Niklasp Skrevet 6. mai 2014 Del Skrevet 6. mai 2014 Wimp utfordrer alle HiFi-entusiaster med en ny lydtest.Klarer du å høre forskjellen? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 6. mai 2014 Del Skrevet 6. mai 2014 4/5 på laptop-høytalere. Er sikkert litt flaks involvert. Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 6. mai 2014 Del Skrevet 6. mai 2014 Denne testen er allerede svært omdiskutert i denne og denne tråden. Selv har jeg ikke prøvd skikkelig, men hørte ikke noe forskjell. Andre gjør det riktig nok ganske godt selv om de ikke kan høre forskjell på egenkomponerte tester, hvilket som gjør hele testen til Wimp noe tvilsom. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 6. mai 2014 Del Skrevet 6. mai 2014 Lyden hakker faktisk. Det er kanskje litt viktigere enn om det er hi-fi eller ikke. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 6. mai 2014 Del Skrevet 6. mai 2014 Er jo alt for få sanger til at resultatet kan bli brukt til noe som helst, det å gjette riktig 5 av 5 ganger vil jo ikke være noen voldsomt stor bragd.. Burde vært minimum 20 sanger og gjerne kategorisert med forskjellige musikksjangere da det er litt forskjell på hva slags type musikk som faktisk nyttiggjør seg av høyere båndbredde. Stusser også over at Internet Explorer 11 i følge testen ikke støtter avspilling av tapsfri lyd? Trodde ikke Internt Explorer 11 sto så fryktelig tilbake for konkurrentene hva gjelder formatstøtte? 3 Lenke til kommentar
Macklemore Skrevet 6. mai 2014 Del Skrevet 6. mai 2014 (endret) Klarte 5/5 på første forsøk med mine Beats by Dr dre tour. Men vak nok mest flaks, siden jeg har virkelig ikke peiling på lyd.. Edit: Rett etter at jeg skrev innlegget skulle jeg gå tilbake til fanen til wimp, men klarte å krysse den ut Endret 6. mai 2014 av Macklemore Lenke til kommentar
Chicken Dinner Skrevet 6. mai 2014 Del Skrevet 6. mai 2014 5/5 på Gigaworks T20 Series 2 Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 6. mai 2014 Del Skrevet 6. mai 2014 Fikk 4 av 5 på noen forholdsvis dårlige klokker på PC. Vanskelig å høre noe merkbare forskjeller, men på et høy-oppløst stereo anlegg så burde nok forskjellen være vesentlig merkbar. Lenke til kommentar
Delta_hf Skrevet 6. mai 2014 Del Skrevet 6. mai 2014 Jeg pleier å gjøre det bra på ABX-tester på dette og hørte også forskjell her. Sleit dog med å finne ut hvem som var hvem Lenke til kommentar
E.I. Lonoff Skrevet 6. mai 2014 Del Skrevet 6. mai 2014 Haha! James Blake. Måtte jo bomme på det skvipet der. Er jo like flatt og spennende som et Sylvia Plath-dikt. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 6. mai 2014 Del Skrevet 6. mai 2014 3/5 med Bose AE2i hodetelefoner. Lenke til kommentar
PosteMonopolet Skrevet 6. mai 2014 Del Skrevet 6. mai 2014 (endret) Eg fekk 5 av 5 riktige på første forsøk med Bose QuietComfort 15 høyreklokker."Det er 2014. Det skal ikke være nødvendig å sette spørsmålstegn ved lydkvaliteten, mener Chen."Dessverre så høyrest det ut som at ein må betale mykje ekstra for god lyd, og den moderne digitale radioen høyrest heilt grusomt ut. Endret 6. mai 2014 av PosteMonopolet Lenke til kommentar
Gjest Slettet+241541 Skrevet 6. mai 2014 Del Skrevet 6. mai 2014 Endte på 4/5. Bommet på den siste sangen. Bruker Sennheiser HD650 hodetelefoner, Cambridge Dacmagic og Rega Ear hodetelefonforsterker. Synes uansett det var så liten forskjell at jeg ikke kunne tenkt meg å betale dobbel pris hver måned, så denne kampanjen kan jo gå begge veier for Wimp. Lenke til kommentar
RaggSokk3n Skrevet 6. mai 2014 Del Skrevet 6. mai 2014 Med andre ord: må du tenke deg om så er ikke produktet noe for deg. Er ellers ingen vits i å skryte på dere hodetelefoner til titals tusen da kilden er minst like viktig. Lenke til kommentar
RaggSokk3n Skrevet 6. mai 2014 Del Skrevet 6. mai 2014 Endte på 4/5. Bommet på den siste sangen. Bruker Sennheiser HD650 hodetelefoner, Cambridge Dacmagic og Rega Ear hodetelefonforsterker. Synes uansett det var så liten forskjell at jeg ikke kunne tenkt meg å betale dobbel pris hver måned, så denne kampanjen kan jo gå begge veier for Wimp. Greit test utstyr. Er ellers veldig enig i konklusjonen. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 6. mai 2014 Del Skrevet 6. mai 2014 Ifølge musikklegenden Neil Young høres musikk fra de fleste strømmetjenester ut som lyden fra en gammel radio, men er det virkelig så ille i virkeligheten? Neil må virkelig være døv om ha ikke greier høre forskjell på en gammel radio og vanlige strømmetjenester. Lenke til kommentar
markula78 Skrevet 6. mai 2014 Del Skrevet 6. mai 2014 5/5 med music angel. Er ikke så vankelig Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 6. mai 2014 Del Skrevet 6. mai 2014 Jeg bommet selvfølgelig på James Blake, men ellers gikk det bra. Har little Dot DAC_II og Beyerdynamic DT 770 Pro 32 Ohm. WiMP er jeg derimot IKKE interessert i... Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 7. mai 2014 Del Skrevet 7. mai 2014 Er jo alt for få sanger til at resultatet kan bli brukt til noe som helst, det å gjette riktig 5 av 5 ganger vil jo ikke være noen voldsomt stor bragd.. Burde vært minimum 20 sanger og gjerne kategorisert med forskjellige musikksjangere da det er litt forskjell på hva slags type musikk som faktisk nyttiggjør seg av høyere båndbredde. Stusser også over at Internet Explorer 11 i følge testen ikke støtter avspilling av tapsfri lyd? Trodde ikke Internt Explorer 11 sto så fryktelig tilbake for konkurrentene hva gjelder formatstøtte? Fikk 5 av 5 med mine reisehodetelefoner, og ett elendig lydkort, kunne gjenta det flere ganger også, så var antakelig ikke gjetning, med unntak av sang 3 og 5 kan jeg høre det på under 5 sekund. Det er noe muffens med denne testen, den er for lett. AtW Lenke til kommentar
Zork Skrevet 8. mai 2014 Del Skrevet 8. mai 2014 Jeg får ingen lyd ut av denne testen - noen som har noen teorier om hvorfor? Bruker siste versjon av Chrome og får lyd fra andre ting der (youtube etc), men denne testen er helt tyst av en eller annen grunn. Forsøkte på jobb også og der funket det greit, men der har jeg ikke høyttalere til å høre stort... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg