mkake Skrevet 7. mai 2014 Del Skrevet 7. mai 2014 hei, jeg skal koble fra oppvaskmaskinen min midlertidig og må da få av vannslange. Denne er tilknyttet en aqualock, men jeg skjønner ikke hvordan den fungerer. må jeg skru den av i toppen (se bildet), eller er det en annen måte å koble denne fra vannslangen? ser jo at den har en gul knapp på seg, men prøver å trykke den ned og vri på saken, men det hjelper ikke. Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 7. mai 2014 Del Skrevet 7. mai 2014 Tipper den Aqualock-dingsen er en vannstoppeventil som skal stenge for vanntilførselen dersom en sensor under oppvaskmaskinen blir våt (når det oppstår en lekkasje). Dingsen skal ikke løsnes fra slangen, som antagelig har en innstøpt ledning for å gi signal til ventilen. Du må nok skru løs hele den svarte dingsen fra gjengene på metallrøret. Og det bør la seg gjøre, den øverste svarte ringen har jo noen vinger som sannsynligvis er der for å gi godt grep når du skrur med hendene. Husk å stenge vanntilførselen før du løsner denne. La gjerne også kjøkkenkrana stå åpen for å slippe ut mest mulig vann og trykk, og sjekke at vannet virkelig er avstengt. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 7. mai 2014 Del Skrevet 7. mai 2014 Som Svinks sier så skal man skru på den øverste svarte delen. Når den løsner, må du nok trykke på kikke gule saken for å kunne skru videre for at slangen ikke skal vris. Ligner veldig på en løsning AEG har brukt på vaskemaskiner, men annen farge og ikke merket med Aqualock. Hadde vært lettere å se på et større bilde... Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 7. mai 2014 Del Skrevet 7. mai 2014 Når den løsner, må du nok trykke på kikke gule saken for å kunne skru videre for at slangen ikke skal vris. Kanskje, eller kanskje det er en reset-knapp man må trykke på etter at ventilen har vært lukket. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå