Borger___ Skrevet 7. mai 2014 Del Skrevet 7. mai 2014 Ser på en pdf i PREVIEW ("forhåndsvisning") og satt nettopp å zoomet inn og ut med "pinch" manøver på trackpaden. Nå plutselig funker det ikke å zoome med håndbevegelse via trackpad.. hvordan kan det ha seg, kan det være noe jeg har gjort/deaktivert med en feiltakelse? Lenke til kommentar
OlaHaldor Skrevet 7. mai 2014 Del Skrevet 7. mai 2014 Jeg bruker ikke Mac OS på norsk, men heter Preview-programmet Forhåndsvisning ? Eller har du markert en PDF, trykt SPACEBAR for å åpne en kjapp forhåndsvisning? Sjekk i system preferences at denne funksjonen er slått på i innstillinger for mus/styreflate. Om den står på, slå av og på igjen. Jeg fant en trackpad av bluetooth typen her nå og testet på en Mac Pro. Skal da vitterligen få til å zoome selv ved å trykke SPACEBAR for å få opp en forhåndsvisning. Stilig! Så sjekk at alt er som det skal være i innstillingene for trackpad, i system preferences. Lenke til kommentar
Borger___ Skrevet 7. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2014 Heter forhåndsvisning ja. Gikk inn på samme pdf visning nå nettopp igjen (holdt på med noe annet) å da funket det igjen med zoom/pinch. Merkelig.. Kan det være noe bug med trackpaden min? Opplever forresten at jeg av og til sliter med markering med trackpaden, den "henger seg opp" når jeg skal markere noe med å trykke-holde inne-dra. Dette tror jeg startet etter sist OSX oppdatering. Merkelig det å.. men har ingen annen mus eller trackpad liggende.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå