heffalump Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 Har et Connect3d Radeon 9800 kjøpt på PS Data som jeg skal bytte, se årsaken her. Kort fortalt har jeg gitt opp Connect3d, bare problemer... Siden PS Data kun leverer ATI-kort fra Connect3d har jeg funnet ut at jeg skal be om et GeForce-kort i retur. Har lest Grafikkortguiden på forumet, men trenger tips. Hvilket GeForce-kort tilsvarer Radeon 9800 non-Pro i ytelse og pris (kr 2500,-) ? Er Geforce FX5600 Ultra bedre enn Geforce FX5900 non-Ultra? Lenke til kommentar
Dazem Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 Eh.. 5600 ultra er fytti så dårlig i forhold til 5900-non pro.. prøv heller å bytte i mot en Asus 9800XT da de får denne på lager.. dette kortet ligger i ca samme prissegmentet som det gamle.... passlig.. gå heller for det.. connect er dritt!!!! ASUS LAGER faktisk kortene sine selv istedet for å klistre på sitt eget merke på og selge det som mange ATI produsenter gjør(hvis man skal kalle de produsenter). Hvis de ikke skulle ha lyst til å gi deg et XTkort så sier du bare det at det synes du fortjener i erstatning for tort og svie... men de er jo da såpass seriøse at de gir bra tilbud til deg hvis de skulle mene det er for drøy prisforskjell. Lenke til kommentar
heffalump Skrevet 13. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2003 Takk for tipset. Jeg skrev at PS Data kun leverer Connect3d, men det er jo feil... Asus Radeon 9600XT ser jo meget bra ut! Men tror du 9600XT er på nivå med 9800 non-Pro? Vil helst ikke gå ned i kvalitet, og kortet må kunne kjøre Half Life 2 Edit: Hey, kortet bundles med Half Life 2, da må det jo være rimelig bra da 8) Lenke til kommentar
Npt Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 Radeon 9600 XT skal visstnok være helt konge! Måles opp mot 9700 pro, så det er ikke noe i veien for at du kan få et konge kort i bytte mot ditt kort. Lenke til kommentar
mr x Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 du får ikke et ati 9600 som er i nærheten av ytelsen til ati 9800 eller fx 5900. ati 9600 kjører bare med 128bits minne mot 256bits som 9800 og fx 5900 har.disse kortene(9800 og 5900)har dobbelt så mye båndbredde enn ati 9600,tror du blir skuffet hvis du går ned til 9600 fra 9800.. er du misfårnøyd med ati 9800 kjøp fx 5900 non ultra i steden får men kan hende du må ligge litt i mellom får et slik kort(ca 2800-3500) men hovedsaken er jo at du får et kort som du selv er fårnøyd med :wink: ps:jeg kjøpte selv et Connect3d Radeon 9800 hos ps.data men har ikke prøvd det på tv inn/ut fikk litt småproblemer med kortet(spill krasjet) men da jeg stilte inn agp x til x4 og fastwrite(fast-skriv)av i menyen på smartgard gikk alt bra igjen... Lenke til kommentar
Yidaki Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 Har fått Geforce Ffx 5900 Ultra. Mange vil nok være uenig m meg nå,men det yter en del bedre enn 9800Pro som en kamerat har. Billedkvaliteten er også bedre syns jeg. Rent generelt yter d mye bedre,særlig på mye aa/as, og får mer i poeng enn 9800 pro i alle benchmarks Lenke til kommentar
firberblad Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 Ha,ha. Vent til 1.april med å dra den om bedre billedkvalitet på Nvidia Lenke til kommentar
mr x Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 Ha,ha.Vent til 1.april med å dra den om bedre billedkvalitet på Nvidia hvorfår det...! hadde 3 stk ge-force kort(mx-ti)før jeg kjøpte ati 9800 non pro trodde jeg skulle få en del bedre bildekvalitet i spillene mine.som mange har uttalt her på forumet(ati best bildekvalitet) men da ble jeg litt skuffet.mine 3 ge-force kort hadde like bra bildekvalitet som ati-9800 kortet.(fins ingen forskjell) hvis man kjører med 1200x1600 og x4 aa og af på kan hende ati drar det lengste strådet.men hvem spiller normalt med dette oppløsingen i alle spilene sine..! Lenke til kommentar
Dazem Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 Det jeg mente er det at heffalump bør spør om å bytte det mot en 9800XT ikke 9600XT... Det er jo da lurt å se på det som erstattning for tort og svie.. Men vær hyggelig i mail om dette da.. ellers tror jeg da PSdata vil gi deg råd/eksempler om hvilke kort du kan bytte det mot og skriv de ned her på forumet så skal du få en grei anbefaling. Lenke til kommentar
heffalump Skrevet 13. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2003 du får ikke et ati 9600 som er i nærheten av ytelsen til ati 9800eller fx 5900. ati 9600 kjører bare med 128bits minne mot 256bits som 9800 og fx 5900 har.disse kortene(9800 og 5900)har dobbelt så mye båndbredde enn ati 9600,tror du blir skuffet hvis du går ned til 9600 fra 9800.. er du misfårnøyd med ati 9800 kjøp fx 5900 non ultra i steden får men kan hende du må ligge litt i mellom får et slik kort(ca 2800-3500) men hovedsaken er jo at du får et kort som du selv er fårnøyd med :wink: Takk for tipsene. Så langt ser ASUS V9950 GeForce FX 5900 ut som det beste alternativet. Det er verdt evt mellomlegg om kortet er mye bedre enn 9600XT. Har ikke råd til å ta helt av prismessig, og er jo litt avhengig av at PS Data gidder å gi meg et annet kort. Må sikkert betale mellomlegg, så 9800XT blir litt dyrt tror jeg... Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 Jeg erfarte akkurat det motsatte. Byttet mitt GF4 ti4400 med et Hercules 9800PRO. Merket at det var bedre kvalitet i grafikken. Mørke ganger/tunneler ble lysere og fargene er på en måte litt varmere. Lenke til kommentar
Dazem Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 Jeg erfarte akkurat det motsatte. Byttet mitt GF4 ti4400 med et Hercules 9800PRO. Merket at det var bedre kvalitet i grafikken. Mørke ganger/tunneler ble lysere og fargene er på en måte litt varmere. Det kan jeg med mitt skejrmkort da(se signatur) det gjør jeg bare ved hjelp av powerstrip da.. Er det skjermkort som er låst på fargeinstillingene??? Forresten bra valg du har gjort der da heffalump tror du ikke kommer til å angre!! prøv å betale minimalt mellomlegg da!! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 altså, å investere i et fx kort akkurat nå er noe av det desidert dummeste man kan gjøre, hvertfall hvis man har tenkt til å spille.. enten invester i et radeon 9600 pro kort og oppover og sett det i maskinen din vel vitende om at du kan spille de nyeste spillene, eller investeri et fx 5900 kort og oppover og sett det i maskinen din vel vitende om at du kan få spille direct x9 spill med direct x8 instillinger pga kortet ditt ikke takler dx9. det er vel ikke en eneste seriøs person som med hånden på hjertet kan anbefale et fx kort på dette tidspunktet.. du kan eventuelt vente for å se om de nye driverne retter opp noe av problemene, hvis ikke, kjøp radeon. personlig har jeg siktet meg inn på asus radeon 9600XT. Lenke til kommentar
YpsiNine Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 Enig med ThomasM. Jeg ville ligget langt unna alt som heter FX fra Nvidia. Lenke til kommentar
Dazem Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 Enig med ThomasM. Jeg ville ligget langt unna alt som heter FX fra Nvidia. Jeg vil si det at dere tar litt feil her nå"!!! Det er Dritt ytelse på fx 5200 og opp til 5600- ULTRA. Men faktisk ikke på FX 5900 og ULTRA versjonen. Det er da de to kortene fra Nvidia som gir konkuranse for ATI!!!!! og de duger.. Man merker ikke så mye med 1 FPS forskjell da.. Men det er da ikke dere som skal kjøpe skjermkort så bare hold deres meninger for dere selv.. Topic'en er jo om hva slags kort han skal bytte i mot for et dritt av ATI 9800-nonPRO.. så ikke gå off-topic please!!! Lenke til kommentar
heffalump Skrevet 13. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2003 Men ASUS V9950 GeForce FX 5900 støtter jo DirectX 9... Står hvertfall det på http://www.asus.com/products/vga/v9950/overview.htm Er klar over at det er delte meninger om dette, men nå er jeg litt forvirret Lenke til kommentar
firberblad Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 Ha,ha.Vent til 1.april med å dra den om bedre billedkvalitet på Nvidia hvorfår det...! hadde 3 stk ge-force kort(mx-ti)før jeg kjøpte ati 9800 non pro trodde jeg skulle få en del bedre bildekvalitet i spillene mine.som mange har uttalt her på forumet(ati best bildekvalitet) men da ble jeg litt skuffet.mine 3 ge-force kort hadde like bra bildekvalitet som ati-9800 kortet.(fins ingen forskjell) hvis man kjører med 1200x1600 og x4 aa og af på kan hende ati drar det lengste strådet.men hvem spiller normalt med dette oppløsingen i alle spilene sine..! Til syvende og sist så er det vel med skjermkort som alt annet. Smaken er som baken (delt som vi alle vet). Frem til nå har jeg bare hatt kort fra Nvidia og det siste var Asus 9950 som jeg var godt fornøyd med. Allikevel prøvde jeg et Ati 9800 Pro kort i maskinen og må si at jeg var meget fornøyd. Både med tanke på ytelse og kvalitet. Liker dessuten driverne til ATI meget god. Så for tiden er jeg litt ATI tilhenger, men det kan jo kanskje endre seg. Det viktigste er vel at hver og en av oss er fornøyd med det skjermkortet vi har i maskinen. Uansett om det er Nvidia eller ATI. Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 Men det er da ikke dere som skal kjøpe skjermkort så bare hold deres meninger for dere selv.. Topic'en er jo om hva slags kort han skal bytte i mot for et dritt av ATI 9800-nonPRO.. så ikke gå off-topic please!!! Så du mener at du har enerett til å anbefale grafikkort? Og om en person er plaget med et Radeon9800-nonPRO, så er vel ikke alle Radeon kort "Dritt", som du skriver :-? Lenke til kommentar
BenSin Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 Har et Connect3d Radeon 9800 kjøpt på PS Data som jeg skal bytte, se årsaken her. Kort fortalt har jeg gitt opp Connect3d, bare problemer... Siden PS Data kun leverer ATI-kort fra Connect3d har jeg funnet ut at jeg skal be om et GeForce-kort i retur. Har lest Grafikkortguiden på forumet, men trenger tips. Hvilket GeForce-kort tilsvarer Radeon 9800 non-Pro i ytelse og pris (kr 2500,-) ? Er Geforce FX5600 Ultra bedre enn Geforce FX5900 non-Ultra? Som nevnt i et annet innlegg jeg har skrevet: Du har nok vært uheldig. Mine to Radeonkort fra C3D fungerer utmerket. Jeg venter på mitt tredje nå. Lenke til kommentar
Dazem Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 Men det er da ikke dere som skal kjøpe skjermkort så bare hold deres meninger for dere selv.. Topic'en er jo om hva slags kort han skal bytte i mot for et dritt av ATI 9800-nonPRO.. så ikke gå off-topic please!!! Så du mener at du har enerett til å anbefale grafikkort? Og om en person er plaget med et Radeon9800-nonPRO, så er vel ikke alle Radeon kort "Dritt", som du skriver :-? Hvis du ser etter så har jeg vært veldig Objektiv i denne saken da. det eneste man skal frem til her er jo hva slags skjermkort han skal bytte til siden det er problemer med hans tidligere skjermkort og da begynner dere med den idiotiske drakampen om hvilken skjermkortprodusent som er best!! TENK han trenger bare SVAR PÅ DET HAN SPØR OM!!!! doh? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå