hekomo Skrevet 9. mai 2014 Del Skrevet 9. mai 2014 Det er jo nettopp det som er poenget mitt, at man ikke er "gamer" slik du brukere det kun av å kjøpe en konsoll, det er mengder av folk som kjøper konsoller som ikke er "gamere", og det gjelder ikke bare Wii. Det er "folk flest" som kjper x360, PS4 og Wii U også. Det sier seg selv at Wii solgte langt bredere i befolkningen enn de andre to. Wii utklasset dem jo totalt på salg så lenge Nintendo fulgte strategien sin med å gå etter mainstream-markedet. Bedre grafikk? Mener du Wii U har bedre ytelse i forhold til konkurrentene enn Wii hadde? Begge ligger langt bak, det er jo helt åpenbart ikke noe grafikkfokus på Wii U, og hvilke titler tenker du på? Spesielt de som er lagd av nintendo, hvorfor er de mindre casual i denne omgangen? Wii U har bedre ytelse enn Wii, og det var en del fokus på nettopp dette. Du kan jo bare sammenligne topplistene av mest solgte spill for Wii (som linket til tidligere) og Wii U for å se hvor skralt det er i toppen. På Wii hadde du Wii Sports (Resort), Wii Fit, m.m. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 9. mai 2014 Del Skrevet 9. mai 2014 Det er jo nettopp det som er poenget mitt, at man ikke er "gamer" slik du brukere det kun av å kjøpe en konsoll, det er mengder av folk som kjøper konsoller som ikke er "gamere", og det gjelder ikke bare Wii. Det er "folk flest" som kjper x360, PS4 og Wii U også. Det sier seg selv at Wii solgte langt bredere i befolkningen enn de andre to. Wii utklasset dem jo totalt på salg så lenge Nintendo fulgte strategien sin med å gå etter mainstream-markedet. Bedre grafikk? Mener du Wii U har bedre ytelse i forhold til konkurrentene enn Wii hadde? Begge ligger langt bak, det er jo helt åpenbart ikke noe grafikkfokus på Wii U, og hvilke titler tenker du på? Spesielt de som er lagd av nintendo, hvorfor er de mindre casual i denne omgangen? Wii U har bedre ytelse enn Wii, og det var en del fokus på nettopp dette. Du kan jo bare sammenligne topplistene av mest solgte spill for Wii (som linket til tidligere) og Wii U for å se hvor skralt det er i toppen. På Wii hadde du Wii Sports (Resort), Wii Fit, m.m. Du argumenterer sirkulært, hva om nintendo begge ganger gikk ett mainstream, men leverte ett dårligere produkt denne gangen? Hva om Wii U appellerte for lite til gamere, og derfor solgte dårlig? Du underbygger ikke påstandene dine, du bare later som høyt salg må ha betydd en konsoll som er mer "mainstreamfokus" Var det endel fokus på ytelse? Jeg synes det var motsatt, svært lite fokus på ytelse, og wii var også kraftigere en forgjengeren uten at det sier så mye. Det er skralt salg ja, det vet alle, men hva har det med spørsmålet mitt å gjøre? AtW Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 10. mai 2014 Del Skrevet 10. mai 2014 Du argumenterer sirkulært, hva om nintendo begge ganger gikk ett mainstream, men leverte ett dårligere produkt denne gangen? Hva om Wii U appellerte for lite til gamere, og derfor solgte dårlig? Du underbygger ikke påstandene dine, du bare later som høyt salg må ha betydd en konsoll som er mer "mainstreamfokus" Nei, Nintendo hadde som uttalt strategi med Wii å nettopp nå ut til mennesker som ikke hadde spilt før. De ga ut spill deretter. Se på topplisten over solgte spill på konsollen. Med Wii U har de ikke hatt samme uttalte strategi, og spillene de har kommet med har heller ikke vært av samme kaliber som toppselgerne på Wii. Det er tross altspill som selger konsoller, og ikke omvendt. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 11. mai 2014 Del Skrevet 11. mai 2014 Bedre grafikk? Mener du Wii U har bedre ytelse i forhold til konkurrentene enn Wii hadde? AtW Gapet er nok en god del mindre denne gangen. I forhold til Wii (som er basert på Gamecube) er Wii U et helt nytt design og er ihvertfall langt nærmere PS4/Xbox One mtp GPU funksjonalitet enn det Wii var PS360. Men gapet er uansett stort og det ville generelt være en betydelig begrensing for 3. part utviklere å skulle inkludere Wii U i sine PS4/Xbox One/PC prosjekter. Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 11. mai 2014 Del Skrevet 11. mai 2014 Problemet er ikke bare ytelse, men arkitekturen. Wii U har PowerPC, noe som såvidt ikke brukes i andre konsumentmaskiner for tiden. Alternativene er stort sett ARM og x86. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 11. mai 2014 Del Skrevet 11. mai 2014 Du argumenterer sirkulært, hva om nintendo begge ganger gikk ett mainstream, men leverte ett dårligere produkt denne gangen? Hva om Wii U appellerte for lite til gamere, og derfor solgte dårlig? Du underbygger ikke påstandene dine, du bare later som høyt salg må ha betydd en konsoll som er mer "mainstreamfokus" Nei, Nintendo hadde som uttalt strategi med Wii å nettopp nå ut til mennesker som ikke hadde spilt før. De ga ut spill deretter. Se på topplisten over solgte spill på konsollen. Med Wii U har de ikke hatt samme uttalte strategi, og spillene de har kommet med har heller ikke vært av samme kaliber som toppselgerne på Wii. Det er tross altspill som selger konsoller, og ikke omvendt. Har ikke Wii U hatt samme strategi? Hva baserer du det på? Det har merkelig design om de ikke sikter seg inn på casual. At det ikke har vært samme kaliber på spillene er jeg enig i, men det er ikke det samme som at de ikke satser på casual. AtW Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 12. mai 2014 Del Skrevet 12. mai 2014 Du argumenterer sirkulært, hva om nintendo begge ganger gikk ett mainstream, men leverte ett dårligere produkt denne gangen? Hva om Wii U appellerte for lite til gamere, og derfor solgte dårlig? Du underbygger ikke påstandene dine, du bare later som høyt salg må ha betydd en konsoll som er mer "mainstreamfokus" Nei, Nintendo hadde som uttalt strategi med Wii å nettopp nå ut til mennesker som ikke hadde spilt før. De ga ut spill deretter. Se på topplisten over solgte spill på konsollen. Med Wii U har de ikke hatt samme uttalte strategi, og spillene de har kommet med har heller ikke vært av samme kaliber som toppselgerne på Wii. Det er tross altspill som selger konsoller, og ikke omvendt. Har ikke Wii U hatt samme strategi? Hva baserer du det på? Det har merkelig design om de ikke sikter seg inn på casual. At det ikke har vært samme kaliber på spillene er jeg enig i, men det er ikke det samme som at de ikke satser på casual. AtW Jeg baserer det på at de ikke har laget særlig mange av typen spill som har solgt til vanlige folk, og at de ikke har samme uttalte strategi som med Wii. Faktisk mener jeg å huske at de snakket om at målet deres var å gjøre folk til "gamere", altså å nå ut til vanlige folk med spill med bred appell, og så "oppgradere" folk til mer avanserte spill. Men det skjedde ikke, og nå virker det som de har gått videre med "oppgraderingen" til spill de ønsker vanlige folk skal spille uten å få kundene med seg. De produserer altså spillene de skulle ønske vanlige folk kjøpte, og ikke de som faktisk selger godt. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 12. mai 2014 Del Skrevet 12. mai 2014 De har ikke solgt særlig godt til hverken det ene eller andre segmentet, men line-upen er jo som på wii? Ymse varianter av de samme gamle merkevarene. Hva gjør New Super Mario bros mindre casual enn Super mario Galxy, hva gjør mario kart 8 mindre casual enn forgjengerene? Hva gjør Wii Fit U mindre casual enn Wii fit? Alle spillene til Nintendo på Wii U er ganske casual, forskjellen er at de selger dårligere, det gjør ikke spillene mindre casual i seg selv. AtW Lenke til kommentar
Beritaron Skrevet 13. mai 2014 Del Skrevet 13. mai 2014 Jeg hadde vært veldig glad i Wii U om det ikke hadde vært for Gamepaden. Den er stor, klumpete, dyr, vanskelig å erstatte om den går i stykker, den må brukes på tjenester som Wii U Shop og Netflix, jeg må bruke den når jeg logger meg inn, og en del spill krever den. Jeg bruker den aldri selv, men må alltid passe på at den har strøm, så lar den alltid ligge på bordet med laderen i når jeg helst skulle gitt den bort. Ikke ser jeg hvordan det skal være et veldig bra salgsargument for foreldre å kjøpe en spillkonsoll som har en tablet som kontroll til unger som har en tendens til å ødelegge ting når den er så dyr og vanskelig å erstatte. Skal ikke se bortifra at Nintendo hadde fått en boost om de solgte en mye rimeligere utgave av Wii U uten tablet for voksne som kun ønsker en tradisjonell konsoll og foreldre som ikke ønsker å ha tableten. Om de også selger konsollen uten tablet kan det kanskje være et market for å selge tableter i butikker også da det kan bli større etterspørsel på det, da vil det også bli enklere for personer å kjøpe seg en tablet om den de har går i stykker. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 14. mai 2014 Del Skrevet 14. mai 2014 De har ikke solgt særlig godt til hverken det ene eller andre segmentet, men line-upen er jo som på wii? Ymse varianter av de samme gamle merkevarene. Hva gjør New Super Mario bros mindre casual enn Super mario Galxy, hva gjør mario kart 8 mindre casual enn forgjengerene? Hva gjør Wii Fit U mindre casual enn Wii fit? Alle spillene til Nintendo på Wii U er ganske casual, forskjellen er at de selger dårligere, det gjør ikke spillene mindre casual i seg selv. Jeg synes ikke Wii U har spill av samme kaliber som Wii hadde, og det vises på spillene. New Super Mario Bros. er et godt eksempel på det du kaller "casual". Mario i 3D selger dårligere enn Mario i 2D, men likevel fortsetter Nintendo å legge mest ressurser på spillene som selger mindre. Dette gjorde de også på Wii, men der hadde de i tillegg til 2D-Mario flere andre spill som appellerte til "folk flest". Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 14. mai 2014 Del Skrevet 14. mai 2014 De har ikke solgt særlig godt til hverken det ene eller andre segmentet, men line-upen er jo som på wii? Ymse varianter av de samme gamle merkevarene. Hva gjør New Super Mario bros mindre casual enn Super mario Galxy, hva gjør mario kart 8 mindre casual enn forgjengerene? Hva gjør Wii Fit U mindre casual enn Wii fit? Alle spillene til Nintendo på Wii U er ganske casual, forskjellen er at de selger dårligere, det gjør ikke spillene mindre casual i seg selv. Jeg synes ikke Wii U har spill av samme kaliber som Wii hadde, og det vises på spillene. New Super Mario Bros. er et godt eksempel på det du kaller "casual". Mario i 3D selger dårligere enn Mario i 2D, men likevel fortsetter Nintendo å legge mest ressurser på spillene som selger mindre. Dette gjorde de også på Wii, men der hadde de i tillegg til 2D-Mario flere andre spill som appellerte til "folk flest". 2D-mario? Det er var vel super mario galaxy som solgte best på Wii av mario-spillene? Det er da i høyeste grad 3D. At spillene ikke er av samme kaliber betyr IKKE at de er mindre casual, det du sier er at det er færre og dårligere spill fra nintendo, det er ikke det samme som at de er mindre casual. AtW Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 14. mai 2014 Del Skrevet 14. mai 2014 Egentlig er det helt sprøtt at ikke Nintendo har lansert noe skikkelig 3D-Mario til Wii U (Super Mario 3D World er, på tross av navnet, mer 2,5D). Skulle tro det er ganske mange som ville plukket opp maskinen om man hadde fått Super Mario 128/Moonshine/Universe. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 15. mai 2014 Del Skrevet 15. mai 2014 De har ikke solgt særlig godt til hverken det ene eller andre segmentet, men line-upen er jo som på wii? Ymse varianter av de samme gamle merkevarene. Hva gjør New Super Mario bros mindre casual enn Super mario Galxy, hva gjør mario kart 8 mindre casual enn forgjengerene? Hva gjør Wii Fit U mindre casual enn Wii fit? Alle spillene til Nintendo på Wii U er ganske casual, forskjellen er at de selger dårligere, det gjør ikke spillene mindre casual i seg selv. Jeg synes ikke Wii U har spill av samme kaliber som Wii hadde, og det vises på spillene. New Super Mario Bros. er et godt eksempel på det du kaller "casual". Mario i 3D selger dårligere enn Mario i 2D, men likevel fortsetter Nintendo å legge mest ressurser på spillene som selger mindre. Dette gjorde de også på Wii, men der hadde de i tillegg til 2D-Mario flere andre spill som appellerte til "folk flest". 2D-mario? Det er var vel super mario galaxy som solgte best på Wii av mario-spillene? Det er da i høyeste grad 3D. At spillene ikke er av samme kaliber betyr IKKE at de er mindre casual, det du sier er at det er færre og dårligere spill fra nintendo, det er ikke det samme som at de er mindre casual. AtW New Super Mario Bros. Wii solgte mer enn dobbelt så mye som Super Mario Galaxy. Når jeg skriver at det er færre og bra spill fra Nintendo så tenker jeg selvsagt på at det er færre spill som appellerer til "vanlige" folk. Nintendo taper nå penger, så de trenger å tjene penger. Det som er bra for dem da er å lage spill som flere vil kjøpe. Men det gjør de altså ikke. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 15. mai 2014 Del Skrevet 15. mai 2014 Egentlig er det helt sprøtt at ikke Nintendo har lansert noe skikkelig 3D-Mario til Wii U (Super Mario 3D World er, på tross av navnet, mer 2,5D). Skulle tro det er ganske mange som ville plukket opp maskinen om man hadde fått Super Mario 128/Moonshine/Universe. Jeg tror det motsatte, nemlig at de ville fått bedre salg med et Mario som var 2D og ikke 2,5D eller 3D. Som vi kan se på salgslistene for både DS og Wii så selger Mario i 2D mye bedre enn i 3D. På DS er 2D-Mario det mest solgte spillet. Jeg skjønner ikke hvorfor Nintendo prøver å "tvinge" folk over på Mario i 3D når det åpenbart er 2D som selger. Hadde de brukt halvparten så mye ressurser på 2D som 3D så hadde de hatt en enorm suksess. Selv om New Super Mario Bros. Wii på mange måter bare var en reptesisjon av DS-versjonen solgte den svært godt. Man kan lure på hva som hadde skjedd hvis de faktisk brukte krefter på å skape noe bedre i 2D. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 15. mai 2014 Del Skrevet 15. mai 2014 Samtlige av Nintendos spill til Wii U er causal, hvilke er det du mener ikke er det? Det er like mye fokus fra nintendo på "vanlige folk" sånn jeg ser det. AtW Lenke til kommentar
PÃ¥inter Skrevet 15. mai 2014 Del Skrevet 15. mai 2014 (endret) Nintendo will not be losing money on Wii U anymore http://wiiudaily.com/2014/05/nintendo-no-more-wii-u-loss/ Endret 15. mai 2014 av PÃ¥inter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå