Gå til innhold

Hvorfor funker ikke "pinch zoom" i PREVIEW?

Anbefalte innlegg

Ser på en pdf i PREVIEW ("forhåndsvisning") og satt nettopp å zoomet inn og ut med "pinch" manøver på trackpaden. Nå plutselig funker det ikke å zoome med håndbevegelse via trackpad.. hvordan kan det ha seg, kan det være noe jeg har gjort/deaktivert med en feiltakelse?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bruker ikke Mac OS på norsk, men heter Preview-programmet Forhåndsvisning ? Eller har du markert en PDF, trykt SPACEBAR for å åpne en kjapp forhåndsvisning?

Sjekk i system preferences at denne funksjonen er slått på i innstillinger for mus/styreflate. Om den står på, slå av og på igjen.

Jeg fant en trackpad av bluetooth typen her nå og testet på en Mac Pro. Skal da vitterligen få til å zoome selv ved å trykke SPACEBAR for å få opp en forhåndsvisning. Stilig! Så sjekk at alt er som det skal være i innstillingene for trackpad, i system preferences.

Lenke til kommentar

Heter forhåndsvisning ja. Gikk inn på samme pdf visning nå nettopp igjen (holdt på med noe annet) å da funket det igjen med zoom/pinch. Merkelig..

Kan det være noe bug med trackpaden min? Opplever forresten at jeg av og til sliter med markering med trackpaden, den "henger seg opp" når jeg skal markere noe med å trykke-holde inne-dra. Dette tror jeg startet etter sist OSX oppdatering. Merkelig det å.. men har ingen annen mus eller trackpad liggende..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...