Gjest Slettet-85b0hXDF Skrevet 6. mai 2014 Del Skrevet 6. mai 2014 Hei I dag har jeg hatt en dårlig dag, i tillegg ble jeg anklaget for å ha hjulpet andre på tentamen til å jukse. Ettersom ingen kjenner meg her så kan si det rett ut, jeg hjalp aldri noen på tentamen, men ja noen spurte om jeg kunne hjelpe dem, men jeg svarte nei. Noen hadde tydeligvis sagt at noen eller jeg spesifikk hadde hjulpet andre til å jukse på tentamen til læreren. Jeg var også den eneste som klarte den vanskelige oppgaven og har 6 i faget, derfor var jeg den perfektet til å hjelpe. Så læreren konfronterte meg i dag og spurte om jeg hadde hjulpet noen på tentamen, og jeg svarte nei. Jeg sa, "hadde det ikke vært mest logisk for meg å hjelpe venne mine enn andre", i tillegg så fikk ikke noen av vennene mine bra på tentamen. Så men andre skal jeg hjelpe da? Læreren fortsatte og tilbød meg en sjanse for å innrømme nå og sa at hvis han finner ut at jeg var med på juksingen får jeg stryk i faget. Dette provoserte meg skikkelig, i tillegg til å ha hatt en dårlig dag på forhånd. Jeg synes at læreren gikk ganske aggressivt på meg. Det som irriterte meg mest er at han gir meg en sjanse for ikke å få stryk i faget da jeg ikke har gjort noe galt. Og ga meg flere sjanser til å innrømme og spurte meg konstant om jeg hjalp noen. Er dette en sak jeg kan gå til rektor eller noen andre med? Fordi jeg ble veldig sur og irritert, i tillegg til at jeg var allerede irritert på forhånd. Hva er grunnlaget for å gå så aggressivt mot meg? Han hadde ikke noen bevis, og spurte meg konstant. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 6. mai 2014 Del Skrevet 6. mai 2014 Forhørsteknikk. Teorien er at de som har gjort noe galt etterhvert vil avsløre seg selv når de blir konfrontert nok mange ganger. Skolen jeg gikk på var også rimelig nazi på forhør. Var en uskyldig jente som ble anklaget for å ha gjort noe hun ikke hadde gjort. Etterhvert fikk dem innrømmelsen av vedkommende som hadde gjort det. Hun fikk beskjed om at det var hun som hadde gjort det og hun hadde bare med å innrømme det fordi de satt på beviser. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-85b0hXDF Skrevet 6. mai 2014 Del Skrevet 6. mai 2014 Det er bare så irriterende å bli anklaget for noe du ikke har gjort. I hvert fall da de gir deg sjanser og truer med stryk hvis de finner ut noe, som de ikke gjør. Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 6. mai 2014 Del Skrevet 6. mai 2014 Jeg husker at norsklæreren min på ungdomsskolen anklaget meg for plagiat. Hun konfronterte meg ute på gangen, og ville ha meg til å innrømme at det ikke var jeg som hadde skrevet det jeg hadde levert. Jeg sto på mitt, og det samme gjorde hun. Det endte med at foreldrene mine involverte seg, og til slutt innrømte hun at hun uten hell hadde forsøkt å sjekke teksten for plagiet ved hjelp av Google. Noen unnskyldning fikk jeg aldri. Faktisk trakk hun meg fast to karakterer på alt jeg skrev hjemme, så jeg endte opp med firere, fordi jeg hadde mulighet til å jukse. Det ironiske er at jeg kun fikk femmere og seksere på heldagsprøver. Da jeg startet på videregående slo jeg for øvrig til med toppkarakter på de to første innleveringene i norsk, takket være en mer rettferdig lærer. Konklusjon: Noen lærere er drittsekker. 2 Lenke til kommentar
Quote Skrevet 6. mai 2014 Del Skrevet 6. mai 2014 Mitt tips til deg er å stå på ditt. Det må kunne bevises at du har hjulpet noen. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 6. mai 2014 Del Skrevet 6. mai 2014 Jeg husker at norsklæreren min på ungdomsskolen anklaget meg for plagiat. Hun konfronterte meg ute på gangen, og ville ha meg til å innrømme at det ikke var jeg som hadde skrevet det jeg hadde levert. Jeg sto på mitt, og det samme gjorde hun. Det endte med at foreldrene mine involverte seg, og til slutt innrømte hun at hun uten hell hadde forsøkt å sjekke teksten for plagiet ved hjelp av Google. Noen unnskyldning fikk jeg aldri. Faktisk trakk hun meg fast to karakterer på alt jeg skrev hjemme, så jeg endte opp med firere, fordi jeg hadde mulighet til å jukse. Det ironiske er at jeg kun fikk femmere og seksere på heldagsprøver. Da jeg startet på videregående slo jeg for øvrig til med toppkarakter på de to første innleveringene i norsk, takket være en mer rettferdig lærer. Konklusjon: Noen lærere er drittsekker. Leverer du for godt arbeid blir du gjerne anklaget for juks. Når lærere ikke gjenkjenner talent så krymper dem folk til å bli dårligere enn de er for å passe inn så lenge personen tilpasser seg. Virkelig en fin metode å ta vare på talentene. Heldigvis er det forskjell på lærere. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå