Jeg seier opp leieavtalen fra.11 juni 2014." Jeg sa når ho sa det att jeg holder på og få meg jobb der i området og jeg hadde jobb 1 time unna og jeg kommer til og bo der jeg jobber nå og her når jeg har fått jobb. Endret 8. mai 2014 av seie Lenke til kommentar
hean Skrevet 8. mai 2014 Del Skrevet 8. mai 2014 Ja... eneste mulighet å slippe er å selv skaffe ny leietaker for denne måneden eller å snakke med utleier, kanskje han er snill. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9 Skrevet 8. mai 2014 Del Skrevet 8. mai 2014 Såklart må du det. Skal han tape penger fordi du planlegger dårlig/sier opp sent? Står nok klart og tydelig hva oppsigelsesfristen er, og du er leietaker til kontrakten er sagt opp og ikke til du har flyttet møblene dine. Jeg ville ikke spurt om å slippe å få betale siste måned av høflighet, med mindre du vet noen kan flytte inn umiddelbart og betale for måneden. Lenke til kommentar
seie Skrevet 8. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2014 var huseigern som sa meg opp/kasta meg ut bare ho skriv "Oppsigelse". Grunnen var att eg var der forlite Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 8. mai 2014 Del Skrevet 8. mai 2014 huseieren ville ikke fornye fordi leiligheten ikke brukes? Høres jo veldig bakvendt ut 2 Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 8. mai 2014 Del Skrevet 8. mai 2014 Du blir kastet ut pga. at du oppholder deg for lite i leiligheten? Det burde jo være alle etleieres drøm. 2 Lenke til kommentar
seie Skrevet 8. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2014 (endret) Dette skriv huseigeren. "Opphør av leieavtale.. Da du leigde leilighet hos meg sa du at du ville bo her fast. men slik har det ikkje blitt. Siden jeg er alene, ønsker jeg folk i huset fastboende Jeg seier opp leieavtalen fra.11 juni 2014." Jeg sa når ho sa det att jeg holder på og få meg jobb der i området og jeg hadde jobb 1 time unna og jeg kommer til og bo der jeg jobber nå og her når jeg har fått jobb. Endret 8. mai 2014 av seie Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 8. mai 2014 Del Skrevet 8. mai 2014 Med mindre denne betingelsen er en tydelig forutsetning for avtalen, er nok denne oppsigelsen ugyldig. Her må man ha avtaleteksten for å kunne foreta en vurdering. Lenke til kommentar
seie Skrevet 8. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2014 Med mindre denne betingelsen er en tydelig forutsetning for avtalen, er nok denne oppsigelsen ugyldig. Her må man ha avtaleteksten for å kunne foreta en vurdering. Denne er skreve for hånd på en papirlapp. Eigern har brukt "forbrukerrådet" sine kontrakt også står det 3mnd oppsigelse så har ho skreve 2mnd istaden for 3. Hva mener du med avtaleteksten? :S Lenke til kommentar
seie Skrevet 8. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2014 Du blir kastet ut pga. at du oppholder deg for lite i leiligheten? Det burde jo være alle etleieres drøm. Haha ja! Når jeg snakket med han nye jeg skal leige hos nå vart ett stort spørsmål tegn. når jeg sa det.. huseieren ville ikke fornye fordi leiligheten ikke brukes? Høres jo veldig bakvendt ut hehe ja Lenke til kommentar
seie Skrevet 8. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2014 Såklart må du det. Skal han tape penger fordi du planlegger dårlig/sier opp sent? Står nok klart og tydelig hva oppsigelsesfristen er, og du er leietaker til kontrakten er sagt opp og ikke til du har flyttet møblene dine. Jeg ville ikke spurt om å slippe å få betale siste måned av høflighet, med mindre du vet noen kan flytte inn umiddelbart og betale for måneden. Ho fortjener ikke siste mnd ! for og sei det sånn! jeg kan lett lage ett H for henne fordi ho har ikke helt vært stabil mot meg. Er ikke vits og være høflig når ho ikke snakker med meg og ignorer meg når jeg er der/går forbi ho. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 8. mai 2014 Del Skrevet 8. mai 2014 Er dessverre ikke slik det fungerer, kan du ikke linke kontrakten og høre hva jusserne sier? Lenke til kommentar
seie Skrevet 8. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2014 Er dessverre ikke slik det fungerer, kan du ikke linke kontrakten og høre hva jusserne sier? Prøver og finne den! men tror ho har en gammel en skal finne den til helgen Lenke til kommentar
hean Skrevet 8. mai 2014 Del Skrevet 8. mai 2014 Hadde prøvd meg på å si at du ikke vil betale siste husleie ellers vil du klage inn oppsigelsen som ugyldig... da er det jo ett fint kompromiss at du slipper å betale siste måned. Når utleier like vel skal ha nye leieboere er det jo å en mulighet å skaffe disse selv... 1 Lenke til kommentar
GLN Skrevet 8. mai 2014 Del Skrevet 8. mai 2014 Haha. Det er vil ikke lov å si opp en leieavtale på det grunnlaget? Med mindre det er skrevet ned. Hvis det ikke er skrevet ned i kontrakten at du skal være i leiligheten x antall timer i uken, så er vel oppsigelsen ugyldig? Og da kan du bruke det mot henne. Hvis hun ikke godtar at du lar være å betale siste månedsleie, så har vel du fordelen på din side i en evt. sak? Hun hørtes ikke helt stabil ut, så her kan du bare prøve deg! 1 Lenke til kommentar
Maxi1234 Skrevet 8. mai 2014 Del Skrevet 8. mai 2014 Det er vel neppe noen som kan kreve at du oppholder deg i leiligheten så og så lenge så sant du betaler leien, så det er nok en ugyldig oppsigelse du kan protestere mot. Men du må protestere innen 1 mnd. Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 9. mai 2014 Del Skrevet 9. mai 2014 huseieren ville ikke fornye fordi leiligheten ikke brukes? Høres jo veldig bakvendt ut I mange tilfeller er utleier glad for lite lyd og lite slitasje, men i dette tilfellet ønsker tydeligvis at utleier at huset er bebodd - kanskje fordi det gir trygghet. Særlig hvis utleier ikke bor der selv, eller er mye bortreist. Eller er engstelig gammel dame som ønsker en sterk mann i sokkelen som kan kremme innbruddstyver, og som kanskje også hjelper til med plenklipping og snømåking, for eksempel. En vanlig betingelse i standard utleiekontrakter er at boligen skal brukes til beboelse. Underforstått: Ikke lager, ikke verksted, ikke kontor, ikke butikk, ikke bordell, ikke hasjplantasje etc. Denne betingelsen kan muligens bruke til å si opp et leieforhold der leier er så mye borte at han/hun i praksis bor et annet sted, men det er litt på kanten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå