Sheldon C Skrevet 7. mai 2014 Del Skrevet 7. mai 2014 Har et kombinskap på kjøkken der pakningen mellom dør og skap har løsnet på frysedelen. Har noen forslag til hvilke festemidler/lim som kan benyttes for å få denne pakningen solid klistret til døren igjen? Lenke til kommentar
Karl Skapeland Skrevet 7. mai 2014 Del Skrevet 7. mai 2014 Nesten alle artikler jeg fant om dette når jeg googla, sier at man bør bytte hele pakningen. Tviler på at det er veldig enkelt å reparere dette på egen hånd. En dårlig utført reparasjon vil jo bare føre til at fryseren ikke blir tett nok, noe som da fører til at kompressoren vil gå på høygir. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 7. mai 2014 Del Skrevet 7. mai 2014 Men har pakningen løsna, eller har den sprukket? På gamle skap er døra skrudd sammen med skruer under gummipakningen og da er det bare å skru opp og feste eller bytte. Men på moderne skap er det vanligvis såkalte fullskummede dører og da kan man normalt ikke gjøre noe. Hvis det er feil på pakningen innen garantitiden, er det mange leverandører som bytter hele døra. For gamle skap finnes det universelle reperasjonssett for å bytte/lime på ny. Har ikke testa det, men er skeptisk... Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 7. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2014 Hele pakningen har løsnet. Finner ingen sprekker eller defekter. Tydelig at den ikke er tett, frysedelen av skapet produserer enormt mye is for tiden. Kombiskapet er 10 år, vet ikke om det er verdt å ta bryet/kostnaden med å kjøpe nye pakninger. Men jeg kunne uten problemer klare meg uten kjøledelen av kombiskapet. Finnes det en enkel måte å koble ut frysedelen av et kombiskap? Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 7. mai 2014 Del Skrevet 7. mai 2014 Finnes det en enkel måte å koble ut frysedelen av et kombiskap?Hvis det er et to-motors skap; Ja, slå av frys eller sett frysetermostaten til 0. Hvis det bare er én motor; Nei. Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 15. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2014 Ja, jeg gjorde et hederlig forsøk med å lime pakningen. Fant et slags kontaktlim på Jernia som skulle gjøre susen, men det fungerte ikke særlig bra. Pakningen satt tilsynelatende godt festet til døren, men frysedelen fortsatt å produsere store mengder is...noe som tyder på at pakningen ikke var tett nok. Med tanke på at skapet var over 10 år gammelt så var jeg ikke villig til å bruke mer enn de 75 kronene som limet kostet. Skapet er levert til gjenvinning og nytt skap er bestilt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå