Gå til innhold

Min gamle far, og ny pc med Windows 8

Anbefalte innlegg

Fatter, som nå i mange år har hatt en laptopp med Vista, skal kjøpe ny.

Og da er det jo Windows 8 som gjelder tydeligvis.

Har lest endel formeninger om denne, og de er jo delt (for å si det mildt) ;-)

Har ikke 8 selv (jeg har 7) og har derfor begrenset mulighet for å hjelpe til med spørsmål som jeg vet vil komme.

Er det en funksjon som gjør at man kan få skrivebordet og pc'ns funksjoner til å se ut som, og virke som 7'rn (og Vista som han er vant til) ?

Mener jeg har lest noe om dette.

Terje

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da jeg satte opp ny PC med Win8.1 til mine foreldre, satte jeg den til å starte til desktop, og brukte 2 min på å vise dem den nye startskjermen. "Åja, det var jo mye enklere" var eneste kommentaren jeg fikk.

Lenke til kommentar

Vanlig startmeny kommer snart tilbake, ikke det at jeg ser poenget med det. Alt han trenger får han ved å trykke windows+s, og søke.

Windows 8 er bedre enn windows 7, på alle mulige måter. Folk liker bare ikke forandring.

Man har begge deler.

Bruker win key for modern UI fliser.

Da får man i både pose og sekk og ikke bare sekk som microsoft har dyttet på oss.

Jeg bruker begge deler , start8 har jeg kjøpt så det ligger på alle. Men det er absolutt mere å foretrekke moder UI og modern apps på ene maskinen jeg har (Lenovo Yoga) kontra stasjonær , eller jobb PC f.eks.

Lei av å høre den der at folk ikke liker forandroing om windows 8 new UI.

Det er mere enn det.

Jeg måtte le når jeg så på windows server 2012 første gangen , remote tilkoplet med mus ....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...