Flaaffy Skrevet 6. mai 2014 Del Skrevet 6. mai 2014 jeg klarer bare ikke bil teorien, jeg har lest i boka så mange ganger at jeg nå begynner å sove hver gang jeg åpner den. nytter ikke å snakke med kjøre læreren.. hjelp! Lenke til kommentar
Quote Skrevet 6. mai 2014 Del Skrevet 6. mai 2014 Har du forsøkt å ta tester på Internett? Lenke til kommentar
Christiαno Skrevet 6. mai 2014 Del Skrevet 6. mai 2014 Gå til www.prove.no eller www.teoritentamen.no (jeg foretrakk førstnevnte), kjøp et medlemskap, og ta teoriprøven der om og om igjen, helt til du klarer å bestå med god margin. Det var det jeg gjorde, og jeg rørte nesten ikke boka. Jeg bestod teoriprøven på første forsøk, uten problemer! 2 Lenke til kommentar
nyskjerrigarne Skrevet 6. mai 2014 Del Skrevet 6. mai 2014 Jeg klarte teorien med glans første forsøk. Jeg åpnet og leste noen setninger i boka, men fant ut at dette ville ikke gå for meg, er så lei av å lese at jeg lærer ikke av det lenger. Jeg gjorde tester på teoritentamen.no, det koster litt ja, men det er verdt det! Jeg gjorde tester dagen lang en helg, til jeg besto alle testene hele tiden. Så tok jeg teoriprøven og besto med glans. Synes spørsmålene var veldig like, bare omskrevne. Lenke til kommentar
Kronidioten Skrevet 6. mai 2014 Del Skrevet 6. mai 2014 Jeg gjorde også som mange andre å bare brukte tester på nettet isteden for å lese i den nitriste boka. Bestod også på første forsøk med god margin. Men hvor mange ganger har du strøket da? Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 6. mai 2014 Del Skrevet 6. mai 2014 Drit i boka. Selv tok jeg kun tester på prove.no og teoritentamen.no inntil jeg følte at det satt. Fikk vel tre eller fire feil på teorien, og det er vel langt innafor. Lenke til kommentar
sånn er det! Skrevet 7. mai 2014 Del Skrevet 7. mai 2014 Samme her. Leste aldri i boka. Tok tester om og om igjen på teoritentamen.no i en ukes tid. Besto på første forsøk. Hadde jeg brukt boka hadde det nok vært mye tyngere for meg. Lenke til kommentar
Flaaffy Skrevet 7. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2014 Shit, så heldige dåkker e alle sammen, jeg har gjort nesten alt jeg kunne, øvelseskjører hele tiden mens jeg studerer situasjonene fordi kjørelæreren sa at det er lurt å øvelseskjøre mye først, jeg er nesten like flink sjåfør som han men teorien dreper meg. jeg har lyst å ta det på muntlig (bor i Norge i 3 å). men de nektet det, jeg får ikke tatt det på muntlig:( takk for alle svarene, skal leite noen bra nettsider der jeg kan tester, peis på om dåkker har noen linker. setter stor pris på det. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 7. mai 2014 Del Skrevet 7. mai 2014 jeg klarer bare ikke bil teorien, jeg har lest i boka så mange ganger at jeg nå begynner å sove hver gang jeg åpner den. nytter ikke å snakke med kjøre læreren.. hjelp! Veit du kva du strauk på? Dette er sikkert innlysande, men det er viktig at du legger mest vekt på den delen av teorien som du er dårligast på. Eg veit om fleire som strøke fordi dei har gjort desse feila: -Dei les oppgåva berre ein gong og krysser derfor feil fordi det er enkelte små-ord i oppgåveteksta som dei ikkje har fått med seg. -Dei las kun på det dei sjølv syntes var viktig. Som f.eks å kun lese på trafikkreglane. Då blir det mykje feil når du får biltekniske spørsmål, eller spørsmål om fyrstehjelp. Alt som står i boka er like vekta like tungt -Dei har ikkje lest på teorien i det heile tatt men gambla på å ha flaks og bestå likevell. Dersom du er usikker på eit svar og du må gjette, så gjett på det alternativet som ikkje kan føre til skade eller ulykke uavhengig av kor upraktisk løysninga er. Lenke til kommentar
johanf Skrevet 7. mai 2014 Del Skrevet 7. mai 2014 Hvis du kjenner noen som kjører bil, prøv å få sitte på så mye som mulig. Bruk mye tid i trafikken. Sørg for at dere kjører HELT etter teoriboka (så langt det går uten at dere kræsjer, selvsagt) og still spørsmål til ALT sjåføren gjør som du tviler på er riktig. På den måten kan du lære hva som er rett og galt og etterhvert burde du kunne det meste. Terp gjerne spesielt på ting du er usikker på eller har strøket på tidligere. Det var vel måten jeg lærte mest på, og tok selv teoriprøven på første forsøk uten å ha pugget boka. 1 Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 7. mai 2014 Del Skrevet 7. mai 2014 Problemet med teorien er gjerne litt underlig ordstilling som gjør at spørsmål og svar får motsatt betydning av hva man egentlig mener. Kan se for meg at særlig folk som ikke er helt stødig i norsk kan misforstå dette... Hold tunga bent i munnen, og les spørsmålet flere ganger om man er i tvil. Ellers - gjør som andre anbefaler: test på nett til du består hver gang. Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 7. mai 2014 Del Skrevet 7. mai 2014 jeg har lyst å ta det på muntlig (bor i Norge i 3 å). men de nektet det, jeg får ikke tatt det på muntlig:(Hvorfor nektet de? Har du søkt? Ta kontakt med din lokale trafikkstasjon og spør hvordan. Lenke til kommentar
Flaaffy Skrevet 7. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2014 jeg har lyst å ta det på muntlig (bor i Norge i 3 å). men de nektet det, jeg får ikke tatt det på muntlig:(Hvorfor nektet de? Har du søkt? Ta kontakt med din lokale trafikkstasjon og spør hvordan. Fordi at de mener at jeg prater bra Norsk, men de dritter i at folk kan ha lese vansker osv.. osv... mannen som satt i ekspedisjonen sa" Prater du ganske bra norsk trenger du ikke ta det på muntlig, Hadet bra" han orket sikkert ikke bare å sende papirene jeg har fylt ut, jeg hadde med meg dokumentasjon fra skolen som bekrefter alt. bestemt meg å aldri gå tilbake til han, (bare når jeg skal ta teoriprøven (på skriftlig)! Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 7. mai 2014 Del Skrevet 7. mai 2014 (endret) jeg klarer bare ikke bil teorien, jeg har lest i boka så mange ganger at jeg nå begynner å sove hver gang jeg åpner den. nytter ikke å snakke med kjøre læreren.. hjelp! Jeg leste ikke boken i det hele tatt, bare peiset gjennom prøven på mobilapp. Var skeptisk først men det fungerer, jeg tok prøven på biltilsynet på 9 minutter med 0 feil. Skulle jeg ha lest boken hadde jeg kanskje trengt flere forsøk for å bestå. Bruk appen så blir det kjempelett https://teoritentamen.no/teoriproven-for-bil/ Endret 7. mai 2014 av Pycnopodia Lenke til kommentar
Nik0 Skrevet 7. mai 2014 Del Skrevet 7. mai 2014 Høres rart ut at du nektes muntlig prøve. Jeg kjenner en som hadde bodd langt flere år i Norge enn deg som fikk ta den muntlig. Personen som sitter i skranken er uansett ikke personen som tar ikke avgjørelsen om du får innvilget søknaden eller ei, så stå på ditt. Har du vedlagt tilstrekkelig dokumentasjon av dine lesevansker skal det gå helt fint. Lenke til kommentar
Kronidioten Skrevet 7. mai 2014 Del Skrevet 7. mai 2014 Men seriøst, har du i det heletatt forsøkt å ta prøven? Var det spesielle temaer du slet mer med enn andre, eller var det jevnt over dårlig? 1 Lenke til kommentar
Flaaffy Skrevet 8. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2014 Men seriøst, har du i det heletatt forsøkt å ta prøven? Var det spesielle temaer du slet mer med enn andre, eller var det jevnt over dårlig? Har prøvd 3 ganger, hadde jeg ikke prøvd hadde jeg ikke klaget. jeg slet først med skiltene så lærte jeg meg alle skiltene, nå sliter jeg med "resten"... reglene,... men det ser ut bra ut nå, har sovet 9 timer de 2 siste dagene fordi jeg leste og tok prøver på nettet. Lenke til kommentar
Flaaffy Skrevet 8. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2014 Høres rart ut at du nektes muntlig prøve. Jeg kjenner en som hadde bodd langt flere år i Norge enn deg som fikk ta den muntlig. Personen som sitter i skranken er uansett ikke personen som tar ikke avgjørelsen om du får innvilget søknaden eller ei, så stå på ditt. Har du vedlagt tilstrekkelig dokumentasjon av dine lesevansker skal det gå helt fint. Jeg bor i en liten by, har vært der flere ganger men samme man sitter i skranken. jeg hadde med meg masse papirer som beviser (fra skolen og norsk læreren) men nå har jeg bestemt meg at jeg neste gang skal ta det i skriftlig. Lenke til kommentar
Christine Victoria Skrevet 2. juni 2014 Del Skrevet 2. juni 2014 jeg tok prøvene på teoritentamen.no over 60 ganger og leste boka ihvertfall en gang.alikevel fikk jeg 4 feil. de fleste svarene er riktig, derfor vannskelig å finne det ''helt'' riktige svaret.. Lenke til kommentar
Kronidioten Skrevet 2. juni 2014 Del Skrevet 2. juni 2014 jeg tok prøvene på teoritentamen.no over 60 ganger og leste boka ihvertfall en gang.alikevel fikk jeg 4 feil. de fleste svarene er riktig, derfor vannskelig å finne det ''helt'' riktige svaret.. 4 feil er mer enn godt nok til å bestå iallefall, selv om du kanskje ønsket å få null feil med tanke på innsatsen din. Lurer på om TS her har bestått Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå