*F* Skrevet 6. mai 2014 Del Skrevet 6. mai 2014 Hei. Da jeg kjøpte bilen min for et par år siden registrerte jeg mora mi som eier og meg som deleier for at forsikringen skulle være på henne (billigere). Nå som jeg er over 23 år tenker jeg å sette forsikringen over på meg selv, spørsmålet er: må jeg da være hovedeier av bilen? og dersom jeg må omregistrere må jeg betale normal omregistreringsavgift? 2001 mod. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 6. mai 2014 Del Skrevet 6. mai 2014 Forsikringstager og eier trenger ikke være samme person. Det andre spørsmålet er jeg usikker på. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 6. mai 2014 Del Skrevet 6. mai 2014 Jeg trodde ikke det var mulig å forsikre en bil hvis man ikke selv var eier.. Ville forsovet ringt forsikringselskapet, de har nok svaret. Pass også på at du får godskrevet tiden du har kjørt bilen (hvis du er primærbruker, så skal du få bonus tilsvarende tiden du har vært eier/primærbruker. Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 6. mai 2014 Del Skrevet 6. mai 2014 Nei du må ikke være hovedeier av bilen, det holder at du er deleier. Forøvrig så tilbyr de fleste forsikringsselskaper forsikring av biler der eier er en annen enn forsikringstaker (det er ofte ett spørsmål i veiviserene på nett) men da er den noe dyrere. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 6. mai 2014 Del Skrevet 6. mai 2014 forsovet Pussig timing for å forsove seg? 2 Lenke til kommentar
*F* Skrevet 16. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2014 (endret) Nei du må ikke være hovedeier av bilen, det holder at du er deleier. Forøvrig så tilbyr de fleste forsikringsselskaper forsikring av biler der eier er en annen enn forsikringstaker (det er ofte ett spørsmål i veiviserene på nett) men da er den noe dyrere. Kundepleie 13.35 (for 2 timer siden) til meg Hei! Det er hovedeier som må stå som forsikringstaker. Det er også hovedeier som opparbeider bonusrettigheter. Du kan være deleier, men det har ingenting med forsikringen å gjøre (dette må evt. meldes til biltilsynet). Du vil dessverre ikke få noen fordeler forsikringsmessig ved å være deleier. Dersom du skal opparbeide deg bonus for eksempel, må bilen omregistreres på deg først. Ring oss gjerne dersom noe er uklart, tlf 07070. Med vennlig hilsen X Enter Forsikring ∙ Lilleakerveien 2a ∙ 0216 Oslo Postboks 257 Lilleaker ∙ 0216 Oslo ∙ Telefon: 07070 Endret 16. mai 2014 av Evelen! Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 17. mai 2014 Del Skrevet 17. mai 2014 Nei du må ikke være hovedeier av bilen, det holder at du er deleier. Forøvrig så tilbyr de fleste forsikringsselskaper forsikring av biler der eier er en annen enn forsikringstaker (det er ofte ett spørsmål i veiviserene på nett) men da er den noe dyrere. Kundepleie 13.35 (for 2 timer siden) til meg Hei! Det er hovedeier som må stå som forsikringstaker. Det er også hovedeier som opparbeider bonusrettigheter. Du kan være deleier, men det har ingenting med forsikringen å gjøre (dette må evt. meldes til biltilsynet). Du vil dessverre ikke få noen fordeler forsikringsmessig ved å være deleier. Dersom du skal opparbeide deg bonus for eksempel, må bilen omregistreres på deg først. Hm, høres fishy ut, spesielt siden du jo kan forsikre biler du ikke eier (mulig det er noe spesielt for Enter?) -Men ja, at det kun er forsikringstaker som opparbeider seg bonus er jo selvsagt Forøvrig så mener jeg du kan bytte om hovedeier/medeier hos biltilsynet uten kostnad. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 17. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2014 Nei du må ikke være hovedeier av bilen, det holder at du er deleier. Forøvrig så tilbyr de fleste forsikringsselskaper forsikring av biler der eier er en annen enn forsikringstaker (det er ofte ett spørsmål i veiviserene på nett) men da er den noe dyrere. Kundepleie [/size]13.35 (for 2 timer siden) [/size]til [/size]meg[/size] Hei! Det er hovedeier som må stå som forsikringstaker. Det er også hovedeier som opparbeider bonusrettigheter. Du kan være deleier, men det har ingenting med forsikringen å gjøre (dette må evt. meldes til biltilsynet). Du vil dessverre ikke få noen fordeler forsikringsmessig ved å være deleier. Dersom du skal opparbeide deg bonus for eksempel, må bilen omregistreres på deg først. Hm, høres fishy ut, spesielt siden du jo kan forsikre biler du ikke eier (mulig det er noe spesielt for Enter?) -Men ja, at det kun er forsikringstaker som opparbeider seg bonus er jo selvsagt Forøvrig så mener jeg du kan bytte om hovedeier/medeier hos biltilsynet uten kostnad. Hvis det er kostnadsfritt så er jo saken enkel, skal sjekke det ut Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå