Timmy Skrevet 7. mai 2014 Del Skrevet 7. mai 2014 http://www.netonnet.no/art/data/komponenter/grafikkort/amd-pci-e/sapphire-r7260x2gboc/198927.7064/ http://www.netonnet.no/art/data/komponenter/hovedkort/amd-socket-am3/gigabyte-ga-990fxa-ud3/186737.7083/ Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 7. mai 2014 Del Skrevet 7. mai 2014 (endret) Skjermkortet har PCIe 3 x16 mens hovedkortet ikke har noen PCIe 3 x16-porter. Det skal dog gå fint å sette skjermkortet i en PCIe 2.0 x16-port men da får den ikke brukt hele båndbredden den er designet for. Om dette har noen praktisk betydning som du kommer til å merke er jeg usikker på. edit: leif Endret 7. mai 2014 av ilpostino Lenke til kommentar
Timmy Skrevet 7. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2014 Ok, takk for svar Hvorfor ikke bare lage ting som går overens Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 7. mai 2014 Del Skrevet 7. mai 2014 Hvorfor ikke bare lage ting som går overens De går overens men hovedkortet bruker en litt eldre teknologi enn skjermkortet Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 7. mai 2014 Del Skrevet 7. mai 2014 (endret) Ok, takk for svar Hvorfor ikke bare lage ting som går overens Som sagt av flere her. De gjør jo det. Og det er i grunn nesten litt fantastisk med PCI-e standarden. Men jeg kan jo utfylle at det går helt fint, og du vil ikke få noe redusert ytelse eller noe som helst. Å ha nyeste versjon av PCI-e 16x (3.0) vil du nok måtte tenke på om du kjørte f.eks to 295x2 (skjermkort i 25 000kr klassen) i Crossfire, som da kobler de sammen via PCI-e bussen. Men dette er i en heeelt annen liga. Med et så svakt skjermkort, så er dette helt uproblematisk, og noe jeg kjører selv på min HTPC med en eldre versjon av PCI-e standarden. Ja, jeg kjører faktisk på ENDA eldre, PCI-e 1.1. Og selv her går dette helt fint. Endret 7. mai 2014 av Andrull Lenke til kommentar
Timmy Skrevet 7. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2014 Ok. Takk for godt svar Lenke til kommentar
Timmy Skrevet 7. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2014 Ok, takk for svar Hvorfor ikke bare lage ting som går overens Som sagt av flere her. De gjør jo det. Og det er i grunn nesten litt fantastisk med PCI-e standarden. Men jeg kan jo utfylle at det går helt fint, og du vil ikke få noe redusert ytelse eller noe som helst. Å ha nyeste versjon av PCI-e 16x (3.0) vil du nok måtte tenke på om du kjørte f.eks to 295x2 (skjermkort i 25 000kr klassen) i Crossfire, som da kobler de sammen via PCI-e bussen. Men dette er i en heeelt annen liga. Med et så svakt skjermkort, så er dette helt uproblematisk, og noe jeg kjører selv på min HTPC med en eldre versjon av PCI-e standarden. Ja, jeg kjører faktisk på ENDA eldre, PCI-e 1.1. Og selv her går dette helt fint. Så med andre ord så kan jeg kombinere dem to uten noe komplikasjoner? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå