Gå til innhold

Lang ventetid på flyplass: Hva gjør dere?


Anbefalte innlegg

Har nå bestilt en reise som går via Paris og Mumbai. Reiser med Jet Airways.

Ventetiden er veldig lang (15t i Paris og 9t i Mumbai). I forbindelse med det er det to ting jeg lurer på.

 

Hva gjør dere hvis ventetiden er så lang ved en reise? Tenker å ta med meg nettbrett, mobil og laptop. Usikker på om jeg vil ha nok strøm til 24 timer..

 

Er disse flyplassene jeg skal gjennom:

Paris - Charles De Gaulle

Mumbai - Chatrapi Shivajji

 

Noen som har vært gjennom disse flyplassene, som kunne fortalt meg om det finnes stikkontakter ved disse flyplassene? Hvordan stikkontakter brukes det isåfall?

 

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nå bestilt en reise som går via Paris og Mumbai. Reiser med Jet Airways.

Ventetiden er veldig lang (15t i Paris og 9t i Mumbai). I forbindelse med det er det to ting jeg lurer på.

 

Hva gjør dere hvis ventetiden er så lang ved en reise? Tenker å ta med meg nettbrett, mobil og laptop. Usikker på om jeg vil ha nok strøm til 24 timer..

 

Er disse flyplassene jeg skal gjennom:

Paris - Charles De Gaulle

Mumbai - Chatrapi Shivajji

 

Noen som har vært gjennom disse flyplassene, som kunne fortalt meg om det finnes stikkontakter ved disse flyplassene? Hvordan stikkontakter brukes det isåfall?

 

Takk på forhånd!

 

Hvilket flyselskap reiser du med? Jeg pleier somregel å dra på lounge, få meg en dusj og gjerne litt søvn(om loungen har mulighet for det). Uten om det spiser jeg og drikker meg godt brisen på star alliance sin regning :dribble:

 

Skal til Indiana den 18 mai og har en 7t stopp i NY, da tenkte jeg å ta meg en god dusj og dra inn til times square og chille litt :-)

 

De har vanlig stikk i Frankrike, mumbai aner jeg ikke

 

EDIT: ser du reiser med jet a. aner ikke om de har lounge som du kan benytte deg av, men sakset dette fra flyplass info på CDG:

 

 

 

Those not travelling on Business or First Class tickets can still enjoy their layover in one of Paris Charles de Gaulle Airport's exclusive Airport Lounges with . For an annual fee, members are allowed entry to several of the lounges at CDG, including the United Club Lounge, aCare Lounge, and Air Canada Lounge. All three lounges provide comfortable spaces for guests to relax, newspaper and refreshments.
Endret av Salvesen.
Lenke til kommentar

Jeg holder med han over her! Drikk deg full i en lounge, se på damene og en film eller to. Jeg får aldri sove på slike steder, men hvis du kan leie deg en liten seng så går det jo ann.

Men drikk deg full i hvertfall, det er minimum! :)

 

 

Disse brukes i India: elplug2_small.pngelplug6_small.png

230V / 50Hz (samme som Norge).

Endret av mongojarle
Lenke til kommentar

Jeg var i denne situasjonen i København. Det var riktignok bare 7 timer, men det skal funke for lengere ventetider og. Kom deg ut av flyplassen, det er veldig lurt. Gå så inn på nærmeste hotell av fin klasse, finn deg et fint sted å sitte med tilgang til stikkontakt, og kjøp tilstrekkelig antall timer på internett og noe godt øl å drikke. Du bestiller middag der du sitter, eller går i restauranten når du blir sulten. Så mere øl og surfing/filmtitting inntil det er blitt under 2 timer til flyet går, da er det på tide å tusle seg inn igjen på flyplassen.

Lenke til kommentar

Var i Munchen for noen uker siden, da hadde jeg 5 timer å slå ihjel. Da dro jeg til Marieplatz inne i byen og satt der å drakk og spiste. Fint det, men var litt kaldt.

 

Til lørdag skal jeg ut å fly igjen: Baku - Frankfurt (4t layover) - Oslo (2,5t layover) - Kristiansand.

Flyet går 04:20 fra Baku, så skal vel klare å frikke meg full før jeg går på det :)

Lenke til kommentar

Merkelig at det er flere her som snakker om å drikke seg full på flyplasser. Man kan nektes adgang til flyet hvis man er full.

Man nektes ikke adgang når man er full. Man nektes adgang når man ikke klarer å håndtere seg selv eller oppfører seg uakseptabelt. Det er stor forskjell. Du kan ha høy promille, men klarer du å oppføre deg høflig og behersket og kommer deg på et toalett dersom du må spy så går det helt fint (har vært der selv). Det forventes at man ikke drikker mer enn at man kan håndtere seg. Det er viktig å kjenne når man har fått i seg en god dose og ta det litt roligere deretter. Det handler jo ikke om å bli fullest mulig, det handler om å finne en fin flow og nyte god drikke. Og så er det jo så godt å komme seg ut av flyplassen i ventetiden, og man sover så godt på flyet etterpå.

Lenke til kommentar

Takk for mange gode tips! Skal ta med laptop, nettbrett og mobil. Tenker kasnkje en bok. Reiser med Jet Airways. Skal ta og gå litt rundt og se hva de har å tilby. Kanskje jeg finner en lounge?

Skulle gjerne tatt turen ut til Paris, men blir så sent!

Lenke til kommentar

Jet Airways er vel ikke med i noen allianse, så du får nok ikke tilgang til allianse-lounger. Men finnes noen lounger hvor du kan kjøpe deg tilgang, som Salon ICare. Priority Pass har vel også noen lounger, men der trenger du medlemsskap. Om det er verdt å betale for loungetilgang er jo et annet spørsmål. Jeg har tilgang til Star Alliance sine lounger, og det er en del av de jeg ikke ville betalt 300 kroner for å få tilgang til - mens for enkelte hadde jeg gladelig gjort det.

Lenke til kommentar

Jet Airways er vel ikke med i noen allianse, så du får nok ikke tilgang til allianse-lounger. Men finnes noen lounger hvor du kan kjøpe deg tilgang, som Salon ICare. Priority Pass har vel også noen lounger, men der trenger du medlemsskap. Om det er verdt å betale for loungetilgang er jo et annet spørsmål. Jeg har tilgang til Star Alliance sine lounger, og det er en del av de jeg ikke ville betalt 300 kroner for å få tilgang til - mens for enkelte hadde jeg gladelig gjort det.

 

Flyplasser pleier vanligvis å ha en "pay for entrance" lounge som på OSL. Når det er snakk om lengre stopovers > 3t vill jeg si det er mer enn verdt det! Man får minimum noe godt å drikke og snacks(Har iallefall aldri opplevd mindre enn dette på *A sine louger.) og en bedre sitteplass med tilgang til strøm. Er du heldig får en også "soverom", dusj og ett varmt måltid.

Lenke til kommentar
Til lørdag skal jeg ut å fly igjen: Baku

Visum via Stockholm?

 

Ellers gjør jeg i prioritert rekkefølge:

1) Unngår lange stayover når jeg booker.

2) Finner muligheter til å reise kollektivt til noe severdig, gjerne til en annen by enn den flyplassen er nærmest.

3) Bruker lounge

4) Sitter flere steder rundtom på flyplassen for å dele opp tiden. Og sjekker muligheter til å komme ut i frisk luft, noen steder må man ut gjennom sikkerhetskontrollen, andre har balkonger/terasser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jet Airways er vel ikke med i noen allianse, så du får nok ikke tilgang til allianse-lounger. Men finnes noen lounger hvor du kan kjøpe deg tilgang, som Salon ICare. Priority Pass har vel også noen lounger, men der trenger du medlemsskap. Om det er verdt å betale for loungetilgang er jo et annet spørsmål. Jeg har tilgang til Star Alliance sine lounger, og det er en del av de jeg ikke ville betalt 300 kroner for å få tilgang til - mens for enkelte hadde jeg gladelig gjort det.

 

Flyplasser pleier vanligvis å ha en "pay for entrance" lounge som på OSL. Når det er snakk om lengre stopovers > 3t vill jeg si det er mer enn verdt det! Man får minimum noe godt å drikke og snacks(Har iallefall aldri opplevd mindre enn dette på *A sine louger.) og en bedre sitteplass med tilgang til strøm. Er du heldig får en også "soverom", dusj og ett varmt måltid.

 

Som sagt, enkelte steder hadde jeg ikke nølt med å betale inngang, men å betale 250 kr for å få tilgang til f.eks. lounge på OSL ser jeg ikke verdien av. Man kommer jo ikke inn i gullstuen, og den ytterste Business/Plus-delen er ikke videre spennende. Bruker heller 250 kroner på noe mat på en restaurant enn å betale det samme for å spise salat og rundstykker med skinke.

Lenke til kommentar

Som sagt, enkelte steder hadde jeg ikke nølt med å betale inngang, men å betale 250 kr for å få tilgang til f.eks. lounge på OSL ser jeg ikke verdien av. Man kommer jo ikke inn i gullstuen, og den ytterste Business/Plus-delen er ikke videre spennende. Bruker heller 250 kroner på noe mat på en restaurant enn å betale det samme for å spise salat og rundstykker med skinke.

Det er ikke noe særlig forskjell på gullstua og resten av loungen på OSL.

 

Ellers er det veldig stor forskjell på loungene:

-Noen har konfortable bad, dusjer og enkelte har bassseng. Andre har samme standard toalett som resten av flyplassen og noen har ingen bad i det hele tatt.

-Noen har stort utvalg av varmretter laget på eget kjøkken og servert av kelnere, andre har kun en ansatt som sitter i resepsjonen og som fyller en bolle med kjipeste type kjeks når mange nok klager på at det er tomt.

-Noen har bar med stort utvalg med og utan alkohol, men andre har kun vann og kaffe.

-Noen har en restaurant hvor man må betale for alt

-Mange har wlan, noen har ikke.

-Noen har terasse man kan sitte på og fint utsikt, andre er i et rom uten vinduer.

-noen er det god plass i mens andre kan man måtte vente for å få sitteplass.

-noen har stor variasjon i sittemuligheter med arbeidsbord og printere, avlukker for soving, komfortable dypestoler, bord med duker for bespisning, Andre igjen har kun billigste typer stoler uten polstrering.

 

Man bør altså gjøre litt research før man betaler for å komme in i en lounge. Med Diners koster det forresten 125 for lounger de gir aksess til.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...