Gå til innhold

Katten død utenfor trappen, mistenker noe kriminelt?


Anbefalte innlegg

For ca 1 time siden så fant eg katten min utenfor døra, såg den fra vinduet og ropet etter katten men fekk ikke noe svar så syntes det var merkelig att den ikke engang ville se på meg når eg ropet på den, og så gjekk eg ut og kjekket det, og der låg den stivfrossen og kald og død utenfor trappen, Det var nesten ikke noe blod og ikke noen synlige skader, skulle det vert en bil eller noe så skulle det vert større skader, så føler att det kanske er noe kriminelt i bildet?
og tenker på om eg burde ringe dyrevernet om dette, hva synes dere om det? er det noe dem kan gjøre om det skulle vert noe kriminelt i bildet? ser ut som ett sjappt slag mod hodet katten har fått. men merkelig att eg ikke skulle ha hørt det om det var rett utenfor døra, ikke hørt noe katte lyder som man hører når katter sloss, den bare låg der med pittelitt blod på bakken. Dette er min 2e katt dette året som har dødt, sist gang så måtte eg hente katten i en svart pose hos politiet. og nå 8 måneder etter finner eg katten død utenfor døra. begynner og bli merkelig att mine katter dør men naboer som har katter har dem fortsatt uten att dem dør. Hvem burde eg ringe om dette? helst ikke politiet dem er ubrukelige uansett.

 

Bilde fjernet...

Endret av myhken
Etter ønske fra TS
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jo men min første katt blev påkjørt og då var det mye blod og skader. om personen kjørte over katten og la de utenfor trappen hva er vitsen med det om dem ikke sier fra? vinduet var åpent som eg sitter i nærheten av, om den skulle ha blitt påkjørt så skulle eg nokk hørt det. og det var mangen meter fra veien fra der eg fant den, merkelig att katten har klart og gå opp noen trapper og dø utenfor døren om den blev påkjørt.
Grunnen for att eg blir mistenksom på noe kriminelt på dette er pga de siste 2 ukene så har eg fått en telefon samtale hver dag på skjult nummer, når eg svarer så er det helt stille, ikke noe svar eller noe. Eg har ett kriminelt miljø på rullebladet som eg var borti for noen år siden men det er lenge siden og over med, men skylder ikke noen penger eller gjort noen noe så skal ikke ha noen fiender, er mere folk som skylder meg penger. synnes det er merkelig att katten ligger død utenfor døra. er som oftest sånn en melding begynner.

Lenke til kommentar

Jeg stod å så på at katta mi ble påkjørt. Den havna ikke under hjulet så den fikk ikke tydelige skader. Den hadde bare litt blod i munnvikene. Og da måtte jeg se godt etter.
Er den stivfrossen har den vært død en stund. Noen har sikkert funnet den i grøfta, visst at den var din og lagt den der så du skulle finne den. Er mange som kvier seg for å banke på å si at "katten din er død".

 

Det trenger ikke være snakk om noen som har fanget den inn, misshandlet den og slengt den opp på trappa di.

 

Utrolig leit er det uansett.

Endret av medlem-124997
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser ut som den er påkjørt etter bilde og beskrivelse du gir. Og det er trolig vis det hadde vært noen kattmorder løs ville også dette skjedd nabo kattene. Har selv mistet to katter etter påkjørsel og de hadde ingen tegn på skader eller blod.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ikke nødvendigvis "kjørt over" selv om det er påkjørt. Han kan bare ha blitt dunka i sida og flydd ned i grøfta. Også kommet seg nesten hjem før han ikke klarte mere. Noen knekte ribbein og punktert lunge er mere enn nok til å ta livet av en katt.

 

Sjåføren har neppe merket det og kjørt videre, og katten din har kommet seg hjem før den døde utenfor. Ingen bare slenger en død katt på dørstokken til eieren uten å si fra.

Endret av Bytex
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er ikke nødvendigvis "kjørt over" selv om det er påkjørt. Han kan bare ha blitt dunka i sida og flydd ned i grøfta. Også kommet seg nesten hjem før han ikke klarte mere. Noen knekte ribbein og punktert lunge er mere enn nok til å ta livet av en katt.

 

Sjåføren har neppe merket det og kjørt videre, og katten din har kommet seg hjem før den døde utenfor. Ingen bare slenger en død katt på dørstokken til eieren uten å si fra.

er ikke noen grøft her. og ser ikke noe blod eller sånt på veien, bare der katten lå når eg fant den. Er ganske så sikker på att dette ikke var en påkjørelse, ser mere ut som noen som har blitt slått ned med balltre når eg fant katten.

Lenke til kommentar

Vel som vi sier, det er ikke nødvendigvis noen synlige ytre skader ved påkjørsel. Jeg sa grøft men det er samme pokker, den har antakeligvis blitt truffet i siden og blitt kastet ut av veibanen uten at sjåføren har merket noe. Det trenger ikke ha vært stor hastighet engang, gåfart er mere enn nok. Og den har nok ikke kommet under hjulet bare blitt dunket bort.

 

Det er ingen poeng i å gå til krig mot nabolaget fordet.

Endret av Bytex
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Det er ikke nødvendigvis "kjørt over" selv om det er påkjørt. Han kan bare ha blitt dunka i sida og flydd ned i grøfta. Også kommet seg nesten hjem før han ikke klarte mere. Noen knekte ribbein og punktert lunge er mere enn nok til å ta livet av en katt.

 

Sjåføren har neppe merket det og kjørt videre, og katten din har kommet seg hjem før den døde utenfor. Ingen bare slenger en død katt på dørstokken til eieren uten å si fra.

er ikke noen grøft her. og ser ikke noe blod eller sånt på veien, bare der katten lå når eg fant den. Er ganske så sikker på att dette ikke var en påkjørelse, ser mere ut som noen som har blitt slått ned med balltre når eg fant katten.

Ved bare en indre blødning vil det ta litt tid før dette blir synlig, akk som mennesker. Du ville derfor ikke funnet blod på veien siden katten ikke har noen åpne sår. Og ved et slag i hode som du mistenker ville nok det ikke ha vært blod i det hele tatt. Og katten ville ikke ligget utenfor huset ditt. Men du kan jo gå til politiet eller ringe dyrevernet for å la de vite dette at du mistenker noe kriminelt for hvis det skulle skje flere i området du bor har de en kontroll på dette. Men politiet kommer sannsynligvis til å henlegge saken, bare sier ifra.

Lenke til kommentar

Men politiet kommer sannsynligvis til å henlegge saken, bare sier ifra.

 

derfor eg skrev i slutten av meldingen att ringe politiet er helt sikkert ubrukelig, dem er det mest ubrukelige folket. Men tenkte på det med dyrevernet men er så dårlig åpningstider der på telefon.

 

Vel som vi sier, det er ikke nødvendigvis noen synlige ytre skader ved påkjørsel. Jeg sa grøft men det er samme pokker, den har antakeligvis blitt truffet i siden og blitt kastet ut av veibanen uten at sjåføren har merket noe. Det trenger ikke ha vært stor hastighet engang, gåfart er mere enn nok. Og den har nok ikke kommet under hjulet bare blitt dunket bort.

 

Det er ingen poeng i å gå til krig mot nabolaget fordet.

Går ikke i krig imot folk uten grunn, derfor eg prøver og finne utav ting før eg gjør noe. skadene på min første katt som blev påkjørt og de skadene på denne katten er helt ulikt derfor ser eg ikke dette på en påkjørsel, om sjåføren ikke klarer og se en katt foran bilen så burde dem ikke ha lappen, er ikke så vanskelig og se en katt spesielt ikke i lav fart som denne påkjørselen må ha vert om det var en påkjørsel, om du kjører i gå fart og fortsatt ikke klarer og se hva som er foran deg så er det påtide og ta lappen om igen.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om du kjører bil selv, men dyr og spesielt katter har det med å bykse ut i vegen rett foran biler. Folk kjører på elg de ikke ser før det er for sent og, og mange kjører faktisk videre! Og med en liten katt er det ikke sikkert du merker noe dunk en gang. så nei, fører trenger ikke merke noe som helst. Og siden katter ikke tåler så forferdelig mye skal det ikke mer enn rolig fart til. Som med mennesker trenger man ikke ha synlige skader. Kommer jo helt an på hvordan den treffer!

Den kan ga innvendige skader som du ikke ser.

 

Hadde noen slått den ihjel med ett balltre hadde du ihvertfall sett skader!

Ta den ned til en veterinær da om du er så overbevist om at dette er gjort med viten og vilje.

 

Jeg tror du bare er ute av deg akkurat nå og frykter det verste.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om du kjører bil selv, men dyr og spesielt katter har det med å bykse ut i vegen rett foran biler. Folk kjører på elg de ikke ser før det er for sent og, og mange kjører faktisk videre! Og med en liten katt er det ikke sikkert du merker noe dunk en gang. så nei, fører trenger ikke merke noe som helst. Og siden katter ikke tåler så forferdelig mye skal det ikke mer enn rolig fart til. Som med mennesker trenger man ikke ha synlige skader. Kommer jo helt an på hvordan den treffer!

Den kan ga innvendige skader som du ikke ser.

 

Hadde noen slått den ihjel med ett balltre hadde du ihvertfall sett skader!

Ta den ned til en veterinær da om du er så overbevist om at dette er gjort med viten og vilje.

 

Jeg tror du bare er ute av deg akkurat nå og frykter det verste.

Kjører ikke bil lenger men har kjørt det før, har ikke hatt problemer med og se ting foran meg uansett om eg kjører i 30 km eller 120km.

Frykter ikke det verste, har vert borti værre ting.

du trenger ikke alltid og se skader om du blir banket opp med ett balltre, beror på hvor balltret treffer deg. men er lettere og se det på ett menneske som ikke har pels.

Her eg bor er vetrinæren kun åpen noen timer i uken, er ikke en storby. Dem skulle nokk ikke brydd seg om saken uten att eg betaler dem flere tusen kroner uansett.

Lenke til kommentar

Du er altså fullstendig låst på at den MÅ ha blitt slått med balltre, enda mange sier det ikke er sannsynlig. Hvorfor er du så opphengt i at en fæl nabo som HAAAAATER deg går rundt og slår ihjel katter og slenger dem foran døra til folk?

 

Det høres litt paranoid ut, altså. Jeg forstår bare ikke denne fascinasjonen din for balltrær, når det kan være helt "normale" ting som en liten påkjørsel.

Endret av Bytex
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Du er altså fullstendig låst på at den MÅ ha blitt slått med balltre, enda mange sier det ikke er sannsynlig. Hvorfor er du så opphengt i at en fæl nabo som HAAAAATER deg går rundt og slår ihjel katter og slenger dem foran døra til folk?

 

Det høres litt paranoid ut, altså. Jeg forstår bare ikke denne fascinasjonen din for balltrær, når det kan være helt "normale" ting som en liten påkjørsel.

sier ikke att det er en fæl nabo, min nabo er kjempegrei. balltre var bare ett av de 1000 ordene eg brukte, kunne sakt sparket i hodet, slott med en stein,banket opp. men eg valgte og si balltre. Det finnes mangen syke folk der ute, trenger ikke nødvendigvis vera naboen eller noen som er ute etter KUN meg, Problemet er att det har sjedd mye merkelig ting i det siste så som att noen med skjult nummer ringer hver dag og når man svarer så er det helt stille i luren, sjer ikke 1 gang med noen ganger om dagen som har sjedd i flere uker. har skiftet nummer så mangen ganger før att det er ikke vits. og nå en død katt utenfor døra. Om det nå er en liten påkjørsel så synnes eg det er merkelig att katten har klart og gå så langt fra veien til og legge seg utenfor døra min, en bil i lav fart skal ikke ha noen problemer med og se en katt. Eg har vert borti i det kriminelle miljøet ikke bare narko men mye rart og er inne på Betinget dom nå, men sluttet når eg blev tatt og flyttet langt vekk fra storbyene, så derfor føler eg att det er noe kriminellt i bildet det er noe som ikke stemmer.

Lenke til kommentar

Trist med katten din.

 

Men ikke legg for mye i dette eller bli paranoid. Katter blir påkjørt daglig og resultatet er alt fra ikke synlige skader til veldig synlige skader, med både overlevelse og død som resultat av skadene. Mao er det mest sannsynlig at katten er blitt påkjørt, fått lite ytre skader men nok indre skader til at den har omkommet av de. Og da har enten katten gått hjem selv(med indre skader) eller så har noen andre lagt den på trappa di fordi de har trodd den bodde der eller sett den der tidligere.

 

Det er mange mulige/sannsynlige kombinasjoner av hva som kan ha skjedd her. Bevisst/målrettet kattedrap er ett av de mindre sannsynlige tingene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjører ikke bil lenger men har kjørt det før, har ikke hatt problemer med og se ting foran meg uansett om eg kjører i 30 km eller 120km.

 

Som sagt tidligere i tråden, hender det at katter hopper ut i veibanen akkurat i det bilen kjører forbi. Da hjelper det ikke uansett hvor godt du ser...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...