Gå til innhold

[Løst] Valg av tastatur

Anbefalte innlegg

Hei

Har tenkt å kjøpe nytt Gaming tastatur til ca 800. Har sett på Logitech g19 som er på tilbud på cdon til 700 https://cdon.no/elektronikk/logitech/logitech-g19-keyboard-nordic-p7039552

Er det et bra tastatur? Har også sett på SteelSeries Apex Gaming Keyboard

http://cdon.no/elektronikk/steelseries/steelseries-apex-gaming-keyboard-p22485519?utm_source=prisjakt&utm_medium=cpc&utm_term=Gaming+keyboard+SteelSeries+Apex+Gaming+Keyboard&utm_content=22485519&utm_campaign=prisjakt_no_Keyboard

Kan ikke noe særlig om tastatur. Bare hørt at det er stor forskjell på taster, mekanisk og membran osv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Av de to du har nevnt er vel Steelseries Apex best.

Men begge deler er membrantastatur ja. Jeg hadde G15 en stund, men sleit med lockup når jeg spilte BF. Det klarte rett og slett ikke nok knapper samtidig ..

Gikk da for et Qpad MK-80 (prøvde å kombinere et skribent- og gaming-tastatur) og må si at jeg er enormt fornøyd. Full rollover på PS2 porten og en deilig lyd når jeg knaster ivei.

Det er enormt mye smak og behag med tastatur, og avhenger nok litt om du trenger mye programmerbare knapper.

Lenke til kommentar

Av de to du har nevnt er vel Steelseries Apex best.

Men begge deler er membrantastatur ja. Jeg hadde G15 en stund, men sleit med lockup når jeg spilte BF. Det klarte rett og slett ikke nok knapper samtidig ..

Gikk da for et Qpad MK-80 (prøvde å kombinere et skribent- og gaming-tastatur) og må si at jeg er enormt fornøyd. Full rollover på PS2 porten og en deilig lyd når jeg knaster ivei.

Det er enormt mye smak og behag med tastatur, og avhenger nok litt om du trenger mye programmerbare knapper.

Hvorfor er Logitech g19 så mye dyrere enn SteelSeries Apex Gaming? Og noen tips til mekanisk tastatur?
Lenke til kommentar

Vel, det kommer ann på hva du bruker det til, har du noen gang opplevd at det "låser" seg når du trykker mange knapper samtidig?

Noen ganger er det ikke verdt pris + bråk

Aldri opplevd dette nei... greit med membran da? Endret av Tryminator
Lenke til kommentar

Vel, det kommer ann på hva du bruker det til, har du noen gang opplevd at det "låser" seg når du trykker mange knapper samtidig?

Noen ganger er det ikke verdt pris + bråk

Aldri opplevd dette nei... greit med membran da?

Ja, for de fleste er membran mer enn godt nok, noen liker mekanisk pga. lyden og de føles ofte mer "kvalitet" ut enn membrantastaturene.

Kommer ann på hva du prioriterer selv

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Må ta opp tråden igjen, trenger nytt :p

Kan fint tåle klikkingen fra mekanisk, men vil jo helst ha det stille. Hvor mange taster kan man vanligvis trykke inn samtidig med membran?

Og hva er det beste mekaniske tastaturet til ca 800?

Edit: Bestemt meg for mekanisk... så må bare vite hvilke jeg skal kjøpe. Sett på Razer BlackWidow 2014 og Razer BlackWidow Ultimate 2013. Hva er forskjellen på disse?

Endret av Tryminator
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...