falken Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 Må kopier ut en del file og dir + sub dir har tom hd trenger en måte som kan kopiere flere filer og dir og sub dir med langt navn +++ osv gjerne at jeg kan markere filer og dir som jeg skal kopiere og bare sette i gang jobben... JEG TRENGER ET PROGRAM SOM FUNGERER I DOS PGA. AT JEG HAR RAID OG TRENGER Å FÅ UT NOEN FILER Falken Lenke til kommentar
Domino Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 xcopy gjør jobben for deg (kopier fra en win9x-maskin. id*oter som fjernet dos fra windows) MEN.. Hvordan har du tenkt å få tilgang til disken fra DOS om du kjører raid? (og sikkert også NTFS) Edit: Tviler på at xcopy takler lange filnavn, men det tror jeg du kommer til å slite med uansett.. Hvorfor får du ikke gjort dette fra Windows? Lenke til kommentar
HKRoed Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 Det er ett prog som heter NTFSDos Pro der du skal få tilgang til NTFS partisjoner fra Dos. http://www.sysinternals.com/ntw2k/freeware...tfsdospro.shtml Har ikke testet det! Lenke til kommentar
Domino Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 Det er ett prog som heter NTFSDos Pro der du skal få tilgang til NTFS partisjoner fra Dos.http://www.sysinternals.com/ntw2k/freeware...tfsdospro.shtml Har ikke testet det! Trodde bare MS' NTFS-DOS taklet dette. Bra at det endelig finnes et "gratis" alternativ. Anyways, dette løser neppe noe som helst om han bruker raid Lenke til kommentar
falken Skrevet 13. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2003 Det er fat32 og som er i raid og maskinen booter ikke XP falken Lenke til kommentar
Domino Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 Det er fat32 og som er i raid og maskinen booter ikke XP falken Jeg tviler sterkt på at du kan få tilgang til raid-disken fra DOS. Ville nok heller forsøkt å gjenopprette Windows. Om ingenting annet funker, prøv å installere Windows over den eksisterende installasjonen. (bare pass på at det er samme versjon). Lenke til kommentar
falken Skrevet 13. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2003 Dette er HW Raid så jeg får tak i diskene men jeg skal kopiere en del filer ut på en disk som ikke er i raidet trenger da et prog. som kan hjelpe meg med å kopiere de filene og dir + sub dir som jeg trenger for å komme videre... Falken Lenke til kommentar
Domino Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 Dette er HW Raid så jeg får tak i diskene men jeg skal kopiere en del filer ut på en disk som ikke er i raidet trenger da et prog. som kan hjelpe meg med å kopiere de filene og dir + sub dir som jeg trenger for å komme videre... Falken Ja, regnet da virkelig med at det var HW-raid, men har du virkelig kommet inn på denne disken fra DOS? Jeg kan selvfølgelig ta feil (har faktisk skjedd), men man trenger da drivere for å lese raid disker, og jeg har ikke sett noe nyere raid-kort bli levert med DOS-drivere.. Anyways, har du faktisk kommet deg inn på disken fra DOS skal jeg gi meg. Gjentar at xcopy kanskje kan hjelpe deg, men jeg vet ikke om denne liker lange filnavn. Lenke til kommentar
ledigbrukernavn Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 xxcopy er genialt til litt avanserte kopieringer i dos, mener det skal støtte lange filnavn 100%. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå