The Norwegian Drone Pilot Skrevet 8. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2014 Jeg hadde gått for Samsung, enten Evo 840 eller 840 Pro. Har selv en 840 (ikke Evo) pluss 840 Pro. Knall SSD'er. Ok, får se hva jeg får som svar tilbake i fra MPX i morgen da. Får jeg velge så tror jeg at jeg vil gå for Samsung'en, selv om jeg liker Corsair bedre som merke når det kommer til datamaskiner. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 8. mai 2014 Del Skrevet 8. mai 2014 Når det gjelder Corsair som merke når det kommer til PC'er, så har jeg brukt Corsair RAM (som ikke funket bra), pluss H80 kjøler og har nå en Corsair AX 1200i PSU. Ellers har jeg ikke brukt noe særlig Corsair, RAM, der foretrekker jeg G.Skill eller Patriot, har nå 32 GB G.Skill TridentX 2400 MHz RAM. Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 11. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2014 (endret) Ok, her er en liten update. Jeg kom til å tenke på det at jeg har en ekstern 2.5 tommers USB 3.0 harddisk som bruker samme kontakt med strøm og S-ATA plug som en vanlig SSD disk har. Så med at jeg kjører Windows 8.1 på min laptop og at jeg kunne bruke denne kontakten rett på min Corsair SSD disk, så tenkte jeg jo at jeg skulle prøve å plugge den i og kjøre den via USB 3.0 porten på laptop'en. Her kan du se bilde av hvilken type kontakt jeg snakker om: http://images.anandtech.com/reviews/storage/Seagate/GoFlexSlim/_DSC2439.jpg Det funket faktisk uten problem. Så jeg kan jo gå innom alle mapper og greier som er på SSD'en og har kjørt en sjekk på om det er noen feil på disken uten at Windows 8.1 fant noe. Så nå tar jeg en O&O DiskImage backup av hele SSD'en og legger inn backupfilen på den bærbare maskinen. Når det er gjort, så skal jeg formatere hele SSD'en og prøve å se om jeg får startet opp min stasjonære PC med SSD'en koblet i da. Må jo være no veldig galt når jeg ikke har problemer med å få SSD'en kjørt via laptop'en men ikke via den stasjonære PC'en. Så forvent å se en oppdatering på dette ganske snart. Endret 11. mai 2014 av Vindicator Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 11. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2014 Backup av hele SSD'en er tatt og har nå formatert den og slettet alle partisjonene. Puttet så SSD'en tilbake inn i den stasjonære PC'en hvor maskinen nå starter opp og detekterer Corsair SSD'en. Dette betyr at det ikke er feil med SSD'en. Så mitt neste steg blir å prøve å kjøre tilbake backupen og se om jeg fortsatt kan bruke den i den stasjonære PC'en. Oppdatering på dette kommer senere..... Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 11. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2014 (endret) Gjennoppretting av partisjonene gikk igjennom, men samme problemet oppsto med at disken låste seg helt etter det. Så har nå fjernet alle partisjonene igjen som lar meg bruke disken og skal installere Windows 8.1 (som midlertidig til jeg har fått hentet ISO'en til Windows 7 og lagt inn installasjonen av Windows 7 inn på en minnepenn, slik at jeg kan installere OS'et på nytt). Så nå installerer jeg Windows 8.1 Professional (som egentlig er den kjøpte versjonen til laptop'en) og skal installere Windows 7 Home Premium på nytt på SSD'en etter det. Oppdatering på hvordan dette går kommer senere i dag..... Endret 11. mai 2014 av Vindicator Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 11. mai 2014 Del Skrevet 11. mai 2014 Kanskje du skulle prøve å kjøre en "Secure erase" på SSD'en. Jeg har brukt Active@Killdisk til dette. Finnes sikker mange andre programmer som gjør det samme. Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 11. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2014 Kanskje du skulle prøve å kjøre en "Secure erase" på SSD'en. Jeg har brukt Active@Killdisk til dette. Finnes sikker mange andre programmer som gjør det samme. Hei. Ser ikke poenget i å kjøre det programmet nå. Har nå installert Windows 7 Home Premium fra scratch av uten noen tegn til problemer. Så per nå, så er min konklusjon at Corsair SSD'en fungerer perfekt. Så skal installere alle programmene mine osv nå. Må selvfølgelig sende MPX en e-post i løpet av dagen hvor jeg må fortelle at jeg har fått disken til å fungere og på hva jeg gjorde for å få den til å fungere. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 11. mai 2014 Del Skrevet 11. mai 2014 Det var flott du fikk det til. Da håper jeg det går bra videre. Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 12. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2014 Nå har jeg reinstallert Windows 7 Home Premium og installert alle Windows Update oppdateringene. Så nå gjennstår bare å få alle de andre applikasjonene jeg bruker installert. Og så langt, så fungerer Corsair SSD'en knirkefritt . Har send mail til MPX nå på at alt er i orden og at jeg ikke har behovet for å sende den tilbake, så venter bare på svar tilbake i fra dem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå