Gå til innhold

Drikke en halv flaske vikingfjord

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er en Gutt på 20 år som skal på fest i helgen. Jeg skal drikke Vikingfjord Ice Shots. Hva får jeg i promille av og drikke en halv flaske? Det er 0,7 liter med 20 %. Tingen er at jeg veier utrolig lite. Bare små 43 kilo. Derfor lurer jeg på hvor mye jeg tåler.

Endret av lisen20
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vanskelig å si hvor mye du tåler, er selv ikke så tung men veier opp mot 70 og har ikke så mye muskler. Men du skal nok klare å drikke hele flasken i løpet av kvelden :) selv drakk jeg 2/3 deler og kom i formen rimelig kjapt :) Men kan nok være greit å drikke en halv flaske først å se hvordan det går. Så kan du jo drikke mer hvis du synes det ble for liten effekt.

Lenke til kommentar

Du veier temmelig lite, regner med en halv flaske holder mer en nok.

Men er jo bare å drikke til du kjenner det er på tide å stoppe, er ikke mange som sitter å doserer seg med målebeger

Enig med Evelen her! Bare føl deg fram og ikke shot så mye ;)

Lenke til kommentar

Ei heilflaske med 20% alkohol tilsvarer nøyaktig 8,75 alkoholenheiter (á 4 cl).

Med dei presanterte dataene så får du då følgande promille dersom du fordeler drikkinga utover X antall timar:

4t = 3,31 ‰

5t = 3,16 ‰

6t = 3,01 ‰

7t = 2,86 ‰

8t = 2,71 ‰

Normalt sett så rekner ein 3 ‰ som grensa for alkoholforgiftning og påfølgande risiko for død.

Nå er berekninga her gjort under forutsettning av normal alkoholforbrenning for ein mann og at du drikker jamnt over X antall timar.

Så om du klarer å kontrollere alkoholinntaket ditt slik at du ikkje drikk opp flaska før det har gått 6-7 timar så er det verste som skjer at du får problemer med å gå og at du deretter sovner.

Dette burde derfor gå greit dersom du skal på fest over fleire timar, og ikkje berre på eit vorspiel der du hiv i deg drikka raskt.

Vær også oppmerksom på at det er lett å drikke for fort dei fyrste timane. Særlig dersom du drikk brennevin og dei andre drikk svakare drikke. Om dei andre drikker øl og cider så vil eg anbefale at du blander ned spriten til drammer på omtrent samme styrkeforhold (4x så mykje blandevatn som sprit). På den måten kan du være med å drikke like fort og skåle like mykje utan du ender opp med å være den einaste som blir fort full.

Det er også godt mulig at du blir kvalm og brekker deg lenge før du er ferdig med flaska, så her må du berre prøve deg litt forsiktig fram.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

På generelt grunnlag er det aller lureste når du begynner å drikke å gjøre det sakte og forsiktig. Å drikke sprit raskt, særlig om man er fysisk dårlig egnet for det, er litt som å prøve å kjøre rally første gang du setter deg i en bil.

Det ender opp i grøfta. Nesten hver eneste gang. Har du virkelig uflaks blir du så full at du gjør noe du ikke ville gjort ellers, og definitivt ikke burde gjort.

Jeg vet ikke hvor mye du har drukket før.

For å svare direkte på spørsmålet ditt: Det er feil spørsmål. Det riktige spørsmålet er hvordan du skal drikke for å holde deg i fin form. Og da er svaret enkelt. Når du føler deg litt svimmel skal du ikke drikke mer på en time. Da kan du fylle på litt mer. Det fungerer hver gang.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...