Gå til innhold

Kan jeg kombinere disse to?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skjermkortet har PCIe 3 x16 mens hovedkortet ikke har noen PCIe 3 x16-porter. Det skal dog gå fint å sette skjermkortet i en PCIe 2.0 x16-port men da får den ikke brukt hele båndbredden den er designet for. Om dette har noen praktisk betydning som du kommer til å merke er jeg usikker på.

edit: leif

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar

Ok, takk for svar :p

Hvorfor ikke bare lage ting som går overens :p

Som sagt av flere her. De gjør jo det. Og det er i grunn nesten litt fantastisk med PCI-e standarden.

Men jeg kan jo utfylle at det går helt fint, og du vil ikke få noe redusert ytelse eller noe som helst.

Å ha nyeste versjon av PCI-e 16x (3.0) vil du nok måtte tenke på om du kjørte f.eks to 295x2 (skjermkort i 25 000kr klassen) i Crossfire, som da kobler de sammen via PCI-e bussen. Men dette er i en heeelt annen liga.

Med et så svakt skjermkort, så er dette helt uproblematisk, og noe jeg kjører selv på min HTPC med en eldre versjon av PCI-e standarden. :dremel: Ja, jeg kjører faktisk på ENDA eldre, PCI-e 1.1. Og selv her går dette helt fint.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Ok, takk for svar :p

Hvorfor ikke bare lage ting som går overens :p

Som sagt av flere her. De gjør jo det. Og det er i grunn nesten litt fantastisk med PCI-e standarden.

Men jeg kan jo utfylle at det går helt fint, og du vil ikke få noe redusert ytelse eller noe som helst.

Å ha nyeste versjon av PCI-e 16x (3.0) vil du nok måtte tenke på om du kjørte f.eks to 295x2 (skjermkort i 25 000kr klassen) i Crossfire, som da kobler de sammen via PCI-e bussen. Men dette er i en heeelt annen liga.

Med et så svakt skjermkort, så er dette helt uproblematisk, og noe jeg kjører selv på min HTPC med en eldre versjon av PCI-e standarden. :dremel: Ja, jeg kjører faktisk på ENDA eldre, PCI-e 1.1. Og selv her går dette helt fint.

Så med andre ord så kan jeg kombinere dem to uten noe komplikasjoner? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...