Gå til innhold

Deltidsjobb 16 år forslag/tips

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er 16 år og jeg har tenkt å skaffe meg jobb. Da lurte jeg på om dere har noen forslag til hva jeg kan søke på/se etter. Jeg har sett litt rundt, men ingenting som jeg har vurdert noe særlig. Så f.eks på avislevering, men tenker at det kanskje ikke er noe for meg (hvordan er det?)

Har egentlig ikke noen tanker/preferanser når det gjelder hva jeg vil jobbe som, så er åpen for alt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva liker du å drive på med?
Interesser?

Det viktigste er å finne en jobb du trives i, noe du kan og er god i. Da blir alt mye enklere.

Jeg er aktiv klatrer, så ved en anledning spurte jeg de som drev hallen om en liten småjobb der. Nå er jeg vel på 3. året der, i en fantastisk jobb jeg liker og får bra betalt for.

Gå etter interessene dine, da blir alt mye enklere.´

Liker data? Sjekk om med elkjøp/lefdal/expert osv.

Liker friluftliv? Sjekk ut G-sport/Max/intersport.

Skoleflink? Sjekk finn.no for noen som trenger leksehjelp.

Idrett? Sjekk ut organisasjon/hall som driver din type idrett.

Driter du egentlig litt i det og bare er i det for pengene så er det butikker, lagerarbeider, osv som kan fungere.

Endret av Speider-gutten
Lenke til kommentar

Hei, jeg er 16 år og jeg har tenkt å skaffe meg jobb. Da lurte jeg på om dere har noen forslag til hva jeg kan søke på/se etter. Jeg har sett litt rundt, men ingenting som jeg har vurdert noe særlig. Så f.eks på avislevering, men tenker at det kanskje ikke er noe for meg (hvordan er det?)

Har egentlig ikke noen tanker/preferanser når det gjelder hva jeg vil jobbe som, så er åpen for alt.

Hvor i landet er du?

Lenke til kommentar

Jobbe med varepåfylling i butikk tror jeg ville passe en 16-åring. :)

Dette er en veldig grei jobb, og egentlig en av de få jobbene som en 16-åring kan ta. Hadde selv denne jobben da jeg var 16. Det er bare å levere et lass med søknader og så følge opp disse.

Lenke til kommentar

Oslo

Hvor i landet er du?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...