Gå til innhold

nybegynner spørsmål -> usb - xbox

sl45i

Anbefalte innlegg

heisann!

Har lest og søkt litt på forumet, men fant ikke noe godt svar..

Er det slik å forstå at gamepad portene på xbox er det samme som usb porter, bare med xbox plugg i stedet?

-kan jeg med andre ord koble til feks ratt/pedaler, joystick osv som passer til pc til xbox'n?

-er det samme greia med ps2 også, slik at jeg kan lage en overgang xbox kontr/ps2 kontrl?

Håper jeg ikke har spurt om noe som er svart på 100x før..

Mvh

Tormod

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mener å husker at det stemmer.. (ang. XBOX) Men du må modde portene for å få vanlige USB kontakter til å passe...

Har sett dette ja, og det skal jeg gjøre uansett fordi jeg skal casemodde xboxen inn i en forsterker kasse så den passer bedre inn i stuen min.. :p

men ser at bla hammer.no har xbox/usb overganger til en billig penge.. så kan hende at det er en like grei løsning, da dette gir 0 lodding..

Lenke til kommentar

En Xbox port er det samme som en USB port... Har lest et sted at du kan få en sånn USB port til Xbox port inngang gratis av Microsoft, du må bare betale porto... Går ann og bruke Xbox kontrollen til PC'en og men da må du såklart ha en som går andre veien..

Litt Off-topic... Du skal modde Xboxen? Hvorfor må du gjøre om portene? Kan du ikke bare ha det som de er?

:shrug:

Lenke til kommentar

Litt Off-topic... Du skal modde Xboxen? Hvorfor må du gjøre om portene? Kan du ikke bare ha det som de er?

:shrug:

Tenkte jeg skulle legge "dobbelt" dvs en vanlig usb utgang pr gamepad port. Skal vist gå greit bare man velger enten usb eller gameport når man kobler noe til.

Bare sånn "kjekt å ha" opplegg egentlig (sett bortsett fra ratt da..)

Hmmm... ser hammar.no selger offesielle ratt og pedaler til Xboxen

Maila med Tony i xbox norge (sjefen for xbox norge) her om dagen, og spurte hva han mente var det beste rattet nå og dette svart han:

"ang. ratt og pedaler til Xbox så er jeg faktisk ikke helt sikker på hva som er det beste for øyeblikket. Jeg tror at det eneste rattet som har ekte Force Feedback på det norske markedet i dag er Thrustmaster Force Feedback rattet. Jeg ville nok valgt det pga. Force Feedback muligheten "

Etter det jeg kan finne ut har Thrustmaster bare et ratt for xbox, nemmelig det Thrustmaster Modena Ratt som du la ut link til.

Men leste noen her på forumet som ikke var spes fornøyd med det..

Det var grunnen til at jeg lurte litt på det med usb/xbox

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...