Gå til innhold

Noen som har kjennskap til Canon 6D

Anbefalte innlegg

Jeg ser at 6D uten WiFi og GPS er nevnt her, men jeg finner det ikke noe sted? Fant det på scandinavianphoto.no, men der er det utgått. Er ikke dette noe man lengre får kjøpt? Har veldig lyst på huset, men jeg trenger absolutt ikke de funksjonene :) . Hadde vært fint å spare de tusenlappene. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Versjonen uten WiFi ble solgt ganske lenge for rundt 10K, men forsvant så fra markedet. Antar Canon sluttet å levere dem siden fullformat til den prisen var veldig konkurransedyktig. De ble vel enige med Nikon om ikke å konkurrere på pris og synes det sikkert er greit å selge standardversonen som det neppe koster mer enn en hundrelapp mer å produsere til noen tusen ekstra. Ser imidlertid stadig at det dukker opp tilbud på fullformat så godt mulig du kan finne noe hvis du har tid til å vente litt. Tradisjonelt lanseres det også mye nytt på sensommer/tidlig høst og da kan gamle modeller komme på slag.

Lenke til kommentar

Versjonen uten WiFi ble solgt ganske lenge for rundt 10K, men forsvant så fra markedet. Antar Canon sluttet å levere dem siden fullformat til den prisen var veldig konkurransedyktig. De ble vel enige med Nikon om ikke å konkurrere på pris og synes det sikkert er greit å selge standardversonen som det neppe koster mer enn en hundrelapp mer å produsere til noen tusen ekstra. Ser imidlertid stadig at det dukker opp tilbud på fullformat så godt mulig du kan finne noe hvis du har tid til å vente litt. Tradisjonelt lanseres det også mye nytt på sensommer/tidlig høst og da kan gamle modeller komme på slag.

Aha. Ja, jeg ser absolutt fordelen fra selskapenes side med å kutte ut den modellen :p . Så hvis jeg sitter på fingrene en måneds tid så kommer det kanskje noe tilbud da... vet at du ikke kan garantere meg det altså!  :)

Edit: Hvor risky er det å kjøpe brukt? Eksempelvis: https://foto.no/cgi-bin/bruktmarked/visAnnonse.cgi?searchstring=6d&id=241544 .

Endret av Juliess
Lenke til kommentar

... vet at du ikke kan garantere meg det altså!

Vet selvsagt ikke den egentlige grunnen til at Canon kuttet lavprisversjonen, men det er vanskelig å tro at leverandørene ikke ser på hverandre når en leverandør tar vekk features som ikke koster noe, og så gjør de andre det samme - bare litt andre features og så ender prisen på det samme.

Svak kronekurs kan også ha noe å si for litt høyere priser enn før. 5DII lå også rundt 10K en stund før 6D ble lansert. Har også sett A7 under 10K en gang - inklusiv standarzoom, men det er dessverre aldri mulig å vite når tilbudene kommer. Følg med på de store elektrokjeden, Japan Photo, Skandinavian Foto og tilbudstråden i forumet hvis du kan vente litt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...