LMH1 Skrevet 7. mai 2014 Del Skrevet 7. mai 2014 Hei, kjøpte en Samsung USB Charger Adapter ( ETA-U90KWK ) på ebay, den funger god, men problemet er den blir forhåndsvis rask varm sikkert mellom 45 og 50 grader, sammenlignet med andre større USB ladere fra LG og Sony. Samt den støyer litt mere en normaltsett, høres nesten enten ut som en dårlig kondensator eller muligens dårlig laget? Så kan noen bekrefte om det er snakk om feilvare som muligens ikke lever så lenge eller om man ikke kan forvente noe bedre av denne? Skal være orginal, men selv har jeg verken testet mobiler eller nettbrett fra samsung så vet ikke. Fant ikke mye informasjon på internett heller. Bruker en sony mobil foreløpig til testing. Men tror ikke det har mye å si. Lenke til kommentar
Daniel.ab Skrevet 7. mai 2014 Del Skrevet 7. mai 2014 Hei, kjøpte en Samsung USB Charger Adapter ( ETA-U90KWK ) på ebay, den funger god, men problemet er den blir forhåndsvis rask varm sikkert mellom 45 og 50 grader, sammenlignet med andre større USB ladere fra LG og Sony. Samt den støyer litt mere en normaltsett, høres nesten enten ut som en dårlig kondensator eller muligens dårlig laget? Så kan noen bekrefte om det er snakk om feilvare som muligens ikke lever så lenge eller om man ikke kan forvente noe bedre av denne? Skal være orginal, men selv har jeg verken testet mobiler eller nettbrett fra samsung så vet ikke. Fant ikke mye informasjon på internett heller. Bruker en sony mobil foreløpig til testing. Men tror ikke det har mye å si. Kjøpte Samsung lader på ebay selv og fikk en som var 100% lik original laderene jeg har fra før. Men denne laget også lyd. Har ikke tenkt over om dei ble ekstra varm i forhold til original laderene, Det som avslørte at det var en kopi var at den var 5 gram lettere enn den som fulgte med telefonen. Begge var samme modell og så IDENTISK ut. 1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 7. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2014 Kunne vært fint om du kunne si litt mere så det blir lettere å verifisere om det er en kopi eller dårlig produkt som ikke har gjennomgått Samsung sine kvalitetskrav. Derfor muligens de selges på ebay istedenfor. Nå foreløpig virker laderen problemfritt, men det trenger ikke å si det vil skje etter en stund bruk. Aner ikke hva orginal laderen veier i utgangspuntet. Lenke til kommentar
Daniel.ab Skrevet 7. mai 2014 Del Skrevet 7. mai 2014 (endret) Som sagt så var dei identisk, inkludert innpakking! Men ebay laderen var 5 gram lettere enn originalt. Laget også lyd som sagt i forrige post. Tror original var 35 gram og ebay var 30 gram. PS: Ikke nøyaktig samme produkt kode på den jeg kjøpte. Så usikker på vekt på din Endret 7. mai 2014 av Daniel.ab Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 7. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2014 Hei, igjen, nå kjenner jeg laderen lukter litt svidd, men den virker fremdeles. Så kan nok tyde på enten dårlig kvalitet eller muligens kopi, virker ut som den kommer fra kina. Skal forsøke å google dette, ellers så tror jeg nok dette ikke er beste laderen å bruke. Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 7. mai 2014 Del Skrevet 7. mai 2014 http://www.vg.no/forbruker/teknologi/data-og-nett/pc-world-test-piratladere-kan-vaere-livsfarlige/a/10140910/ Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 8. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2014 Har selv lest den internetsiden så vet om det. Kjøpte selv 2 stk orginale apple ladere på ebay selv, de har ikke de samme problemene. Men ja kan være enig det kan være en risiko. Nå henvender den siden først og fremst til ladere f.eks: http://www.ebay.com/itm/1000-mA-1A-POWER-STROM-LADE-ADAPTER-mit-USB-BUCHSE-AC-110-240V-DC-5V-EURO-/251520671103?pt=DE_Computer_Ladeger%C3%A4te_Datenkabel&hash=item3a8fccdd7f Men den jeg kjøpte er en del ganger dyrere. Har forsøkt å ta kontakt med samsung i norge, prøve US i går, men de kunne kun svare på spørsmål om ting fra amerika. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 8. mai 2014 Del Skrevet 8. mai 2014 Hvorfor stresse med å kjøpe en strømforsyning til 76 kroner på eBay, når du kan få et tilsvarende produkt hos Teknikmagasinet til 99 kr? Hvis det er feil med varen kan du bare gå tilbake til butikken og få hjelp med en gang. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 8. mai 2014 Del Skrevet 8. mai 2014 (endret) Sjekk at strømforsyningen leverer nok strøm. For en gjennomsnittlig mobiltelefon holder det med 1 A, mens det for nettbrett må være 2 A eller mer. Mange eldre/billige/uoriginale ladere leverer mindre, og da blir de varme under lading, og ladingen tar lengre tid. Det gjør vanligvis ingenting om laderen kan levere mer strøm enn dingsen trenger for optimal lading, ladereguleringen i dingsen gjør at den bare tar det den trenger. I stedet for å kjøpe det kjipeste som finnes på ebay, kjøp heller noe som er kraftig nok, og som har bra kvalitet. Denne for eks: http://www.clasohlson.com/no/Apple-USB-nettadapter-for-iPad/38-5437 , original Apple, topp kvalitet, leverer 2.1 A og kan lade "alt". Endret 8. mai 2014 av Slettet-fsaSP0zV Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 8. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2014 Vel har lite tro på: SKROSS Euro USB Charger og andre billigere, ladere, hjelper lite å få ny hele tiden siden om produktet er dårlig hjelper det lite. Riktignok tror jeg den Apple laderen vil være bedre, riktignok litt stor og dyr, men vertfall bedre kjøp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå