Flaaffy Skrevet 6. mai 2014 Del Skrevet 6. mai 2014 Hei, jeg er en jenta som går i 2.året i helse fag. jeg har lyst å gå ut som lærling til høsten, jeg har søkt lærlingsplass på flere plasser i kommunen men ligger på vente listen nr 6. så 2 personer må takke nei for at jeg kan få tilbudet. jeg lurer på om noen her har vært borti dette, jeg lurer på om man kontakte en bedrift selv. jeg er i praksis på en avlastningsbolig der jeg har spurt lederen som jeg kan være der som lærling og ho sa ja, hjertlig velkommen, men kommunen har ikke plass, sier de. kan jeg kontakte henne selv? er det mulig? håper på seriøse svar. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 6. mai 2014 Del Skrevet 6. mai 2014 Du kan fint skaffe læreplass selv OM lærestedet er godkjent for å ha lærlinger. Dersom de er godkjent skal de ta i mot lærling(er) og kommunen må utbetalte lærestedet penger... så vet du det. Lenke til kommentar
Flaaffy Skrevet 7. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2014 Ja, Det er en avlastningsbolig, de har tatt imot flere elever før og har sagt at jeg er hjertlig velkommen, men er det sånn at man må gjøre alt selv hvis man skaffer læreplass sjøl? og alt mener jeg for eksempel: Kommunen melder deg opp til fagbrev (eksamen), ikke sikkert ka det hete. Takk for svaret ColdIce Lenke til kommentar
crazylazyboy Skrevet 7. mai 2014 Del Skrevet 7. mai 2014 Om du har rådgiver på skolen din burde du snakke litt. Det er ofte de som hjelper deg med å skaffe lærlingplass. Du trenger ikke gjøre alt selv men det kreves litt engasjement. Start med å oppsøke rådgiver Lenke til kommentar
Flaaffy Skrevet 7. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2014 Tusen takk:) det skal jeg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå