OHJohansen Skrevet 7. mai 2014 Del Skrevet 7. mai 2014 For første gang i historien er ikke Bill Gates kongen på haugen.Nå er det en annen som eier mest av Microsoft Lenke til kommentar
Randominated Skrevet 7. mai 2014 Del Skrevet 7. mai 2014 Får fremdeles vondt i sjela mi at en enkelt person kan være verdt mer enn et helt land. Har likevel ikke noe imot mannen selv - han har tross alt brukt en del av formuen på forskning og til å hjelpe andre. 4 Lenke til kommentar
Anaphora Skrevet 7. mai 2014 Del Skrevet 7. mai 2014 (endret) Off-topic Hei Randominated, Jeg forstår hva du mener, og føler. Men, han er ikke verdt mer enn et helt land. Han er ikke verdt mer enn et eneste medmenneske. Du er like mye verdt som han. Han har mer velstand, men menneskeverdet går langs en helt annen dimensjon. Han har mer velstand mye fordi han har økt andres velferd, slik du selv hinter til. Vel vitende om at dette er noe off-topic kunne jeg ikke dy meg. Når vi forveksler, enn utilsiktet og ubevisst, velstand og verd, da får vi vondt i sjela og gode sjeler som Gates kan bli demonisert. Endret 7. mai 2014 av Anaphora 5 Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 7. mai 2014 Del Skrevet 7. mai 2014 Ganske bra gjort å ha 460 milliarder igjen på konto etter å ha gitt bort 170 milliarder. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 7. mai 2014 Del Skrevet 7. mai 2014 han kunne a gitt meg 1 milliard uten å vite det en gang, men forandret livet mitt totalt Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 7. mai 2014 Del Skrevet 7. mai 2014 han kunne a gitt meg 1 milliard uten å vite det en gang, men forandret livet mitt totalt Jeg skulle glatt klart meg med 10% av det beløpet, og fremdeles vært gromfornøyd... :-) Lenke til kommentar
daniel_984 Skrevet 7. mai 2014 Del Skrevet 7. mai 2014 han kunne a gitt meg 1 milliard uten å vite det en gang, men forandret livet mitt totalt Hva skal man med en hel milliard? Det er jo "ikke mulig" å bruke det opp.. Lenke til kommentar
Serpentbane Skrevet 7. mai 2014 Del Skrevet 7. mai 2014 han kunne a gitt meg 1 milliard uten å vite det en gang, men forandret livet mitt totalt Og like vell velger han å bruke noen få kroner på å forandre livene til folk som har enda mindre enn oss relativt sett enda mer totalt, men jeg skjønner hva du mener. Jeg hadde med glede takket ja selv... 1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 7. mai 2014 Del Skrevet 7. mai 2014 Ballmers avgang har det vært en intens tautrekking i korridorene om hvem som skulle overta etter Ballmer. Noen investorer antydet at Gates burde trekke seg helt ut fra Microsoft, fordi de mente at han var en brems for utviklingen i selskapet. Veldig morsomt å skrive det, hardware.no siden jeg tviler på om det har så veldig stor betydning. Vel microsoft kunne gjort det billigere å bruke windows, på den måten bekjempe fattigdom, spessielt i kina og asia\india og andre mindre fattige land. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 7. mai 2014 Del Skrevet 7. mai 2014 Siden det er solgt så mange Windows XP-lisenser i Kina, mener du? 2 Lenke til kommentar
rebjorn Skrevet 8. mai 2014 Del Skrevet 8. mai 2014 Det å være rik er ingen synd, sies det. Spørs hva man gjør med rikdommen. Gates har jo selv uttalt at han ville bruke halve livet på å tjene penger, og halve livet på å gi det bort. For øvrig tror han ikke på "generasjonsrikdom", og har begrenset seg til å gi sine barn 50 millioner dollar hver som forskuddsarv, så vidt jeg har forstått. Lenke til kommentar
meg0709 Skrevet 8. mai 2014 Del Skrevet 8. mai 2014 Oi, bare 50mill dollar, ja nei, blir vel fattigmanns huset av en slik liten lusen sum. 50mill dollar er jo noe sånn som 100 norske kroner......... Lurer på hva den faktiske arven de får er. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå