Gå til innhold

Hvilket GeForce-kort tilsvarer Radeon 9800 non Pro?

heffalump

Anbefalte innlegg

Artigkar du :wink:

"prøv heller å bytte i mot en Asus 9800XT", sier du først. Altså du anbefaler han å bytte til et ATI basert kort. Når så noen fraråder han å bytte til et Nvidia kort, så sier du at de tar feil, og mener da at "FX 5900 og ULTRA versjonen" er veien å gå(hvis jeg skjønner rett), og ber andre brukere om å "ikke gå off-topic please!!!" Så du skingler jo som en gammel sjark i havsnød, mellom hva du mener han skal velge. Så hvor objektiv du er, i forhold til andre, kan diskuteres.

Sitat
og da begynner dere med den idiotiske drakampen om hvilken skjermkortprodusent som er best!!

Ser ut som om du har en liten drakamp med deg selv her :wink:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  Sitat
connect er dritt!!!!  ASUS LAGER faktisk kortene sine selv istedet for å klistre på sitt eget merke på og selge det som mange ATI produsenter gjør(hvis man skal kalle de produsenter).

Med det sier du at alle BBA kort er dritt, noe som er ganske tåpelig. Asus følger ihvertfall referanse designet til ATI med R9800XT.

Sitat
Har fått Geforce Ffx 5900 Ultra. Mange vil nok være uenig m meg nå,men det yter en del bedre enn 9800Pro som en kamerat har. Billedkvaliteten er også bedre syns jeg. Rent generelt yter d mye bedre,særlig på mye aa/as, og får mer i poeng enn 9800 pro i alle benchmarks.

Dette sier ikke så mye så lenge vi ikke vet hva slags systemer dere sitter på. Les noen tester så ser du fort at med identiske systemer så stemmer ikke dette.

Sitat
hvorfår det...!  

hadde 3 stk ge-force kort(mx-ti)før jeg kjøpte ati 9800 non pro  

trodde jeg skulle få en del bedre bildekvalitet i spillene mine.som mange  

har uttalt her på forumet(ati best bildekvalitet)  

men da ble jeg litt skuffet.mine 3 ge-force kort hadde like bra bildekvalitet  

som ati-9800 kortet.(fins ingen forskjell)

Det er enkelte som har vanskeligheter med å se forskjell fra nonAA til 4xAA selv om man påpeker dem forskjellene. Fordi du ikke ser forskjell betyr ikke at det ikke er forskjell og det betyr ikke at andre ikke kan se forskjell.

Sitat
hvis man kjører med 1200x1600 og x4 aa og af på kan hende ati  

drar det lengste strådet.men hvem spiller normalt med dette oppløsingen  

i alle spilene sine..!

Når det gjelder AA gjør ATi en mye bedre jobb uansett oppløsning.

Sitat
Men ASUS V9950 GeForce FX 5900 støtter jo DirectX 9...  

Står hvertfall det på http://www.asus.com/products/vga/v9950/overview.htm  

Er klar over at det er delte meninger om dette, men nå er jeg litt forvirret

Som diverse tester viser og diverse spill utviklere bekrefter har GeForceFX en svak DX9 ytelse.

Det som skal til for at f.eks Doom3 går bra (som hovedsaklig er et fixed-function spill) er ikke det som trengs for at et DX9 spill som er tungt basert pixel shaders går bra.

http://www.beyond3d.com/misc/hl2/

Lenke til kommentar

Dette sier ikke så mye så lenge vi ikke vet hva slags systemer dere sitter på. Les noen tester så ser du fort at med identiske systemer så stemmer ikke dette.

[OK,jeg har følgende system nå: GeforceFx5900Ultra, 512 mbApacheram(2700),Gigabyte GA7VAxp hovedkort,og AMD xp1600 (snart 2800 Barton)

Med dette oppsettet får jeg 6340 på 3dmark03. Vet litt om AA, men det er så typisk at når noen spør et enkelt spørsmål, så ender spørsmålet hans ut i helt andre diskusjoner. Krangler om hvem som har rett, hva som er best, noen blir hengt ut og ofte nærmest latterliggjort. Tåpelig e det,eller direkte barnslig.

Jeg fortalte om mitt kort og anbefalte det, fordi det yter bedre i alt jeg har prøvd, også AA, enn en kamerat som har 9800pro. Men kortene er uansett gode begge 2, så hvorfor gidde å lage krangler. Det virke som noen sitter der og leser alt, og kikker etter ting de mulig kan starte en dum tråd på eller lage dumme krangler..dredunger

Det er enkelte som har vanskeligheter med å se forskjell fra nonAA til 4xAA selv om man påpeker dem forskjellene. Fordi du ikke ser forskjell betyr ikke at det ikke er forskjell og det betyr ikke at andre ikke kan se forskjell.

[

Lenke til kommentar

Å herregud er jo nesten bare Atidioter på dette forumet jo hvis dere ikke har fått det med seg så har Nvidia kommet med en ny utgave av Fx 5600 Ultra som slår Radeon 9600 Pro i nesten alle testene.

Og Fx 5800 Ultra er et ganske bra skjermkort det og det som er minus er at de bråker.

Lenke til kommentar

jeg har ett connect3d 9200... og jeg vil bare si at connect3d er ikke bra!

det at connect3d får selge ati chipset setter ati i ett dårlig lys!

Ville ikke satset på noe Geforce nå, de har liksom ikke kommet med noe bra.... de hadde kjangsen til å knuse ati sitt 9800 kort og de klarte det ikke... de er også dyrere,bråker mer,og blir varmere.

tidligere erfaringer jeg har er at geforce sine tv ut har veldig uklare tv ut bilde.

gå for ett XT kort (siden du sikkert har lyst på HL2) enten av 9600 eller 9800 alt etter hva du har lyst å bruke på ett skjermkort...

Lenke til kommentar

Rett skal være rett. Plagsom støy, det gjaldt kun fx8500U, som er 1 av tilsammen 9 modeller i fx serien. Blir litt irritert når folk som bare har "hørt det" bringer disse mytene videre... Når det gjelder temperatur er det heller ikke problem på hverken ATi eller NVidia sine kort.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

legg merke til noe han spør om

Hvilket GeForce-kort tilsvarer Radeon 9800 non-Pro i ytelse og pris (kr 2500,-) ?...

nå er det nå slik at det er ikke et eneste geforce kort som tilsvarer 9800 non-pro, i pris ? ja, ytelse? inte ******.

geforce fx kortene yter ca likt,dvs 5900 og 5900 ultra, i dx8 spill, men med en gang du kommer over på spill som stiller med dx9 så kommer kortet ditt til å synke i ytelse på null komma nix.

vil du ha en anbefaling av et geforce fx kort ? kjøp ett eller annet asus fx 5900 non-ultra kort.

men jeg kan garantere deg du blir skuffet, dårlig bildekvalitet, driverne som kommer ut er dårligere og dårligere, elendig ytelse i dx9 spill.

er du en av de som har lyst til å spille half life 2 når det kommer ?

samt fremtidige spill med dx9..vel, skaffer du deg et fx kort så kan du glemme alt det, heldigvis kan du spille half life 2 med dx8, dog går du glipp noen høydepunkter innen grafikk.

Lenke til kommentar

DX9 ytelsen er ikke noe særlig å skryte av nå. Men HL2 er faktisk ikke ute. Halve verden ser ut til å glemme det. Og NVidia har også lovet driveroppdateringer som hjelper på DX9. Så selv om det ikke ser lovende ut nå, blir det helt feil å avskrive kortene når hverken driverne eller spillet er klare ennå.

Lenke til kommentar
  Sitat
Har fått Geforce Ffx 5900 Ultra. Mange vil nok være uenig m meg nå,men det yter en del bedre enn 9800Pro som en kamerat har. Billedkvaliteten er også bedre syns jeg. Rent generelt yter d mye bedre,særlig på mye aa/as, og får mer i poeng enn 9800 pro i alle benchmarks

Håper inderlig at du sitter med en topp Eizo (eller bedre) skjerm for å uttale deg om bildekvaliteten, spør du meg høres det ut som om nvidia har sponset deg med det der kortet :lol:

Er vel ikke så farlig å motsi alle de største hardware sidene, er det vel :shrug:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
  Sitat
DX9 ytelsen er ikke noe særlig å skryte av nå. Men HL2 er faktisk ikke ute. Halve verden ser ut til å glemme det. Og NVidia har også lovet driveroppdateringer som hjelper på DX9. Så selv om det ikke ser lovende ut nå, blir det helt feil å avskrive kortene når hverken driverne eller spillet er klare ennå.

spillet er teknisk sett klart, du kan glemme noen optimaliseringer for skjermkort på dette tidspunktet.

de har lovet at de skal komme med en driver som retter på ytelsen i dx9, hvor lenge blir det til denne kommer ?

vil det si at du faktisk kan anbefale et fx kort nå ?

det blir rett å avskrive kortet på dette tidspunktet..

Lenke til kommentar
  Sitat
jeg har ett connect3d 9200... og jeg vil bare si at connect3d er ikke bra!

Vil bare tilføye at Powercolor heller ikke er noe særlig, sammenlignet med ATI produserte kort. Har et Powercolor Radeon 9600pro 256MB, får artifacts så fort jeg klokker mer enn 5MHz samma om det er kjernen eller minnet.

Er du helt sikker på at det er produsenten og ikke kortet (9200 er ikke no tess) som er problemet?

Jeg liker også ati driverne bedre enn nvidia sine, enste nvidia har som ati manlger er 3D Stereo driver

Lenke til kommentar
  Sitat

spillet er teknisk sett klart, du kan glemme noen optimaliseringer for skjermkort på dette tidspunktet.

de har lovet at de skal komme med en driver som retter på ytelsen i dx9, hvor lenge blir det til denne kommer ?

Kan jeg glemme optimaliseringer? Det sies ingenting om når det kommer ut, så det er godt mulig de skriver om store deler av koden hvis det blir flere måneder forsinket.

Vi vet heller ikke når NVidia sin nye driver kommer, men de har sagt at den er klar til HL2 ihvertfall. Så det er ikke noe å frykte for at den ikke er ferdig til da.

Har jeg anbefalt et FX kort nå? Siden du tydeligvis ikke oppfattet det, Nei.

Det er ikke rett å avskrive et kort som yter helt respektabelt i tilnærmet alle spill der ute bortsett fra en DX9 tittel (TR2). Resten får vi bare vente og se hva som skjer. Trenger man et kort akkurat NÅ, og skal spille TR2 og HL2 når det kommer, så kan ATi sitt alternativ anbefales på dette tidspunktet. Men avskrive FX kortene? Nei.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
  Sitat
  Sitat

Kan jeg glemme optimaliseringer? Det sies ingenting om når det kommer ut, så det er godt mulig de skriver om store deler av koden hvis det blir flere måneder forsinket.

Vi vet heller ikke når NVidia sin nye driver kommer, men de har sagt at den er klar til HL2 ihvertfall. Så det er ikke noe å frykte for at den ikke er ferdig til da.

Det er ikke rett å avskrive et kort som yter helt respektabelt i tilnærmet alle spill der ute bortsett fra en DX9 tittel (TR2). Resten får vi bare vente og se hva som skjer. Trenger man et kort akkurat NÅ, og skal spille TR2 og HL2 når det kommer, så kan ATi sitt alternativ anbefales på dette tidspunktet. Men avskrive FX kortene? Nei.

du kan glemme optimaliseringer til half life 2 ja.

ifølge alle nettsidene så er den foreløpige versjonen av denne driveren som skal redde nvidia i dx9 applikasjoner en ren katastrofe, enda verre bildekvalitet som et forsøk på bedre ytelse.

det yter vel ikke bra i en eneste dx9 tittel ?

trenger man et bra kort så gå for radeon, det yter bedre uansett samt at det koster mindre, pluss bedre bildekvalitet.

samtidig er det mer fremtidsrettet.

uansett så kommer neste generasjons skjermkort i 2004 (hvis jeg ikke husker helt feil) frem til da tror jeg nok ati fortsatt er kongen på hauen.

Lenke til kommentar
  Sitat
  Sitat
  Sitat

du kan glemme optimaliseringer til half life 2 ja.

ifølge alle nettsidene så er den foreløpige versjonen av denne driveren som skal redde nvidia i dx9 applikasjoner en ren katastrofe, enda verre bildekvalitet som et forsøk på bedre ytelse.

det yter vel ikke bra i en eneste dx9 tittel ?

trenger man et bra kort så gå for radeon, det yter bedre uansett samt at det koster mindre, pluss bedre bildekvalitet.

samtidig er det mer fremtidsrettet.

uansett så kommer neste generasjons skjermkort i 2004 (hvis jeg ikke husker helt feil) frem til da tror jeg nok ati fortsatt er kongen på hauen.

Driveren til NVidia er ikke ferdig, men du er ganske ivrig på å dømme likevel. Betaversjoner er ikke noe annet enn betaversjoner, så du har dårlig grunnlag her. Forøvrig bør du ta en titt på hva Anand sier om bildekvalitet i den linken som ble postet her...

Jeg er bare lei av forhåndsdømming og unøyaktigheter, og det er det påpeker her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...