KatrinaS Skrevet 7. mai 2014 Del Skrevet 7. mai 2014 Hei, jeg er 16 år og jeg har tenkt å skaffe meg jobb. Da lurte jeg på om dere har noen forslag til hva jeg kan søke på/se etter. Jeg har sett litt rundt, men ingenting som jeg har vurdert noe særlig. Så f.eks på avislevering, men tenker at det kanskje ikke er noe for meg (hvordan er det?) Har egentlig ikke noen tanker/preferanser når det gjelder hva jeg vil jobbe som, så er åpen for alt. Lenke til kommentar
Storøien Skrevet 7. mai 2014 Del Skrevet 7. mai 2014 Jobbe med varepåfylling i butikk tror jeg ville passe en 16-åring. 1 Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 8. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2014 Jobbe med varepåfylling i butikk tror jeg ville passe en 16-åring. Hva vil en tjene på dette? Hvor mye/når/hvor kan man jobbe? Noen tips? Lenke til kommentar
Speider-gutten Skrevet 8. mai 2014 Del Skrevet 8. mai 2014 (endret) Hva liker du å drive på med?Interesser? Det viktigste er å finne en jobb du trives i, noe du kan og er god i. Da blir alt mye enklere. Jeg er aktiv klatrer, så ved en anledning spurte jeg de som drev hallen om en liten småjobb der. Nå er jeg vel på 3. året der, i en fantastisk jobb jeg liker og får bra betalt for. Gå etter interessene dine, da blir alt mye enklere.´ Liker data? Sjekk om med elkjøp/lefdal/expert osv. Liker friluftliv? Sjekk ut G-sport/Max/intersport. Skoleflink? Sjekk finn.no for noen som trenger leksehjelp. Idrett? Sjekk ut organisasjon/hall som driver din type idrett. Driter du egentlig litt i det og bare er i det for pengene så er det butikker, lagerarbeider, osv som kan fungere. Endret 8. mai 2014 av Speider-gutten Lenke til kommentar
Storøien Skrevet 8. mai 2014 Del Skrevet 8. mai 2014 Hva vil en tjene på dette? Hvor mye/når/hvor kan man jobbe? Noen tips? Tipper du får begynnerlønn for "handel og kontor", hvor mye det er aner jeg ikke, muligens rundt 125 kr/t. Lenke til kommentar
Storøien Skrevet 8. mai 2014 Del Skrevet 8. mai 2014 Hei, jeg er 16 år og jeg har tenkt å skaffe meg jobb. Da lurte jeg på om dere har noen forslag til hva jeg kan søke på/se etter. Jeg har sett litt rundt, men ingenting som jeg har vurdert noe særlig. Så f.eks på avislevering, men tenker at det kanskje ikke er noe for meg (hvordan er det?) Har egentlig ikke noen tanker/preferanser når det gjelder hva jeg vil jobbe som, så er åpen for alt. Hvor i landet er du? Lenke til kommentar
Vannlinjen Skrevet 8. mai 2014 Del Skrevet 8. mai 2014 Jobbe med varepåfylling i butikk tror jeg ville passe en 16-åring. Dette er en veldig grei jobb, og egentlig en av de få jobbene som en 16-åring kan ta. Hadde selv denne jobben da jeg var 16. Det er bare å levere et lass med søknader og så følge opp disse. Lenke til kommentar
Speider-gutten Skrevet 8. mai 2014 Del Skrevet 8. mai 2014 Viktig å følge opp søknader, ikke bare sende inn og vente på svar fra alle sammen. Vis at du er egasjer og at du vil ha jobben, da hopper du noen hakk lengre frem i køen med en gang. Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 8. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2014 Hei, jeg er 16 år og jeg har tenkt å skaffe meg jobb. Da lurte jeg på om dere har noen forslag til hva jeg kan søke på/se etter. Jeg har sett litt rundt, men ingenting som jeg har vurdert noe særlig. Så f.eks på avislevering, men tenker at det kanskje ikke er noe for meg (hvordan er det?) Har egentlig ikke noen tanker/preferanser når det gjelder hva jeg vil jobbe som, så er åpen for alt. OsloHvor i landet er du? Lenke til kommentar
Storøien Skrevet 8. mai 2014 Del Skrevet 8. mai 2014 Oslo Da har du alle muligheter, gå fra butikk til butikk og spør! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå