Gå til innhold

Hva skal jeg velge ? Kabinett og strømforsyning

Anbefalte innlegg

Jippi ! endelig egen seksjon for "kjedelige" kabisser.

Til saken; jeg hadde først tenkt meg dette Chieftec Dragon kabinettet, men syntes det ser rimelig kjedelig ut. Er dette fra Antec ett brukbart alternativ ? Har også sett på Lian Li, men så var det prisen da ! Andre forslag mottas med takk ! Trenger også råd om hvilken strømforsyning jeg bør velge ?. Helst ikke altfor dyr, min. 350W.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

se på det jeg har i siggen (my hardware), Det er pent og stilig, og har noen praktiske løsninger. Det er ikke så stort, men har plass til det meste + litt til :) Det eneste minuset med det er at det krever litt drilling for å obverklokke ;) Les om det på siden min

Når det gjelder de du har plukket ut:

Chieftec er helt klart av mote nå. Personlig synes jeg dragon er syggere enn stygg, men de er praktiske og romslige.

Antec var litt bedre på design, men er i grunn samme greia som dragon. Likte det med støvfilteret i front, men det er da ikke så vanskelig å mekke selv...

Lian Li eller lepont er definitivt stilige kvalitetskabinetter, men de koster jo litt for mye da. Jeg kommer nok til å bytte kabinett hver gang jeg bygger pc, så jeg ville ikke brukt pengene mine på det.

Se lenge det ser greit ut, det har plass til det du trenger og ikke koster for mye så bør du være fornøyd. Utenom dette så kan det være greit å se etter ting som hever det ene framfor det andre. Mange vil ha mange vifteplasser - jeg har drill, så det er ikke så nøye for meg. Mane vil ha tilkoblingsplasser i front - igjen har jeg drill og litt oppfinnsomhet (mitt har faktisk tilkoblingsplasser). Velg det som passer ditt behov, og som du synes ser pent ut.

Lenke til kommentar

Suntek'en din er en mulighet, bortsett fra det med bare en vifteplass. Drill og "rotterompe" har jeg, men å gå løs på ett helt nytt kabinett er ikke første-prioritet.

USB og FireWire i front burde vært standard, men hvorfor skal nesten alle produsentene plasser det nederst ?

Lenke til kommentar

enig i at det er teit å sette de nederst!

Når det gjelder drilling så tar jeg et luftinntak i bunnen - der gjør det ikke noe for designet på kabbiset. Men jeg skjønner poenget ditt. Det er teit å kjøpe et kabinett man må jobbe på, når man kan kjøpe et som alt er perfekt :)

Lenke til kommentar

Dette er et ålreit kabinett. Bedre enn de to du tenkte på i utgangspunktet (min mening), men det er fortsatt litt styggere enn jeg liker ;)

Pass på at det kommer uten psu, og da anbefaler jeg på det varmeste en beQuiet fra samme webshop. (be de skru det ikk i kabinettet før sending så sparer du litt frakt ;) )

Lenke til kommentar
Angåande kabinett bør du nesten velge etter ka _du_ synest er finast å sjå på/mest praktisk osv...

Ang. PSU ville eg tatt en titt på denne. Så godt som lydlaus, og yter en god del bedre enn dei 350W som er oppgitt, samt at den er dønn stabil. :yes:

Jeg visste med engang vilken psu du mente uten å se på den!! F/S ER KONGE!! :woot:

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Hvorfor ikke kjøpe Chenbro Gaming Box, kanon bra kabinett 19dB fra power
å det er skrueløst+ 350w power.Sjekk hos komplett.....
[url="http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=info&p=39249&t=589&l=2&AvdID=1&CatID=13&GrpID=6&s=pl"]http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...13&GrpID=6&s=pl[/url]
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...