Gå til innhold

Attest fra Skatteetaten og foretaksregister.

Anbefalte innlegg

(OBS! Klarte ikke å finne en passende plass å putte denne, mod må dog gjerne flytte den.)

Skal søke høyere utdanning med 23-5-regelen og må da dokumentere arbeidspraksisen jeg har hatt de senere årene. Slik står det forklart på sidene deres:

Lønnet arbeid

Lønnet arbeid dokumenterer du med arbeidsattest der det står:

startdato og sluttdato for arbeidsperioden

hvor stort omfang stillingen hadde, i timer per uke eller i stillingsprosent

Selvstendig næringsvirksomhet dokumenteres med attest fra Skatteetaten og foretaksregister.

Skal en tur opp på Skatteetaten i morgen, men jeg er litt usikker på hva det er jeg egentlig skal spørre om. Jobbet tidl. på en Shell 7Eleven-stasjon som min gamle sjef har solgt. Blir organisasjonsnummeret endret da? Det har jeg nemlig klart å google opp, gitt at det fortsatt er det samme org.nr'et. Og holder det å gi folkene på skatteetaten org.nr'et og mitt eget navn for at de skal hente opp informasjonen om at jeg har jobbet der slik at de kan skrive ut en attest?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slik du beskriver det har du hatt lønnet arbeid, ikke selvstendig næringsvirksomhet. Lønnet arbeid dokumenterer du med arbeidsattest, ikke med attest fra Skatteetaten.

Ah, that makes sense.Tolket det slik at om jeg hadde vært ansatt i en selvstendig næringsvirksomhet skulle jeg ha attest fra skatteetaten, men det du sier er mye mer logisk. Da ble det brått mye lettere, takk for det :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...