Ostepopporose Skrevet 7. mai 2014 Del Skrevet 7. mai 2014 (endret) Da har sommerølet endelig kommet i butikkene! Er første året jeg er 18, så det er ''første'' året jeg har muligheten til å tråle gjennom det ''store'' øl utvalget her i Norge. HIttil har jeg bare testet borg, tuborg, ringnes og hansa. Kan ikke si at tuborgen var noen schlager akkurat. Men de andre var greie. Må egentlig si at det var Borg som var best hittil. (Selv om det sikkert er noen som er uenige) Noen som har noen forslag til andre jeg kan teste, som er gode? Endret 7. mai 2014 av Ostepopporose Lenke til kommentar
KKake Skrevet 7. mai 2014 Del Skrevet 7. mai 2014 Test noe annet enn industripils. 3 Lenke til kommentar
Ostepopporose Skrevet 7. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2014 Test noe annet enn industripils. Har ikke fått lønn enda, men regner med at jeg tar en tur på polet. Har testa noen av de fra polet, men de husker jeg ikke navnet på. Har også testa sommerøl på det lokale mikrobryggeriet, noe som selvfølgelig var femten hakk over industripilsen såklart Lenke til kommentar
Ostepopporose Skrevet 7. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2014 Må være stort Nei, det må være lite. Er ikke så glad i 0.5 bokser Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 7. mai 2014 Del Skrevet 7. mai 2014 Av industripils kan du jo testa ut Mack sine varianter. Er omtrent bare det man drikker her i nord. Lenke til kommentar
KKake Skrevet 7. mai 2014 Del Skrevet 7. mai 2014 Test noe annet enn industripils. Har ikke fått lønn enda, men regner med at jeg tar en tur på polet. Har testa noen av de fra polet, men de husker jeg ikke navnet på. Har også testa sommerøl på det lokale mikrobryggeriet, noe som selvfølgelig var femten hakk over industripilsen såklart Siden du er ute etter sommerøl, prøv et Saison-øl. F. eks India Saison fra Nøgne Ø eller Slåtteøl fra Kinn. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 7. mai 2014 Del Skrevet 7. mai 2014 Sommerøl er stort sett lyst og lett øl. Første sommer som myndig vil jeg anbefale å teste ut hvilke øltyper du liker, i stedet for å gå så spesifikt til verks som å smake mange varianter innen én øltype (lyst og lett). Prøv (uansett merke): - Lyst øl - Pilsner (vanlig) - Bayer (middels mørkt) - Kilkenny og Guinness (veldig mørkt og ennå mørkere) - Indian pale ale (IPA) - Hveteøl (weissbier) - Meksikansk jåle-"øl" (Sol/Corona) - Vørterøl - Og sikkert flere viktige varianter jeg har glemt Lenke til kommentar
The Little Lucid Moments Skrevet 7. mai 2014 Del Skrevet 7. mai 2014 Håndtverksbryggeriene, kommer ikke de med noe sommerøl? De har jo juleøl... Mener å huske at Nøgne Ø hadde en pilsner en gang... den smakte visstnok ikke godt, dog. Lenke til kommentar
Glutar Skrevet 7. mai 2014 Del Skrevet 7. mai 2014 (endret) Nøgne Ø kommer med en lemongrass ale i nå i mai. Tror den skal gjøre seg bra som sommerøl! http://www.beernorway.com/2014/04/22/beer-review-nogne-o-asian-pale-ale/ Endret 7. mai 2014 av Glutar Lenke til kommentar
The Little Lucid Moments Skrevet 7. mai 2014 Del Skrevet 7. mai 2014 Nøgne Ø kommer med en lemongrass ale i nå i mai. Tror den skal gjøre seg bra som somerøl! http://www.beernorway.com/2014/04/22/beer-review-nogne-o-asian-pale-ale/ Bedre enn "Tuborg with a twist of lemon", håper jeg. Lenke til kommentar
The Little Lucid Moments Skrevet 7. mai 2014 Del Skrevet 7. mai 2014 Hahaha, Tuborg Lime Cut... 0/100 poeng! http://www.ratebeer.com/beer/tuborg-lime-cut/122429/ Men jeg drakk den opp likevel, jeg. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 7. mai 2014 Del Skrevet 7. mai 2014 Jålebukker som BARE skal ha sære håndbryggeri-pils til 100kr flaska kan ta seg ei bolle. Lenke til kommentar
The Little Lucid Moments Skrevet 7. mai 2014 Del Skrevet 7. mai 2014 Jålebukker som BARE skal ha sære håndbryggeri-pils til 100kr flaska kan ta seg ei bolle. De spiser ikke boller. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 7. mai 2014 Del Skrevet 7. mai 2014 Jålebukker som BARE skal ha sære håndbryggeri-pils til 100kr flaska kan ta seg ei bolle. De spiser ikke boller. Det gjør vi vel, men ikke kall det pils.. Lenke til kommentar
The Little Lucid Moments Skrevet 7. mai 2014 Del Skrevet 7. mai 2014 Det gjør vi vel, men ikke kall det pils.. Mange som kaller pilsen sin for bayer og... skal vi ha oss en bayer? Dette er jeg ganske likegyldig til. Har også hørt griseballe... for 0,33 bokser med pils. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 7. mai 2014 Del Skrevet 7. mai 2014 Pils er pils, bayer er bayer. Bajer, derimot, det er pils.. Men vi som stort sett drikker håndverksøl drikker typisk ganske lite pils og mere andre typer øl. Som "sommerøl" drikker jeg gjerne Saison, hveteøl og (India) pale ale. Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 8. mai 2014 Del Skrevet 8. mai 2014 Jålebukker som BARE skal ha sære håndbryggeri-pils til 100kr flaska kan ta seg ei bolle. De spiser ikke boller. Joda, så lenge det er fra et mikro-bakeri! Lenke til kommentar
The Little Lucid Moments Skrevet 8. mai 2014 Del Skrevet 8. mai 2014 http://trommelyd.no Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå