Gå til innhold

Komplett erstatter defekt Gainward GeForce GTX 580 Phantom 3GB med Gainward GeForce GTX 670 2GB DEMO

Anbefalte innlegg

Her tror jeg du mistolker teksten, med tilsvarende så sikter de nok til et produkt av tilsvarende omfang (altså når det gjelder skjermkort så blir det jo samme ytelse, støynivå osv..) og ikke at det skal være i samme tilstand (altså brukt).

Nå har jeg jobbet i Datakjeden, Amentio-Datakjeden, ITD Butikk og Spaceworld og det har aldri vært noe som helst som heter å omlevere defekte produkter i brukt vare. Det er en praksis jeg aldri har vært borte i og forbrukerlovene i dette landet og forbrukerrådet er virkelig på kjøper sin side så jeg kan aldri se for meg at omlevering i et brukt produkt ville ha gått igjennom noe sted om kunde selg ikke godtar det.

Det er en forskjell på brukt, og demo. Som forbruker ser jeg ikke på det som et problem å få et demo-produkt (men ikke på slitasjedeler som harddisker).
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare for å understreke forskjellen i computeytelse mellom GTX 580 (Stock) og GTX 670 (Stock) så kan vi jo se på grafene til Anandtech:

46445.png'

46446.png

46449.png

46447.png

46450.png

Altså i bestefall så er det likt, og det er før vi tar i betraktning at GTX 580 Phantom var en smule overklokket fra fabrikk og hadde ekstra RAM. På enkelte av punktene så er det temmelig store forskjeller.

Lenke til kommentar

Denne prosessen går ikke så alt for fort, men jeg har fått svar fra returavdelingen og alt tyder på at jeg får omlevert i GTX Titan Black mot mellomlegg. Så alt løser seg!

Til info så fikk jeg skrivet fra forbrukerrådet nå hvor de skriver blant annet:

Ved reklamasjon på vare kjøpt som fabrikkny, skal omlevering videre normalt skje med fabrikkny vare. Omlevering med demovare er det derfor i utgangspunktet ikke anledning til.

Dersom tilsvarende vare ikke finnes, og reparasjon er utelukket, er lovens to resterende alternativ prisavslag og heving av kjøpet. Prisavslag hjelper ikke der produktet ikke kan brukes, og heving av kjøpet er i så fall det man kan kreve.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...