Gå til innhold

Årets sommerøl!

Anbefalte innlegg

Da har sommerølet endelig kommet i butikkene! Er første året jeg er 18, så det er ''første'' året jeg har muligheten til å tråle gjennom det ''store'' øl utvalget her i Norge. HIttil har jeg bare testet borg, tuborg, ringnes og hansa. Kan ikke si at tuborgen var noen schlager akkurat. Men de andre var greie. Må egentlig si at det var Borg som var best hittil. (Selv om det sikkert er noen som er uenige)

Noen som har noen forslag til andre jeg kan teste, som er gode?

Endret av Ostepopporose
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Test noe annet enn industripils.

Har ikke fått lønn enda, men regner med at jeg tar en tur på polet. Har testa noen av de fra polet, men de husker jeg ikke navnet på. Har også testa sommerøl på det lokale mikrobryggeriet, noe som selvfølgelig var femten hakk over industripilsen såklart :)

Lenke til kommentar

Test noe annet enn industripils.

Har ikke fått lønn enda, men regner med at jeg tar en tur på polet. Har testa noen av de fra polet, men de husker jeg ikke navnet på. Har også testa sommerøl på det lokale mikrobryggeriet, noe som selvfølgelig var femten hakk over industripilsen såklart :)

Siden du er ute etter sommerøl, prøv et Saison-øl. F. eks India Saison fra Nøgne Ø eller Slåtteøl fra Kinn. :)

Lenke til kommentar

Sommerøl er stort sett lyst og lett øl. Første sommer som myndig vil jeg anbefale å teste ut hvilke øltyper du liker, i stedet for å gå så spesifikt til verks som å smake mange varianter innen én øltype (lyst og lett).

Prøv (uansett merke):

- Lyst øl

- Pilsner (vanlig)

- Bayer (middels mørkt)

- Kilkenny og Guinness (veldig mørkt og ennå mørkere)

- Indian pale ale (IPA)

- Hveteøl (weissbier)

- Meksikansk jåle-"øl" (Sol/Corona)

- Vørterøl

- Og sikkert flere viktige varianter jeg har glemt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...