Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Behandling av overflate til en benkbord

Anbefalte innlegg

Halo gode folk

Skal lage en benk som skal stå mellom stua og kjøkkenet.

Hadde tenkt å bruke laminert 9cmx30cm bord og nsker å ha den i sort høyglans. Regner med at selve toppen bør dekkes eller behandles med noe som skal tåle litt, har dere noe ide hva jeg bruke der?

Har hørt om at det brukes fliser men jeg vil helst ikke ha skjøter.

Finnes det noen form for belegg som er tynn og vil tåle riper og sånt?

Legger med et tegnestykke så dere ser hva det er snakk om :)

takker på forhånd!

post-204110-0-12981500-1399381722_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva skal du bruke benken til? Den benken blir 130 cm høy, det er høyt, selv for en bardisk?

Om du kan gå ned på tykkelse til 3,8 cm, vil du kunne lage dette med helt standard benkeplater for kjøkken. Du vil da kanskje trenge minst et bein til å støtte opp det lengste spennet.Men du vil kunne velge i ganske mye i laminat (billig) og stein (dyrt) eller støpte plater som ligner stein (Corian, Silestone etc.)

Om du derimot ønsker å snekre dette selv på mål med lekter, høvlede bord og hobbyplater, kan det være at du får tak i svart høyglans laminat som kan limes på. Men jeg vil tro at det vl være enklere/billigere både å lage og ved videre vedlikehold å sparkle, pusse, grunne og male med en blank slitesterk maling, gjerne en gulvmaling.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er en bardisk ja. Høyda blir 110cm, har set at det er mye å finne med 3cm tykkelse men jeg har lyst å ha den minst 8cm tykk. Jeg har funnet materiale til det også det eneste er hva jeg skal dekke overflaten. Skal ta en tur til flisebutikk og se om det finnes noen lange flis med kantlist....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...