evilchriss Skrevet 7. mai 2014 Del Skrevet 7. mai 2014 Hei, jeg bgeynner på videregående til høsten. Andre året mitt har jeg veldig lyst til å være utvekslingsstudent i USA. Jeg lurer bare på hvilke/hvilken delstat som har best læringsforhold, bra miljø, pene omgivelser etc.. Jeg er veldig usikker på hvilen delstat som hadde passet meg best å studere i. Derfor lurer jeg på om noen her har noen foremninger om hvor jeg burde gå på skole? Lenke til kommentar
Slicey Skrevet 7. mai 2014 Del Skrevet 7. mai 2014 Har hørt at Illinois (Spesielt Chicago) er en fin by å studere i, godt miljø, billigere å bo der, Minnesota er det mange Norske avstammninger. Portland hvis du liker litt mindre miljøer osv. Tror ikke det har noe å si hvor du er så lenge du liker deg der og får oppleve littegran. Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 7. mai 2014 Del Skrevet 7. mai 2014 Kommer an på hva du er ute etter selv også? Lenke til kommentar
evilchriss Skrevet 7. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2014 Jeg er ute etter opplevelser ved siden av studiene. Fin natur bl.a attraksjoner osv..En storby hadde hller ikke gjort noe men tenkte å studere i en litt mindre by hvis dere skjønner? Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 7. mai 2014 Del Skrevet 7. mai 2014 Jeg har bodd to år i Portland, og har bare godt å si om den byen. Gikk på flyskole så jeg kan ikke si stort om universitetene der, men har du spørsmål om barer/uteliv/damer/det søte liv osv... Bare fyr Lenke til kommentar
OlavEH Skrevet 8. mai 2014 Del Skrevet 8. mai 2014 Jeg er ute etter opplevelser ved siden av studiene. Fin natur bl.a attraksjoner osv..En storby hadde hller ikke gjort noe men tenkte å studere i en litt mindre by hvis dere skjønner? Vil du ha natur bør du iallfall komme deg vestenfor "The Great Plains". Mye av de sentrale delene er nokså ensformige. Fra de vestlige delene av Montana, Wyoming og Colorado og vestover er da en god ide. Jeg støtter forøvrig forslaget over om Portland, evt Oregon eller Washington. Evt nordlige deler av California. Disse områdene har fin natur i nærheten, behagelig klima og liberal befolkning. Egentlig de beste delene av USA i mine øyne. Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 9. mai 2014 Del Skrevet 9. mai 2014 Jeg er ute etter opplevelser ved siden av studiene. Fin natur bl.a attraksjoner osv..En storby hadde hller ikke gjort noe men tenkte å studere i en litt mindre by hvis dere skjønner? Mountains, oceans, deserts, plains, Great Lakes, glaciers, swamps- take your pick. If I were you I would pick somewhere that has types of natural fauna you can't find in Norway. THere's also cultural attractions unlike anything in Norway that are regional and unique. Nowhere else in the world is so American or as unique as New Orleans where Jazz was born. This would be a good starting place if you are interested in deep diving in American culture, learning in a way that can't be taught in Norwegian classrooms. Oh well, that's the way I approached my education abroad in Norway but maybe its just me! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå