smas190 Skrevet 13. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2003 hehe, huff Lenke til kommentar
BenSin Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 Innboforsikring fungerer vel ikke som "idiotforsikring"? Dette må man tegne spesifikt, tenker jeg. He he;^IF^Goddag og velkommen til IF. ^Anonym^Ja goddag, jeg vil tegne en idiotforsikring. ^IF^ Joda, men det finnes jo. Lenke til kommentar
Calm Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 Den må ha fått ganske hard medfart den skjermen din Det er jo tross alt glass vi snakker om her - det skal jo ofte litt til for å lage dype riper i glass... men når du engang har en stygg ripe så synes jeg ikke det forslaget som gikk på å kontakte enn glassmester høres så dumt ut! Er jo i alle fall verdt å høre Lenke til kommentar
smas190 Skrevet 13. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2003 hm.. men har glassmestere noe greie på skifting av glass i skjermer da? blir kanskje dyrt.. Lenke til kommentar
chil Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 tegn en uhell forsikring og vent 1 måend så ringer du til forsikringselskapet og krever ny skjerm :o) ikke helt ærlig så ville egentlig ikke anbefale det. Lenke til kommentar
smas190 Skrevet 13. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2003 som sagt.. gidder ikke å bry meg om forsikring osv.. blir for mye styr Lenke til kommentar
JoKr Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 hm.. men har glassmestere noe greie på skifting av glassi skjermer da? blir kanskje dyrt.. Du bytter ikke glass, du kjøper et stoff for å fylle igjen ripa. En type flytende væske som stivner og går i et med plexiglass/vanlig glass. Først må du rense ripa hvis det er noe lakk i den seff, men hør med fagfolk. De har jo sånt stoff til å fylle igjen riper på frontruter etter steinsprut eller? Lenke til kommentar
Tim Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 Som andre sier, kontakt glassmester! Det er bare å sjekk litt i gule-side rog så løfte opp røret, slå et nummer og så si hva som har skjedd! Kan koste 50-lappen lissom! BEdre enn å ha en feit ripe i skjermnen neste åra! Lenke til kommentar
smas190 Skrevet 13. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2003 hm.. smart.. men man må vell gjøre det skikkelig ellers kan det vell renne utover å stivne osv? får høre med noen da.. få en eller annen glassluring til å hjelpe meg.. noen som har prøvd dette på skjermer da? Tim: ok.. skal se på det Lenke til kommentar
Serqevx Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 Har nettopp fått en billig brukt TV med noen riper i..så vidt man ser disse...Kunne kanskje være verdt å prøve å løse? Si ifra hvis du finner ut noe! Lenke til kommentar
Jonah Hex Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 Forsikringsselskapene har faktisk det som er populært kalles "idiot-forsikring". I gamle dager kalte Vesta det for tabbeforsikring.... If har en dekning på innboet som heter "Super", en går utenfor standard blant annet på det med ting som går i gulvet, ramler i dass osb. Vesta har en dekning som kalles "Uflaks".... Det finnes folkens, og kan være greit for dem med mange gadgets rundt omkring som man er litt redd for (kombinert med små barn er dekningen genial...) Lenke til kommentar
Dovrebanen Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 Garanti dekker produktfeil men den dekker ikke brukerfeil... Nei. Nå tenker du på reklamasjonsrett mot produksjonsfeil. Garanti er noe som må vare lenger reklamasjonsretten i følge kjøpsloven, eller omfatte mer enn produksjonsfeil. Hvis ikke, så er det ulovelig å markedsføre det som garanti. Garanti kan godt dekke brukerfeil, det et helt opp til selger. Han kan også velge å ikke gi garanti i det hele tatt. Da er det kun kjøpslovens reklamasjonstidsrammer på to/fem år som gjelder. Lenke til kommentar
DaRe_deVIl Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Skjedde med meg engang også, bare med kabinettet! det ser jeg ikke på så det er ikke så farlig ! Dessuten var det ødelagt så jeg sendte det tilbake og fikk nytt Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 fikk ny skjerm på fredag.. da jeg skulle løfte opp skjermen på søndagkom jeg uheldigvis borti noe greier slik at det ble en dyp ripe i skjermen kjøpte den til psdata.. får jeg ny skjerm på garanti osv? Siden du jobber på/for PSdata så kan du sikkert bare sende den tilbake til leverandøren/importøren og si at den kom skadet frem til dere. Dette er selvfølgelig å trå over noen moralske barriærer men det er opp til deg om du vil utnytte leverandørene deres eller ikke. Evt. kan du legge den ut på demosalg for 1/3 av nypris. Husk å spesifiser at det er en kraftig ripe i den så dere ikke lager mer jobb enn nødvendig for dere selv. PS. Slike riper lar seg ikke reparere hos en glassmester. Grunnen: Glasset er påført et tynnt lag antistatisk, anti-glare, anti-UV/IR filter som du ikke vil kunne få erstattet hos glassmesteren. Ripa vil nok bli mindre tydelig, men fortsatt ganske irriterende med en helt annen farge/refleksjoner og tiltrukket støv på den flekken. Altså ganske irriterende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå