Tfosheim Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 Intel: Store priskutt og Pentium 4 3,4 GHz Prosessorgitanten Intel kutter prisene med så mye som 34,5 % samtidig som selskapet klargjør en ny Pentium 4 på 3,4 GHz. Les artikkelen her Lenke til kommentar
Ben Dover Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 Elsker konkurranse Tror Athlon64 har skræmt Intel. No vart du skræmt ja Lenke til kommentar
Ponnypetra Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 Det blir jo interessant å se om AMD gjør noe de også! 8) Det er jo mer interesant for meg siden jeg er en ihuga AMD bruker. Personlig oppfatning er at AMD leverer mer prosessor for pengene enn det Intel gjør! :-) Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 Dette vil jo "tvinge" amd til å sette ned prisene på athlon serien og så spørs det jo hvor mye disse kan settes ned uten å tape penger på dem. Intel har vel en større pengesekk og ta av i så måte. Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 Hehe, så vil AMD måtte slite litt ja... Du har et poeng der Snekker'n... Skal snart kjøpe ny PC, så dette passet rett og slett utmerket Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 Ja positivt for oss forbrukere så lenge priskrigen ikke fører til at noen bukker under, da er det heller en katastrofe. Men hva med xp, skal du ha en xp som tilsvarer en P4 2,8 må du opp i xp 3000 denne koster ca 2400, altså vel 400 kr mer og skal du ha en som tilsvarer P4 3,0 må du ha en 3200+ denne koster 4350.- altså ca1750 kr mer. Det vil si at pris/ytelsesargumentet ikke kan gjelde lenger. Lenke til kommentar
Buddy Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 Du e pindø meir fornuftig ein æ trodde, snekkern, ska bestille ny pc for en kamerat, så det her blir væl første intel pc æ bygg sia 1998 Det så fremst AMD ikkje svare på teltale. har bare 7500 ¨bygge den får, hrmf Lenke til kommentar
[-GoMp-] Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 Hmm...fikk faktisk talt nesten litt lyst til å bytte ut 2,4 Pentiumen min nå... Spørsmål #1: Gjelder de prisene som står der alle Pentium 4 - uansett FSB? Sånn at en P4@2,6 HT med 400/533/800 FSB koster det samme? Spørsmål #2: Hvis jeg skulle kjøpt meg en ny P4, burde jeg velge en med HyperThreading? har jo hørt litt forskjellig om dette...at det hadde motsatt effekt i enkelte tilfeller...men var det sånn at det ble fiksa via en patch fra Microsoft? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 Det står jo i prislista hva de gjelder for, og ja du bor velge en800mhz prosessor om du satser på en ny Lenke til kommentar
[-GoMp-] Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 med HyperTreading? Lenke til kommentar
Gef Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 "]med HyperTreading? Alle PC800(800MHz) CPUene fra Intel er med HyperTreadning! Ja, du burde kjøpe med HT Lenke til kommentar
[-GoMp-] Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 hehe ok...hmm..tror likevel jeg drøyer. Hvis jeg først skal oppgradere så blir det nok HK med bl.a PCI-express og ny ram i samme slengen ...og da er forhåpentligvis prosessorene enda billigere Lenke til kommentar
Gef Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 "]hehe ok...hmm..tror likevel jeg drøyer. Hvis jeg først skal oppgradere så blir det nok HK med bl.a PCI-express og ny ram i samme slengen ...og da er forhåpentligvis prosessorene enda billigere ...kanskje du slenger på en Prescott CPU også ? Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 PCI express, når? :wink: Lenke til kommentar
[-GoMp-] Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 kanskje du slenger på en Prescott CPU også ? Det kommer nok HELT an på prisen Er ikke sikker på om det blir AMD eller Intel ved neste oppgradering en gang jeg Lenke til kommentar
Gef Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 PCI express, når? :wink: Ifølge japanske Watch Impress skal ATIs kommende grafikkbrikke, R400, bli basert på PCI Express. Det har tidligere blitt spekulert i når PCI Express vil bli innført som gjeldende standard i PC-systemer og man har landet på 1. kvartal 2004. Ifølge Watch Impress regner man med å introdusere R400 i 4. kvartal 2003 eller 1. kvartal 2004, noe som betyr at innføringen av PCI Express bør skje i 3. kvartal i år. :wink: Lenke til kommentar
espresso Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 noen som har peiling på når butikkene setter ned prisene ut til oss forbrukere? Prisene fra intel ble satt ned 20. og nå er det 23. hilsen en kanskje LITT utolmodig espressobønne Lenke til kommentar
espresso Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 hehe! dette svaret fikk jeg fra komplett.no når jeg stilte spørsmålet om når de hadde tenkt til å justere prisene: Hei Vi setter alltid ned prisen 3-4 uker før prisreduksjonen hos Intel og AMD. Vi her derfor hatt de bete prisene lenge. ? tja... jeg venter litt til jeg da... likevel. espresso Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå